Už dlouho jsem uvažoval o cestovním enduru. Po pár letech na šestce a devítce Hornetu jsem do toho dozrál.
Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník) - V pohodě, motorka nebyla kradená, bouraná a ani stočená. Takže si nemuseli nic vymýšlet. Byla tam opravdu fajn prodavačka.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Cena
První dojmy - Měl jsem strach z hmotnosti, ale rychle jsem si zvykl. Jakmile se pohne, je to jako Babetta. Jen musíte dopředu přemýšlet, kde zastavíte a kudy ojedete. Párkrát mě žena vystrkávala do kopce, když jsme museli od někud vycouvat.
Motorku bych doporučil pro - Ač to nevypadá, je to vážně univerzální motorka. Dá se s tím jet střelba ze stupačky na stupačku, dojet si s tím pro noviny, ale i objet svět.
Doplňky na motorce - Padáky a nosiče Givi, topcase Givi, boční kufry AluMilanek, hlavní stojan, nastavitelné plexi MRA, výztuha řidítek a vyhřívané hefty.
Recenze
U všech mých předchozích motorek ( Mustang, Simson, 350/640, Hornet 600, Hornet 900 ) jsem vždy relativně brzy došel k pocitu, že bych chtěl něco jiného. Ale u Varana mám i po třech sezónách a cca 26000km stále radost a pocit maximální spokojensti s tím co mám. Varadero je prioritně určeno k cestování a jízdám na delší trasy, čemuž napomáhá 25-ti litrová nádrž, pohodlný posez i relativně silný motor. Nicméně, když si na něj zvyknete zjistíte, že jde na zadní jen plynem, ze strany na stranu se překlápí jedna radost, má slušný rejd a rozumnou spotřebu, takže je to fakt univerzální stroj. Samozřejmě nejlépe mu jde to cestování. Dá se sním ujet třeba 800km denně, ve dvou a s plnou bagáží a večer nebudete ani rozlámaní ani vyfoukaní a navíc si to vezme jen 5,5l/100km. Máte-li chuť si stím zazávodit podvozek a brzdy Vám při větší palbě ryhcle ukážou, že takhle né!! Ale, když se srovnáte s tím, že brzdy nebrzdí a podvozek má druhé jméno plaváček, můžete tahat stupačky po zemi a honit šestikila roztočený do bezvědomí, to vše sice s plnýma rukama práce, ale s šibalsým usměvem na tváři. Mám najeto cca 46000km, kupoval jsem ho v r. 2011 s 20000km po 1. majiteli s pravidelným servisem. Od té doby proběhl jen pravidelný servis a výměna spotřebních věcí. Přední destičky vydrželi cca 30tis. km, zadní desky cca 24tis.km, řetězovka je původní !!!, pneumatiky cca 10tis.km na sadu.
Taky jsem ho měl před třemi lety a super na dlouhé tripy,co se týče spotřeby, tak v pohodě do 5litrů motor měl slušný zátah i ve dvou přeji hodně šťastných km v sedle.
pěkný varan