Jelikož závada na cívkách není na Caponordu nic neobvyklého, popíšu zde postup závady, zjištění nebo naopak nezjištění diagnostiky a výměnu za alternativní cívku.
1. Projevení závady- v ideálním případě se na palubce rozsvítí EFI a po spojení diagnostického konektoru zjistíme číslo závady jedné z cívek. Může se stát, že přesto,že cívka odejde, nedá o sobě v EFI znát a závada se projeví špatným chodem motoru. Motor při vytáčení cuká, při ubírání plynu střílí do výfuku, maximálka je výrazně snížená a v některých případech při volnoběhu pochcípává.
2. zjištění která cívka? - v případě , že se objeví závada na dagnostice, v tabulce chybových hlášení najdete přímo konkrétní umístění cívky. V případě,že diagnostika nic nehlásí, je ideální zjistit přímou metodou a to ,že se sundá nádrž, vyndají se všechny svíčky a kontroluje se přímo házení jisrky jednotlivé svíčky. Pokud svíčka nehází, je dobré nejprve prohodit samotnou svíčku na místo,kde jiná házela, pokud stále nehází jiskru, je na čase prohodit samotnou cívku. Pokud se závada stěhuje s cívkou, je vyhráno.
3. Nová cívka - dá se pořídit originál z Aprilie -cena cca2000kč a nebo varianta lidí z obce židovské:) Náhrada se skýtá v upravě cívky z Renaulta ,Citroena a některých typů Pegeota.Konkrétně se jedná o tyto modely: Citroen c5,c6,c8 se třílitrovým motorem a ostatní značky většinou vyjedou souběžně. Dají se sehnat různí výrobci od 750kč NGK až po cca1250kč Febi. ceny se asi budou průběžně lišit.
Rozdíl v cívce je patrný na první pohled, cívka z auta je uzpůsobena k přímemu kontaktu se svící a tudíž je opatřena plastovým držáčkem-Ten se dá snadno odstranit například jemně pilkou na železo. Teď už jsou na první pohled cívky stejné, konektor na štekr pasuje, cívka má stejný tvar a vleze se do gumového držáku v moto. Další a trochu složitější je rozdíl v konci cívky,do kterého se zavádí kabel k cívce. Původní cívka je opatřena trnem, na která se kabel navleče, autová cívka je jen plocháček,ale je v ní volně dáno i vymezovací a převaděcí pérko.
Moje varianta: na kabel od cívky jsem navlékl podložku, která se díky tvaru konektoru zasekla v jeho půlce, pod podložku jsem dal pérko,které v cívce bylo a tím propojil kontakt, za další jsem konektor zatlačil tak,aby byl přímo sám dotčený na dosedací plochu a cívku,včetně konektoru ,provrtal a provlékl
závlačkou, kterou jsem ohnul kolem vršku cívky. Celek jsem pak přetáhl původní gumou a vše funguje na první cívce bez problému už druhý rok, tentokrát to udělám stejně. Další varianty, co jsem četl na netu jsou různá vlepení epoxidem a podobně, asi to fungovat bude také,ale je dost pravděpodobné, že se tím zničí konektor na kabelu svíčky a další výměna bude podstatně složitější.
a to nejlepší závěrem, po kontrole,že vše funguje tak jak má a všechny svíce hází jiskru, trocha radosti ze života. Pokud svítilo na palubce EFI, zá pár vteřin nebo zapnutí a vypnutí klíčku, samo zmizí.
Hodně zdaru Caponorďáci.
Vlastník | sseba1 | |
---|---|---|
Vloženo | 18.5.2011 | |
Aktualizováno | 29.9.2013 | |
Zobrazeno | 3 283x |