renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ Ostatní (1950)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 22.1.2012
Aktualizováno 1.10.2013
Zobrazeno 6 979x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vlastnit přívěsný vozík ČZ, vyráběný pouze v roce 1950, bylo mým snem. Když ale nemohl Mohamed k hoře, musela hora k Mohamedovi...

Více fotografii

Výška jezdce: 670 cm

První dojmy - Zatím žádné. Měl jsem zatím je tu čest s předrenovačním vráčkem. Ale je jisté, že bude mít zetka co dělat, aby se vůbec rozjela. Udávaná maximální rychlost 40km/h s připojeným vozíkem bude asi spíše teoretická. Takže jen kochací jízdy. Nicméně pro převoz nákladu na kratší vzdálenost se může hodit.

Recenze

Spousta lidí ani neví, že se před PAVikem, Motexem a dalšími výrobky socialistického plánování se připojovaly ve Strakonicích za motocykly vozíky o celkové hmotnosti 150kg! Na fotografii je ještě vozík staršího provedení s litými věnci kol. Pozdější kusy měly již věnce vyrobené z plechových výlisků.

V době, kdy Jawa chrlila ve velkém svoje Péráky, se v pobočném závodě strakonické ČZ, v Blatné, vyráběly přívěsné dvoukolové vozíky s bržděnýma! kolečkama. Jedinou vadou na kráse je fakt, že se vyráběly, jen a pouze, během roku 1950 a celková produkce nebyla větší než asi 300 kusů. Doposud vím o dochovaných jen 8mi kusech. Proto sehnat originál je v dnešní době prakticky nemožné. Shodou šťastných okolností se mi ale podařilo jeden originál půjčit od kamaráda, který k němu přišel, jak slepý k houslím...


...Na počátku byla hromada trubek a velké nadšení...

Originál jsem vymodeloval ve 3D kvůli výkresové dokumentaci.

Konečně jsem se přes zimu 2011 rozhoupal, vyrobil ohýbačku trubek a začal se stavbou. Blatníčky jsem vyrobil ze sklolaminátu. V současné době se navíjí pružiny, vulkanizuje závěsný silentblok a vyrábí náprava. Vyjet bych chtěl ještě letos, ale znáte to... Práce moc, nápadů ještě víc a peněz poskrovnu

24.1.2012
Právě dorazil silentblok vyrobený na zakázku.


Jinak celou stavbu můžete sledovat na mém webu: http://jawarmaniak.wz.cz/motorky/vozik/galerie_renovace/galerie.html

4.4.2012
Doma jsou pružiny a odlitky držáků pružin. Originální pružiny na vozíku jsou lehce upravené z přední vidlice ČZ 125B. Vzhledem k ceně, jsem raději sehnal Béčkové, které upravím, než nechat navíjet nové dle originálu. Podařilo se mi sehnat i ORIGINÁL zadní světlo a plechové blatníčky

Odlitky držáků pružin - porovnané s originálem

Zadní světlo

Pružiny - chrom Béčková, rezavý originál

Plechové blatníčky


4.7.2012
Nechal jsem vyrobit na zakázku výrobní štítky. Originál jsem žádný neměl. Na vozíku, co jsem měl vypůjčený se nedochoval. Rozměry jsem oměřoval pomocí photoshopu z fotografií, co jsem vygooglil na netu. Celkem se to, alespoň podle mojí maličkosti, povedlo.


Díky ochotě jednoho človíčka, jsem získal i přesné rozměry připojovacího čepu k motocyklu. Už je vymodelovaný.



Vymodelovaná už je i kladka, vyrovnávající nestejnoměrný účinek brzd.


15.11.2012
Sice jsem už chtěl letos vyjet, ale nějak nevycházím časově. Stavba se tak dost opožďuje. Každopádně trochu času bylo, takže jsem vytočil první díly nápravy. A to konkrétně centrální trubku s vedením poloos. Hned jsem to namontoval na kostru vozíku. V nejbližší době chci začít pracovat na ramenech a dokončit zavěšení pružin. K tomu je nutné, původně béčkové, pružiny upravit tak, jako byly upravovány v Blatné. Tedy horní první závit se musí nahřát a trochu roztáhnout, aby do něj šel natočit odlitek držáku pružiny pro předválečnou 175ku.
Je docela úsměvné, jak byl vozík doslova slepen z dílů motocyklů z různých období. Jen tak pro zajímavost - brzdové štíty byly upravené štíty předního kola pro ČZ 125T, zadní světlo bylo z rikši 150C, brzdový spínač Jawa, blatníky upravené také z rikši...
Přikládám pár fotek...




UPDATE 29.9.2013
Vím, že to vypadá tak, že se nic neděje, protože jsem dlouho neaktualizoval. Věc se má tak, že se celá stavba značně ztížila...

Kola a potažmo i ramena jsem měl namyšlená, a co je ještě horší, začal jsem je již do značné míry vyrábět. Celé rozpracované celky však mohu zahodit, protože jsem úplně náhodou koupil ve šrotě pravé originální rameno i s brzdovým štítem a pružinou.



Teď musím začít od znova a celý svůj návrh přepracovat. Zatím jsou ve hře dvě možnosti výroby středů kol - úprava středu předního kola T/C nebo úprava odlitku rozety Céčka, což se mi jeví, jako lepší řešení...
Levé rameno se vyrobí přesně podle pravého originálu, které , jen tak mimo hru, sedí, jako by na vozíku bylo odjakživa.


Čili náhradní plán B zní asi takto - brzdový štít upravím z motocyklového předního štítu ČZ 125T. Je až na pár detailů stejný.


Jako středy kol budou upraveny odlitky rozet ČZ 125/150C. Tady bude problém s otvorem na ložiska a se šířkou rozety, která byla stavěna pro jedno ložisko, ale v kolech musí být dvě..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukas444
Lukas444 napsal 02.03.20 v 12:08 10b.


Ahoj,
jeden originál vozík mám na půdě..

Provaz1
Provaz1 napsal 05.09.13 v 11:35

Pěkný, hezky si s tím hraješ. Po dlouhé době jsem opět narazil na na tvůj profil s tímto vozíkem, který stavíš a koukám na pokrok v práci- přestože novinky o stavbě jsou takřka rok staré :D Tak snad už vozík jezdí :)

Bawaria
Bawaria napsal 18.11.12 v 18:13 10b.

Pěkná práce,taky jsem o vozíku nevěděl, že se dělal.

čurdaracer
čurdaracer napsal 15.10.12 v 12:42

zajímavá věcička

Pechyjo
Pechyjo napsal 12.05.12 v 22:22

sákryš, kdo by řekl, že si s vozejčkem někdo takto vyhraje
za 10b

Více komentářů



TOPlist