Tak jsem se konečně dostal k tomu, co jsem plánoval asi 2 roky. Chtěl jsem si trošku spravit náladu, tak jsem koupil za 350kč 16-ti zubý pastorek(originál má 17-zubů) od fa. JT zakoupený u DKracing. V Alpských vracečkáš mi chybělo více dynamiky v nízkých otáčkách, ale nechtěl jsem za každou cenu nějak rapidně zhoršit spotřebu a chtěl jsem se vyhnout zkracování řetězu v případě možného použiití 15-ti zubého pastorku(kterké by mohlo hrozit). Takže jsem šel touhle cestou.
Samozřejmně tomuhle předcházely teoretické propočty na stránkách: http://www.gearingcommander.com/
viz fotky, kde jsou teoretické maximální rychlosti u seriového převodu na každý rychlostní stupeň a následně po úpravách a vpodstatě celkově vizuálně zobrazeno, co konkrétní úprava s motorkou udělá-PECKA!
POSTUP BYL NÁSLEDUJÍCÍ:
-Po demontáži všeho potřebného byl největší problém povolit matici na hřídeli utaženou ještě z továrny. Povedlo se asi po 1 hod. úsilí, ve dvou lidech a hrubém násilí (rázový utahovák nebyl k dispozici).
-Když už to bylo dole, tak proběhla kompletní očista míst, kde člověk tak často neleze), spojená s úplnou očistou řetězu.
-nasazení nového pastorku a opětovná montáž všech komponentů, už byla pohoda.
-Po projetí a zběžném vyzkoušení, jsem provedl měření a porovnání udajů tachometru s GPS, při legálních rychlostech, kde byly vidět zásadní rozdíly (viz. foto.)
-Mnou požadovaná korekce tachometru zařízením SpeedoDRD (-10%), které jsem zakoupil už v minulosti z důvodu úpravy převodu do budoucna, byla nastavena a odzkoušena napoprvé úspěšně.
-změnou parametrů pro tachometr kalibrátorem tacho. se mi zblbnul ukazatel zařazené rychlosti.
-takže jsem musel přeprogramovat i ukazatel zařazené rychlosti, aby ukazoval správně.
-všechno se povedlo, jak mělo.
-teď už jen zbývá v klidu projet motorku a odzkoušet to zpřevodování v reálných podmínkách a změřit spotřebu v mnou používaném režimu otáček a rychlostí.
Doufám, že budu spokojený(nebyl problém z té motorky udělat zpřevodováním neřiditelnou bestii, ale nechtěl jsem rapidně zhoršit spotřebu, takže jsem zvolil kompromis, který teď budu zkoušet.
-
Pastorky
-
-
Složeno po očistě
-
Naměřené hodnoty
-
Ukazatel zařazené rychlosti
-
Kalibrátor tachometru
-
originál převod
-
upravený převod do tahu