renocar_unor



PROFIL MOTORKY

IMZ M 72 (1952)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník V_i_c_i
Vloženo 30.12.2011
Aktualizováno 12.7.2012
Zobrazeno 16 405x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


M-72 není Ural ani Dněpr, to je chybná kategorizace zde na serveru!
M-72 je M-72 a vyráběla se v několika továrnách.
ZIS (Moskva), IMZ (Irbit), GMZ (Gorkii), KMZ (Kyjev)
Ta moje sjela z linky v IMZ v roce 1952 a dne 12.7.2012 dostala průkaz HV

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Recenze

M-72 byl motocykl, který byl vyráběn v Sovětském svazu a užíván zejména v době Velké vlastenecké války. Historie motocyklů začala před druhou světovou válkou, kdy v Sovětském svazu vznikl požadavek na obdobný typ motocyklu, jaký užíval zejména Wehrmacht. Přes překupníky byly získány stroje, které se snažili sovětští konstruktéři okopírovat.

Po té co v květnu 1939, krátce po jmenování Molotova sovětským ministrem zahraničí, navrhl německý velvyslanec v Moskvě zahájit hospodářské rozhovory, které vyvrcholily podepsáním Paktu Ribbentrop-Molotov, byla v rámci této dohody poskytnuta SSSR technická a technologická pomoc. Německo poskytlo mimo jiné i plány a výrobní postupy německého motocyklu BMW R-71.

Sověti dále pracovali na svém konstrukčním zlepšení (např. olejové vzduchové filtry, úprava tlumičů apod.) a bylo rozhodnuto, že se motocykl, který byl též nazvaný jako "Molotov M-72," bude vyrábět v Moskvě (SIZ). Do vypuknutí války však k tomu došlo jen v omezeném rozsahu. Po rychlém německém postupu bylo rozhodnuto, že se výroba přesune dále na východ. Moskevský závod byl přestěhován do uralského města Irbit (IMZ). Zde začala výroba v bývalém pivovaru, který byl rychle zrekonstruován na továrnu. Za války zde bylo pro potřeby Rudé armády vyrobeno kolem 9800 kusů těchto motocyklů. Stroj se vyráběl v dalších modernizacích až do roku 1960, a to nejen v IMZ, ale od roku 1951 i v Kyjevě (KMZ).
Teprve až po válce se v týchž továrnách začaly vyrábět další typy, které konstrukčně vycházely z M-72 jako K-750, MV-750, TMZ 53 (jakási odvozenina BMW R75 Sahara s motorem 1000ccm a rozvodem SV) a později notoricky známé značky Dněpr či Ural.

Motocykly obou značek dodnes stále fungují a obě si zachovaly původní uspořádání motoru.

m-72.webnode.cz

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
V_i_c_i
V_i_c_i napsal 20.05.20 v 00:31

RychlejSolista: v případě největší nouze i o odtahovou službu

Čadil
Čadil napsal 19.05.20 v 09:27 10b.

paráda

RychlejSolista
RychlejSolista napsal 17.01.19 v 14:03 10b.

Ze zkušenosti mohu říci, že se jedná o charismatický pojízdný servis

Jirka4137
Jirka4137 napsal 02.10.18 v 15:22 10b.

Vot eto technika

bak06
bak06 napsal 27.12.17 v 19:38 5b.

krásná

Více komentářů



TOPlist