PROFIL MOTORKY

Honda NT 650 GT Hawk (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kaziválek
Vloženo 14.3.2011
Aktualizováno 15.3.2011
Zobrazeno 3 178x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hawk je geniální motocykl s nadčasovým vzhledem, motorem a stavbou. Velice malý, nízký, krátký, přesto s mou 180cm postavou jsem neměl problém. Byl vyráběn od r. 88-91, V Evropě se objevuje převářně pouze v Anglii a jinak je to model určen pro USA.

Více fotografii

Recenze

Hawk jsem pořídil 2002 a prodal 2010. Nějsem leštící typ a tak jsem ani neřešil jak vypadá, duležitý byl motor a podvozek, ten byl fantastický. Moto se svým výkonem okolo 44kW nením až tak zázračné, ale díky motoru použitém v Transalpu či NTV Revere měl výborný tah od spodu až téměř do konce. Jeho suchá hmotnost byla 184kg a na tu dobu to bylo hodně pěkné. Jeho nízké těžiště a délka z něj v zatáčkách dělali celkem slušného hřebce. Pokud jsem jel s doprovodem Fazera 600 nebo Suzuki RF, který měl cca 100koní, na rovinkách mi ujel jako nic, ale v zatáčkách já nechával stále jen 4ku a 5ku a pěkně jsem si jen vrčel. V kopcích sólo to byla lahoda, stačilo zatáhnout za plyn a jelo to, okolní stroje vždy podřadili i o 2 kvalty níže. Moto se mi osvědčilo i spolehlivostí, nepočítaje vady jako když odešlo palivové čerpadlo, napojil jsem hadice přímo a s plnou nádrží jel bezproblému, avšak jak hladina klesla na polovinu, mohl jsem točit už jen do 5000. Problém byl i s elektrikou, ale to bylo vyřešeno jen novými konektory nebo přepájením zaoxidovaných. Dlouho jsem se potýkal s větší spotřebou oleje, 1L/1000km po výměně těsnění na ventilech které byly bezezměn jsem nechal převrtat na 700ccm od firmy Wiseco. Na moto to šlo okamžitě poznat. Tahala lépe a zátah byl mnohem více cítět a to doslova. Hawk se pod plynem uplně rozvrněl a šel cítit každý vůbuch pod zadkem.
Hawk jsem koupil s vařeným rámem na krčku, laminátovou kapotou s vyrobeným sedlem na suchý zip a zadním tlumičem jehož zdvih byl o dost větší než originál. Vzhledově to bylo pěkné, ale moto se hodně houpalo a hlavně musel být hodně prověšený řetěz. Za těch více jak 8let jsem krom Wiseca měnil jen spojku, desky, olej a kromě gum také jednou přední kotouč, který byl nahrazen plovoucím. Když to shrnu, vlastně jsem jen lil benzín a jezdil. Nikdy jsem s ním nebyl za hranicemi, ale Čechy-Morava jsem otočil mnohokrát. Nejzajímavější byla asi první sezóna, jelikož jsem kupoval v dubnu a ten den začalo sněžit a já jel domů asi 40km, domů jsem dojel asi po 4h, jelikož jsem se musel projet. Od dubna do října jsem pak najezdil 12000km a pak už jsem držel každý rok cca 3000. Moto umělo jak po zadním, ale pouze zvednout na jedničku, pak na zadním se dalo jet, aspoň já, až po trojku. Na dvojku sem to nikdy nedokázal zvednout. Přesto že má jen jeden kotouč ve předu, dalo se s ním jet i po předním, ale muselo se tomu hodně pomáhat. Ovšem od toho jsem upustil, neměl jsem finance na takové hraní a jízda po zadním mě přešla po školácké chybě na letišti, pouze v kožené bundě a obyčejných kalhotech. Při přeřazení jsem udělal chybu a asi ve 100km jsem se převrátil, moto jela po panelech. Vztal jsem a utíkal k ní, co se s ní stalo, vytekla hromada vody s chladiče, urvalo se řídítko, odřený rám, nádř, kapota... Sedl jsem na ni a složitě dojel s jedním říditkem a druhym v ruce se spojkou ke kamaradovi. Teprve tam jsem začal zjišťovat co se stalo mé maličkosti. Odřené ruce i přes rukavice byly to nejmenší, ale svezl jsem se po zádech a absence kožených kalhot byla znát. Ještě asi týden jsem nemohl chodit a ležet na zádech. Dnes se tomu už jen směju a říkám si, že každá blbost něco stojí. Oprava proběhla docela hladce, nejhorsí byl chladič, který stále tekl po zavaření, ale i ten byl nakonec opraven.
Hawk byl-je velmi živý a trochu mě mrzí, že jsem jej prodal, ale po tak dlouhe době s ním jsem už vyžadoval změnu. Nejhezčí byly vždy začátky sezón a se zdál nějak moc silný, ale časem začal slábnout. Nebyl moc pohodlny na delší jízdy, ale to mohlo být i tou přestavbou. Sedlo bylo trohu jinak tvarované a neoriginál řídítka měly za následek spíše předklon než posed.
Tento stroj bych doporučil asi úplně každému kdo je pro 2V, po zvyknutí se s ním dá cestovat, ale umí i pěkně sportovat. Je super asi i na přestavbu, jelikož zadní kolo pasuje s VFR a po výměně předních vidlí jsou s VFR i 2 kotouče, jenže kola s VFR se mi moc nelíbí. Uvažoval jsem i možnosti výměny motoru s Africa Twin, ale nějak mi to bylo vymluveno. Postupy se dají najít na webu.
Dnes mám Moto Guzzi Griso 1100 a nemohu si na ní stále zvyknou, nejde o hmotnost či velikost, ale o tah, ten mi připadá slabší než-li u Hawka. V porovnání s ním mi Griso připadá jako 4válec nebo tramvaj. Doufám, že mě to brz pustí a poznám dosud nepoznané.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Víťan
Víťan napsal 01.07.11 v 09:39

Pěkná klasika.
10 b

Kaziválek
Kaziválek napsal 23.03.11 v 21:02

A doufám, že jste nebyli nespokojeni, cena byla dostatečně nízká, dnes mě to mrzí, ale neměl bych na druhou.

m8rinek
m8rinek napsal 23.03.11 v 20:27

Pro tohle motorku jsme někdy v zimě s kamarádem byli, majiteli snad i slza ukápla...

Jinak v profilu mám svého Hawka ;).

Hyene
Hyene napsal 15.03.11 v 07:03

Tuhle motku moc dobre znam. Pekna. Jezdili se kdysi v USA zavody jenom techto Hawku.

Ales600
Ales600 napsal 14.03.11 v 17:10

Krásnej a zajímavej kousek tak ať slouží 10b

Více komentářů



TOPlist