renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-01 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaMT
Vloženo 12.9.2012
Aktualizováno 20.3.2016
Zobrazeno 9 826x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Lokomotiva na benzín, motorka s velkým srdcem a specifickým charakterem. Kvalitní zpracování, design i jízdní vlastnosti.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Okamžitě mě dostala svým motorem, zvukem a vzhledem. To je to, co se mi líbí nejvíc. Negativní vlastnosti jsou - hlavně z počátku - trošku větší váha a občas až moc velké vibrace.

Doplňky na motorce - Laděné výfuky, K&N vzduchový filtr, Pancéřové brzdové hadice, Hliníkové nádržky na kapaliny, Padací protektory, Čiré blinkry, Nerezové kroužky výfuků, Malé plexi, Kufr

Recenze

Jak to začalo? Nejprve jsem se rozhodl, že bych rád naplno využil svého řidičáku a zkusil i motorku. Bratr zrovna kupoval MT-01, takže jsem od něj koupil jeho Yamahu MT-03. Motorka se mi líbila, byla obratná, dobře se řídila a navíc byla dost poladěná. Pojezdil jsem na ní dost, ale něco mi stále říkalo, že to pro mě není ono. Byla na mě docela malá a když mi letos v červnu brácha půjčil svou MT-01, měl jsem jasno, co chci... Byl jsem okamžitě namotaný. Ten brutální zátah a zvuk 01, spolu s příjemným posazem mě naprosto dostal.

Řekl jsem si, že jednou si ji prostě pořídím, ideálně na další sezónu (2013) a jezdil dále na své MT-03. Jenže mi to stále nedalo. Procházel jsem nabídky ojetých motorek, díval jsem se také na jiné značky. Přeci jen MT-01 je takový zvláštní kousek, není praktická (např. kvůli cestování), je těžká, nějak zvlášť výkonná. Docela mě zaujala značka Moto Guzzi, konkrétně model Breva 1100/1200. Měl jsem jasno, že chci motorku, kterou neuvidím na každém rohu, která bude něčím zajímavá, bude to dvouválec a bude mít zátah a dobrý zvuk :) Když už jsem byl rozhodnutý, že do toho půjdu, objevila se zajímavá nabídka na MT-01. Zvážil jsem všechna pro a proti a rozhodl se znova pro MTčko. Velkou roli v tom hrálo to, že jednu už má bratr a ví, co a jak kolem údržby a vylepšení. Bohužel nabídka nevyšla a nevyšla ani další, záložní.

Pohled na inzeráty MTček nevypadal moc nadějně. Už jsem se znova začal rozhodovat, jestli stejně nevzít něco jiného, když v tom se objevila.. Bratr našel inzerát na velmi zachovalou MT-01. Vypadala perfektně, koupená v ČR, laděné výfuky a pár drobností, jinak původní stav. Okamžitě jsme jednali a za pár dní už jsem na ní svištěl domů.

Jízdu si pokaždé náramně užívám. Laděné výfuky vydávají mohutný, ale nijak rušivý zvuk. V širokém sedle se mi sedí pohodlně i po dlouhé cestě. Jízdní vlastnosti jsou výborné, jisté. Váha motorky vyžehlí kdejakou nerovnost českých silnic. Budíky jsou výborně čitelné za všech podmínek. Brzdy poslouchají na dotek a jsou pěkně ostré. No a pak je tu samozřejmě eso MT-01 - motor. Výkonově sice nevyniká, ale ten krouťák! Objem je objem. Nepotřebuju jezdit rychle, jezdím v rámci předpisů, ale akceleraci si dopřávám rád. Také se mi libí, že motor nepotřebuje (a ani neumí) vysoké otáčky. Většinou si jen tak brumlám, dva tisíce otáček, pohoda. Ale když je třeba, stačí o pár set otáček více a motorka letí bleskově vpřed, téměř z jakékoliv rychlosti. Samozřejmě s patřičnou zvukovou kulisou. S hmotností motorky to vůbec není tak tragické, jak jsem často četl na různých fórech. Do zatáček je s ní sice třeba počítat, ale jinak na ovladatelnosti to ani není znát. Po pár dnech už není ani manipulace na místě žádný problém a to nejsem žádný svalnatec, spíše naopak :)

Na motorce je zatím několik úprav. Vyměnil jsem původní tuningová zrcátka, ve kterých nebylo nic vidět, za originál zrcátka. Také bylo třeba vyměnit prasklé kroužky výfuků, slabina MTček. Pro jistotu mám také padací protektory a rolny pro montážní stojan. Blinkry mají čirá sklíčka. Dále mám namontovaný nosič pro zadní kufr, aby se zvládlo i nějaké to cestování s nákladem. Od původního majitele už motorka má laděné výfuky ve stylu akrapovič, KN filtr, pancéřové brzdové hadičky a hliníkové nádržky.

---

Po necelých 2 letech s touto motorkou chci napsat nějaké další dojmy:
Trochu se mi přejedl zvuk (hluk) motorky s laděnými výfuky ala Akrapovič. Při takovém tom pomalejším motání se někde na okreskách je to OK, ale při delších rychlejších přesunech je to až moc hlučné. Při výletu do Alp, kdy jsem kvůli homologaci dával originál tlumiče, jsem si je docela oblíbil. Takže jsem teď laďáky předal bráchovi a namontoval zpět originální roury. Kvůli katalyzátorům je to na spodku trochu přidušené (nenechá se tak podtáčet), jinak ale nějaké zásadní výkonové rozdíly nepociťuju. Ale to pohodlí .. :) Stále je to motorka, která o sobě dá vědět, ale už se dají zvládnout i dálniční přesuny.

Na MTčku jsem zvládl procestovat část Rakouska, sever Itálie a Švýcarska a pak ještě i Slovensko. Prej že se na MTčku nedá cestovat... :) No, na nějakém čistokrevném cesťáku by byl třeba dálniční přesun přes Rakousko jistě pohodlnejší, ale nebyla to tragédie. Akorát malá nádrž znamenala, že se muselo tankovat každých cca 200 km. Díky tomu, že jsem na motorku namontoval 48l top case a malý tankvak, v pohodě se mi vešly nutné věci na několik dnů a ještě zůstalo volné sedadlo spolujezdce, třeba někdy pro stan.

Brzdy už na mě nepůsobí tak ostře, jako ze začátku. Ale brzdí spolehlivě. V alpských nekonečných vracečkách se sice v horku italského léta trochu unavovaly (byly gumovější), ale stále to brzdilo dostatečně. Desky mám nějaké celkem obyčejné Bendix. Musel jsem řešit problémy s pískáním při dobržďování - nakonec stačilo zadní stranu desek jemně pomazat vazelinou na brzdy, desky přestaly vibrovat a pískání zmizelo.

Jinak motorka funguje bez problémů, pouze běžná údržba.

---

MTčko prodáno. Rozhodl jsem se vyzkoušet zase něco jiného, pohodlnějšího a klidnějšího.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stanley_yamahak
stanley_yamahak napsal 02.01.16 v 10:37 10b.

Hezké MT

Pete.elan
Pete.elan napsal 11.08.14 v 16:10 10b.

Ještě ty body

Pete.elan
Pete.elan napsal 11.08.14 v 16:08

Parádní holky to jsou. A kdy nandáme Akrapy? Já je taky ještě nemám.

pecs83
pecs83 napsal 08.08.14 v 21:53 10b.

biosák
biosák napsal 01.08.14 v 14:52

Pořádný kus železa a ten agregát

Více komentářů



TOPlist