Vlastník | PajkaLS | |
---|---|---|
Vloženo | 18.5.2010 | |
Aktualizováno | 15.11.2010 | |
Zobrazeno | 2 903x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
Vlastník | PajkaLS | |
---|---|---|
Vloženo | 18.5.2010 | |
Aktualizováno | 15.11.2010 | |
Zobrazeno | 2 903x |
zavidim
Koukám, že jsi podobně nemocnej jedinec jak já. Stroje máš opravdu nádherný a tahle 05ka je vážně klenot.
Paráda moc jsi mi pomohl díky.
http://pajkals.rajce.idnes.cz/Jawa_05_1962/
Tady jsou nějaké fotky z rozborky. Mám to funkční, jen tu zajišťovací podložku si musím později vyrobit novou. Na fotkách jsou jen její zbytky. Je to pásovinka se dvěma dírami a je přišroubovaná na stojanu a vzadu na kříži. Po dotažení šroubu stojanu se zajistila jeho poloha přihnutím toho plechu. Pružina se dá koupit jako ND.
Ahoj chlape. Ma na tebe takovou prosbu, zda by jsi mi nevyfotil či nějak neukazal jak je u tohodle modelu řešen tenký stojánek vs pružina a vracení. Mám stejnou verzi 05 v oorigo černý, akorát už s novějším blatníkem a nemám tam pružinu na stojan a netuším jak má vypadat či jakej je princip. Takže tam mám novější kříž se stojanem, ale rád bych tam měl ten původí. Kdyžtak kdybys mi poslal fotos třeba na email rreaperr@quick.cz. dík)
Celkově je dle mě nulapětka nejvydařenější pionýr co se týče užitnosti a spolehlivosti. Motor jsem taky nepůlil. Jen jsem ho dokonale omyl, vypláchl z něj starý olej, vyměnil gufera (spojka a primár naprosto dokonalý), dal ty kroužky nové a všechno pečlivě složil. Nastartoval taky na poprvé. Jenže jak víc to otestovat v podkrovním pokoji?
Kamaráde já tenkrát ten motor ani neotvíral,jen jsem ho umyl byl dokonale zakonzervovanej v centimetrovym nánosu čehosi mezi hlínou a šmírem samozřejmně šel na první A ta komprese!!! 20-25 let to leželo v hromadě jakéhosi směsného bordelu,zdále to připomínalo skalku v garáži Tyhle modely sou neskutečný !!! Kdyby tak ty dnešní motorky měli aspon poloviční kvalitu,ale bohužel světu vládne spotřební zboží,které nevydrží a je potřeba ho obnovovat za mladší...
Motor jsem rozdělal, vyčistil, přetěsnil, překroužkoval, seřídil. Nová řetězovka, zrepasovaná původní elektrika, původní bowdeny s novýma lankama, atd...
S lakem nebudu dělat vůbec nic, nyní už mám konečně sehnanou i chybějící schránku na nářadí.
Přední kolo mám z jiné stejně staré nulapětky - relativně zachovalé s patrnými linkami. Zadní kolo jsem rozpletl a vypletu ho znovu do slušně zachovalého ráfku, linky domaluji.
Jinak mimo téma, momentálně ho parkuju v podkrovní místnosti.
Tiše závidim. Já bych to jen zrestauroval,vymazlil motor,vše očistil,promazal,ani bych to extra neleštil,aby to nesmázlo linky,sehnal bych k tomu origo zachovalý kola s olinkovanejma ráfkama a jezdil bych...
Musím přiznat,že mi to nedalo a ve fotkách sem se pídil po žebrováním na karterech za válcem a po ojnici s 10mm okem...a ani rok 1962 to nemá... Přesně tuhle slabou ojnici na 14.1mm čep jsem měl i na tý 05 z roku 63/64...měl jsem tam přesně tenhle karburátor i s okroužkem Ráfky s linkama,výfuk na objímkách,zámek deklu,hubenej stojan na vinutý pružině,kryt řetězu s objímkou na tlumič,kulatý zapalování,tlumivku v masce,revmaplechy na krátkých úchytech,šroubovací uzávěr nádrže,kola jako 555,vidle s maznicema,klakson alá 555,jen jsem měl novější přední blatník a mělo to už nápis Jawa 05...hrozná nostalgie...mrzí mi že jsem ho tenkrát neodkoupil...
Ať se při renovaci daří a paka ať ti pěkně šlape . 10 bodů
V tomto origo modrem laku tudle verzi 05 už dlouho sháním byl by hřích ten original lak nezachovat( Original je original)
Tak preju peknou renovaci a at se ti s tim dari .
Nemějte strach, já to sbírám za cílem uvádění do originálního stavu. Pionýrům se dost věnuji - viz můj web www.jawa-50.cz
Krásnej stroj. Hlavne ho neupravovat a nenabourat. 10b
peknej fichtl tech moc neni tak si toho vaz
samo ze 10 bodu
...tak to je dobrá vražda.