renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 Chopper (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Icezz
Vloženo 18.1.2011
Aktualizováno 1.5.2013
Zobrazeno 6 933x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Ještě poslední nezrenovovaná část... krk řízení...

Vloženo: 14.05.2017, Uskutečněno: 14.05.2017, Stav tachometru: 485000 km, Zhlédnuto: 135x


Milý deníčku - tak dnes jsem dokončil repasi poslední části motorky na kterou jsem ještě nesáhl a to je krk řízení. Nyní mám nakrouceno skoro 50000 a udělal jsem už všechno.
Vlastně bych to ani nedělal nebýt zásadní jedný věci, která mě štvala... tedy pro mě byla zásadní . A sice to, že řídítka se mi vždycky v přímým směru zarazily. Nic hrozného, bylo to jakoby zapadli do nějaké jamky, jaky by to bylo schválně, aby člověk nemusel vynakládat úsilí držet stroj v přímým směru při jízdě rovně... někdy jsem to i kvitoval a měl jsem za to, že to je vlastnost, nikoli závada... Takovým tím nakopnutím k rozebrání a odstranění této "vlastnosti" byla projížďka s kamarády. Šlo o to, že když se jelo pomalu - dejme tomu do 15km za hod. a horším terénem tak člověk zajel do nějaké rýhy v blátě a když chtěl vyjet a měl takto zaaretovaná řídítka, tak musel vyvynout trošku sílu, aby překonal ten odpor. Jenomže logicky to přetáhnul a zatočil moc... prostě tahle vlastnost vyvolala tzv. tancování motorky. Stávalo se mi to i dřív samozřejmě, ale tenhle vejlet, kde se jezdilo hodně takovými cestami, byl tím nakopnutím.
Nuže jalo se rozebírati a přitom se zjistilo, že to není vlastnost, ale závada v důsledku přetažení řízení . Ve spodní ložiskové misce řízení byly normálně vymačkaný důlky. Naštěstí mám doma celou náhradní motorku, kterou mi kamarád prodal, takže bylo kam sahat pro díly. Dnes jsem to dokončil a jsem rád, že k tomu došlo. Sice - pravda - jsem to ještě neodzkoušel, ale tady neni co řešit. Už se těším až to projedu. U 639 je blbý to, že případný dotahování - povolování řízení je technicky trošku dlouhý, tedy delší než u jiných strojů, protože toho musíte hodně sundat . Další záležitost je ta, že si musíte vyrobit klíč... nebo koupit teda, protože tam neni klasická matice, ale kulatá matice se dvěma výřezy. Jinak ale musím říct, že nebýt té debility, že někdo příliš utáhl řízení a tím to zničil - dělalo to už od začátku co jsem to koupil - tak údržba snad ani neni nutná... po těch najetých km, tam stále bylo dost vazelíny... no aspoň mám zase zkušenost další... Mimo jiné i např. to, že klíč číslo 32 fakt neni ten největší, kterej na jawu potřebuje . Totiž na svrchní matici nad řízením je matka s až nesmyslným rozměrem č. 40! Stačí na to ale francouzák . Tak práci čest...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
oldbajker (4) napsal 14.05.2017 v 21:12

ježíši kriste, tys tomu dal . Chtělo by to při testu delší trasu. Aspoň 200 kilásků směrem jihovýchodně


Nejnovější záznamy v deníku
  • Nutná repase po bouračce v Rakousích

    Milý deníčku... :-) No nic nebudu se sáhodlouze rozepisovat, takže krátce. Po bouračce v Rakousku, kdy jsem se svojí Jawkou zhotovil pár salt, jsem byl nucen udělat pár nutných oprav, neboť Jawka šla krapet nakřivo. J

    Typ: Oprava
    Vloženo: 19.08.2021
    Uskutečněno: 19.08.2021
    Komentářů: 1x
  • Nový motor...

    Dlouho jsem do deníku nepsal a stalo se toho hodně :-). Tedy milý deníčku... loni jsem zadřel motor. Stalo se tak zadřením ložisek na středu klikové hřídele. Proč? Nevím, ještě jsem to nerozebral. Každopádně je to čas

    Typ: Oprava
    Vloženo: 13.10.2014
    Uskutečněno: 01.10.2014
    Tachometr: 40200km
    Komentářů: 3x
  • Jehla...kdo by to byl řekl...

    Již delší dobu mě zlobilo na motoru pár věcí. 1. motor z nízkých otáček hůř akceleroval 2. pokud motorka stála na volnoběh dýl jak 10sec. při přidání plynu chcípla Pokud ale motorka byla studená, šlo to normálně.

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.07.2013
    Uskutečněno: 28.07.2013
    Tachometr: 38600km


TOPlist