renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Typhoon 125 (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MimoCZ
Vloženo 3.6.2012
Aktualizováno 11.2.2013
Zobrazeno 2 529x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.5

Popis motorky


Je to taková malá ošklivá jitrnice

Více fotografii

První dojmy - Je to lehký, svižný skůtřík staršího roku výroby. Myslím, že má úžasný design. Líbí se mi, že nemá přední blatníček. Je pravda, že je v trochu zbědovaném stavu, ale není to nic, co by nešlo opravit. Preferuji funkčnost před naleštěnými plasty.

Recenze

Ve skutečnosti je to Gilera Typhoon 125. Koupil jsem ji po prodeji Rebelky jako pracovní nástroj na dojíždění do práce (cca 35km). Potřeboval jsem něco jednoduchého, kde si dokážu spoustu věcí opravit sám. Původně jsem chtěl něco se 4T motorem, ale nakonec jsem sáhnul po jednodušším 2T motoru. Víc řve, má větší spotřebu, ale nemá žádné ventily, rozvody a ani žádné vodní chlazení.
Prostě pokud možno co nejjednodušší.
Další kritérium pro výběr bylo, že to musí být značkový skůtr. Už jen z toho důvodu, že je všude spoustu návodů a hlavně náhradních dílů.
Několik týdnů jsem brouzdal po netu a sledoval vývoj no a občas padlo do oka toto ošklivé kačátko. Nakonec mě přesvědčili nálepky www.jitrnice.com na bocích .
Skůtříka jsem přivezl z Příbrami z jedne dilny, kde upravovali auta na silniční závody. Jitrnice byla několit let v rohu gáráže a pořádně zaprášená. Baterka byla v háji ale přes startovací kabely Jitrnice naskočila. No dýmu z toho bylo, jako by to topilo starýma hadrama pod kotlem. Při krátké projížďce vše fungovalo, řízení netáhlo nikam do strany, tak jsem ji vzal.
Doma následovala rozborka a výměna spotřabáku (filtr, olej v převodovce, řemen variátoru, řemen pumpy, válečky, svíčka). Jediné co mi zabralo trochu více času byla přístrojovka a její osvětlení. Rozvod je dělaný tištěným spojem na fólii, který byl na několika místech zoxidovaný. Mikropáječka a pár kousků kabelu nahradilo poškozené cesty.
Do dnešního dne máme najeto asi 1500km. Máme za sebou i dva závody v soutěži Motoslalom a také jeden pád (pár odřenin a rozbité sklíčko blinkru).
Nejdelší ujetá vzdálenost v kuse je asi 250km do Prostějova a zadek to taky přežil

PS: Tušili jste, že tahle Italka má dvě palivové nádrže?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Norson
Norson napsal 11.10.23 v 12:07

Ahoj, DObrý den, čau.
Prosím. Nemáte čistě náhodu k tomuto staršímu 2T servisní manual ???

Po letech bych chtěl tomuto skvělýmu skútru dopřát zmrtvýchvstání, tak začínám čistit palivovou soustavu.

Sháním druhý nádržový ventil (ten co vede k benzínové pumpě pod podlážkou na nohy).
Nemáte zkušonost? informaci? radu

Děkuji mnohokrát za jakékoli informace

GSXJarda
GSXJarda napsal 19.11.12 v 20:34 1b.

hezkej popis stroje

DOOMer
DOOMer napsal 16.08.12 v 15:41

Dobrá jitrnice

Více komentářů



TOPlist