renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Loncin LX125T (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník StandaXC
Vloženo 19.7.2012
Aktualizováno 19.7.2012
Zobrazeno 2 870x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Loncin LX125t - U nás stále vzácný model značky. Na poměry čínských skůtrú se jedná o poměrně zdařilý výrobek, který však trpí některými nedostatky, které jsou společné napříč celou čínskou produkcí - viz. níže.

Více fotografii

Recenze

Po nějakém skútru na občasné ježdění po Brně a okolí jsem se začal poohlížet už před několika lety, kdy postupně narůstaly problémy s parkováním v centru, společně s rostoucími cenami benzínu a také vzhledem k mému rostoucímu odporu k MHD a některým jejím pasažerům... A jelikož jsem taky motorkář - veteránista vlastnící motorku o ceně několika skútrů, podstatnou měrou přispěl i strach, že mi ji někdo ukradne...
Kritéria ke hledání skůtru jsem si stanovil následující:
1) Motor 125 a větší - bez ohledu na takty...
2) Kola 14ky nebo větší
3) Kotoučové brzdy
4) Jednoduchost na údržbu, dostupnost dílů
5) Cena pokud možno do 35ti tisíc
6) Původ ČR

A tak jsem hledal a hledal... Značkovky za tu cenu měly už hodně nalítáno, potřebovaly servis, měly malá kola, byly to dotažený a opravený havárky z Itálie nebo Francie...
Zabrousil jsem i na známý aukční server, kde jsem našel svého Loncina za směšnou vyvolávací cenu, navíc jen pár km od mého bydliště, takže jsem si ho mohl přijít prohlídnout a projet...
Splňoval všechny moje požadavky, kola 16ky, kotoučový brzdy, motor 125ka čtyřtakt vzducháč, díly do motoru, brzdy, to vše lze sehnat na netu díky tomu, že je hodně věcí na "číny" okopírovaných podle stejného vzoru... Navíc letos Loncin otevřel sklad v Brně, tak snad by neměl být problém s origo dílama, ještě jsem nic nepotřeboval...
Také jsem věděl, jakou historii skútr má, což mě malinko znepokojovalo. Byl to totiž původně předváděcí kus českého importéra, později jsem i zjistil, že číslo rámu a ostatní fotky v manuálu jsou s mým skůtrem. Pak jsem si ale říkal, že jestli to měla být předváděčka, tak se o to museli dobře starat a všechno muselo být "v cajku", aby to na zákazníky zapůsobilo, nicméně nad způsobem zajíždění a chování se zákazníků ke stroji jsem radši pak ani neuvažoval...
Poté to koupil 60ti letý pán, který ale cca po 500 km zjistil, že už ho z toho bolí záda a že už se mu nechce jezdit když je chladněji, tak mu to stálo rok na ulici pod plachtou, atd... bla bla bla .
Skútra jsem si samozřejmě projel ještě před příhozem, vše fungovalo jak má, pěkně startoval i jel, jedinými závadami byla nesvítící parkovačka a špatně zaklapávající zámek sedla a byl trošku špinavej - nikdy neumytej. Stav tacho v době koupě byl 1850 km. Je to asi jediný černě lakovaný exemplář v ČR, má černé víko variátoru, černé páčky... - teďka se prodávají už jen v takové divné modré a červené se stříbrnou kombinací, myslím si, že černá sluší tomuto skútru nejvíc, ale to jsem lehce odbočil...
Nakonec jsem aukci vyhrál za velmi malé peníze, pán se mlátil do hlavy, že mi to musí prodat, ale můžu já za to , tak to tam něměl dávat ?
Hnedka na začátku jsem skůtra pořádně umyl a očistil od prachu a vyměnil olej za Valvoline 10W/40. Vleze tam toho po měrku víc než píšou - 9 dcl oproti udávaným 7,5. Také jsem spravil parkovačku, byl prasklý přívodní drátek. Všechny dráty jsem poskládal pomocí izolačky úhledně do svazků, aby nikde nic netrčelo a aby to nebyl takovej čínskej chaos - šlo to poměrně dobře a zas tak špatný jak to vypadalo na první pohled to nebylo - otázka 1 hodiny... Pak jsem vypodložil zámek sedla, aby lehčeji zacvakával - otázka 20 ti minut a zacvakává dvěma prstama...
Taky trošku popískávala přední brzda, tak jsem očistil desky, rovnou i vzadu... Nicméně cca po 100 km to začlo zase, tak už na to kašlu, je to asi těma tvrdýma "věčnýma" destičkama... Jo a ještě jsem preventivně vyčistil vzduchovej filtr...
Teďka má skútr najeto 2865, za rok pouhých 1000 km...
Za celou dobu jsem řešil tři další závadičky:
1) občas špatný kontakt hlavního světlometu, stačilo poklepat na světlo a už svítilo - vyřešeno kombinačkama - stačilo malinko zcvaknout konektor
2) upadlý šroubek stojánku - moje chyba - nezkontroloval jsem to, a asi ani nikdo přede mnou... Vyrobil jsem kluzný pouzdro z hliníkové trubky, která se mi válela v garážovým harampádí, šroubek jsem měl nachystanej na jinou opravu auta...
3) poslední věc byl upadlej spínač bzrdových světel na levé páčce, takže pak svítilo pořád... Nový spínač za 105 korun a pár minut práce.

Jediná věc, co se mi nechce řešit, je hodně nepřesný palivoměr. Z plné na prázdnou spadne cca po 100 km, ale pak se dá ještě ujet v pohodě dalších 100 km. Něco podobnýho jsem teďka zažil i na půjčeném Keeway outlook 125.

Jediné značkové věci na skútru jsou žárovky philips a baterie yuasa, zatím úplně v pohodě.

Teďka už konečně k samotné charakteristice:
- Motor (běžné GY6) startuje na drc, za studena má prvních pár desítek vteřin nepravidelný běh, elektronický sytič by to mohl držet déle... Po delším stání je lepší 2-3x šlápnout na startovačku aby se načerpal benzín - v opačném případě to pak chytá až na podruhé po pár otáčkách startéru
- Motor jede na volnoběh velmi potiše, za jizdy jej přehlušuje vítr, ale při prudkém přidání plynu se umí pěkně ozvat. Zatím nepozoruju žádné pazvuky, drnčení ani nic jiného... Zrychlení 0-60 km/h je perfektní i v plném zatížení (150 kg dohromady), dál už to jde o poznání hůře. Nicméně na rovince po chvíli dá 80-90 dle tacho, z kopečka se přetočí lehce za 100, ale to už je asi na motor fakt příliš - reálné rychlosti nemám od nikoho ověřeny. Do prudkých kopců a v plném zatížení neklesá rychlost pod 40 km/h. Takže na to, že se jedná o ten nejběžnější čínskej 125 "vzducháč" s pouhými 5,6 kW papírového výkonu jsem velmi spokojený a na město a okolí více než dostačující.
- Spotřeba na tisíc km byla cca 33 l
- Na výšku mám něco přes 180 cm, a i přesto dám obě nohy na zem tak tak, takže doporučuju spíš pro osoby většího vzrůstu, navíc váha skútru kolem 130 kilo už je znát
- pozdvozek je na hladkých cestách perfektní = tvrdý, v plném zatížení i v zatáčkách krásně drží, problém nastává na příčných nerovnostech a dírách. Jakmile je jich více za sebou, začíná podvozek stávkovat, tak jako u většiny čínských strojů. Zadní dvojité tlumiče to pobírají ještě vcelku komfortně, ale přední vidle je na větších dírách a spárách dost tragédie. Nadskakuje a je tvrdá, přitom se při brždění propadá... Tohle je bohužel čínská klasika, například i u Genericu nebo Yuki, Kentoya a dalších strojů podobné cenové relace, které jsem mohl vyzkoušet.
- Pneumatiky jsou za tepla celkem dobré, jen při dešti a při teplotách lehce nad nulou podle mě nedrží tak jak by měly a lehce kloužou - asi jsou dělané na životnost a jsou z dost tvrdé směsi
- K brzdám nemám výhrad, až na to zmiňované popískávání té přední. Jsou dobře dávkovatelné i pro méně zkušené a začátečníky. Přední dvoupístková dokáže být i trošku jedovatá, zadní jednopístková je jen o něco lepší než by byl buben, žádná záludnost...
- posez je vzpřímený, sedlo má vepředu zvláštní zakřivení, takže po delších cestách taky pobolívají záda... Sedlo v části spolujezdce je údajně trochu tvrdší než by mělo být , poloha vyklápěcích stupaček ok
- světla v noci jsou jakžtakž dostačující, dálkové svítí až moc do dálky, kontrolka je tak silná, že trošku oslňuje
- spínače na řídítkách jsou běžný standard
- zrcátka by mohla lépe držet v nastavené pozici, a mohla by být o pár cm víc do stran - pravděpodobně je ještě vyměním

- poslední věc - plasty se zdají být trošku křehčí a při utahování šroubů je potřeba si dávat pozor, aby se neztrhaly závity (tam kde jsou) - další čínská klasika

Kromě běžné údržby plánuju v blízké době jen nějaký lepší variátor - např. Naraku..
Se skútrem jsem zatím více než spokojen, navzdory jeho drobným nedostatkům, které se daly hravě zvládnout doma v garáži... na pojíďky a výlety je dostačující, v kuse jsem zatím dal nejvíc 89 km a to mi zrovna upadl ten šroubek stojánku...
Teďka mám v plánu skútr víc používat, tak uvidíme, jak bude jezdit dál. Když by vydržel aspoň 20 kkm, byla by to za 14,6 dobrá koupě , tak uvidíme v příštích letech...









Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rajtyš
rajtyš napsal 21.02.14 v 16:09

špica stando! když sem kliknul na odkaz, tak jsem se sice trošku vyděsil, protože sem čekal nablejskanou Jawičku, ale po přečtení bych do města bral přesně to samý. no a za ty love? paráda! tak ať to frčí!

Drakis
Drakis napsal 23.07.12 v 10:07

Moc pěkně popsaný.Kdyby to tak dělal každý tak se máme hned o co opřít.

pajapaja
pajapaja napsal 22.07.12 v 07:17

hezky rozepsané.Zajímavé je,že za tu cenu -myslím původní, jich nejezdí víc. Tak se držte

keto
keto napsal 20.07.12 v 08:32

Ta černá mu opravdu sluší Velká kola,rovná podlážka,moje oblíbená varianta skůtru Výborná věc na comrání po městě a blízském okolí. Na delší trasy nic pro mě,taky mě z toho typu posedu bolí záda

Více komentářů



TOPlist