PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZXR 750 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mischa638
Vloženo 11.3.2010
Aktualizováno 11.3.2010
Zobrazeno 21646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 241 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


ZXR750R - geniální superbike své doby patřící mezi světovou špičku z kterého se následující rok po vítěztví ve wsbk stává legenda.

Více fotografii

Recenze

Koupena 26.4.2008. Je to ZXR750R r.v. 92, takže verze ZX750K2. Našel sem ji v bazaru tady na motorkářích, tak sem se na ní jel hned podívat až do Ostravy. Borec říkal, že ji měl zrovna v servisu a že mu dělali koplet ventily, takže i nové těsnění pod hlavu, prostě že je vršek v cajku, ale že nemá tlaky. Chtěl za ni 20000Kč. Když sem dojel s motorky byly sundané veškeré plasty, takže sem se aspoň mohl pořádně podívat co v tom je. Nešla nastartovat, chytla až po roztlačení a z motoru šly šílené rány. Borec říkal, že to dělá až po tom co ji dovezl ze servisu. Podle zvuku bylo hned jasné, že je zadřená na klice. Zbytek motorky byl taky v žalostném stavu, celá doválená, zapráskaná od veškerého bordelu ze silnice. Prostě hrůza! Ptám se ho jestli byla padená, říkal že ne. Mrnku na vymačkaný doraz, tak mu říkám, ale tady to muselo dostat ranu a už to z něho lezlo, říkal jak mu to před barákem ujelo na štěrku a ukazoval staré zlomené řidítko. Taky že na ní prý měnily zadní centrál, že starý byl už špatný, jenže ten druhý co tam daly byl z obyč ZXR, takžeš ne plně nastavitelný. Ptám se ho so na tom dělal za ty 2 roky co ji měl za údržbu, prej nic, ani brzdovku nebo desky nevyměnil. Hold ČR realita, prasata a ne lidi! Prostě motorka byla v katastrofálním stavu a zralá opravdu do šrotu;( Říkám mu, že za 15 to vezmu, a on že teda jo. Byl sem jediný kdo se mu ozval, chtěl sem ho ukecat ještě na 10, ale pak se mu ozvaly nějací borci z Prahy, že za těch 15 to vemou na díly, ale že já sem byl první tak za 15 mi ji nechá. Byla to svatokrádež, nechat tenhle skvost rozebrat na díly, tak sem nemohl jinak a řekl si že ji zachráním a koupil ji
Přes půl roku mě motorka stála doma a nic se nědělo, až na podzim 2008 sem ji dovezl do školy a využil veškerého vybavení a pomoci(tímto velké díky pánům mistrům a učitelům).
Veškeré info o celé renovaci najdete časem na www.vintagesuperbike.webnode.cz
Ale přece to tu trochu rozvedu;) Koupil sem ji s tím, že ji budu renovovat třeba i 5let a nasypu do ní přes 100000Kč, zkrátka běh na dlouho trať. Takže úkol byl jasný, celou motorku do poslední součástky rozebrat, co pude zrepasovat, co nepude vyměnit, ať je v závěru ve stavu skoro nové motorky. Už na první pohled mi bylo jasné, že bude potřeba popravit kapoty a udělat nový lak, vyměnit dobité blinkry a zrcátka za nové ale origo(žádné miniblinkry apod. kraviny!), taky vyměnit polámané plexi a řetězovku která byla za zenitem. Rám byl přestříkaný sprejem a kola šíleně domlácené, takže tu bylo taky jasno-opískovat a do komaxitu. Zbytek se musel rozdělat a proměřit abych věděl co dál.
Etapa 1 - motor: motorka se odstrojila a motor šel ven. Zbytek motorky se uklidil na pár měsíců do skladu a začal sem makat na motoru. Hned po sundání ventilového víka sem se zděsil když sem uviděl vařené uchycení vaček! Borec říkal že vršek je dělaný, tak sem počítal s tím, že tlak utíká spodem a bude potřeba výbrus. Po sundání hlavy sem se zděsil ještě víc! Respektive po zkoušce těsnosti ventilů a jejich demontáži. I přes zavřené ventily přes ně tekla umývací kapali ven doslova proudem. Když sem vytáhl ventily, zjistil sem že kromě dvou sou vydrolená všechna ventilová sedla, některá i 1cm po obvodu a sací ventily bylo totálně KO, už na nich nebylo prostě co zabrušovat. A jak se klučina dušoval, že byl vršek dělaný. Takže bylo jasné kde se tratí veškerý tlak. Válce, písty a kroužky naštěstí byly OK, vše v servisních limitech. Následovalo rozpulení motoru a zde se odhalila příčina mlácení co se ozývalo z motoru, samozřejmě zadřená klika, na druhém ojničním čepu. Jinak klika v pořádku, ale ostatní ložiska už byly taky načaté.
Převodovka i spojka byly taky OK, jen ve spojce prasklá pružina antihopu. Zbytek motoru, tj. rozvody, čerpadla atd taky OK.
Hlavu i sací ventily sem sehnal druhé, klika se nechala repasovat a všechny ložiska na klice(20ks) vyměněny za nové. Motor komlet vyčistěn, promazán a přetěsněn.
Etapa 2 - podvozek: Motor už byl pěkně nachystaný, takže se vytáhl zbytek mašiny ze skladu. Využil sem přístroje na měření rámů a rám změřil, naštěstí byl v pořádku, jen mírné natažení v toleranci. Takže teď sem musel odstrojit veškerou elektriku, kyvku, podsedlák, kola, vidle. Hlavní + podsedlový rám a kyvka šli do šedého komaxitu, ikdyž ve výsledku je hodně světlý. Kola samozřejmě do zeleného komaxitu a pak sem nechal ještě udělat černý matný komaxit na drobnostech jako držáky kapot, ležení, držák světel a budíků a pár dalších věcí sem nechal zlatě pozinkovat.
Samozřejmostí bylo proměření kol i koutoučů, naštěstí všechno v normě bez větší házivosti či deformace.
Pak přišli na řadu přední vidle, komplet rozborka, vyčistění, moztáž nových vodítek, gufer a nový olej. Taky se měřila házivost trubek, unavení pružin, či vůle ve vodítkách, vše OK + repase seřizovacích mechanismů.
Zadní centrál byl už v háji a navíc neorigo, tak sem sehnal originál s expanskou plněnou dusíkem a plně seřiditělný. Přepákování sem pořádně vyčistil a namazal nově ložiska.
Taky se měnilo jedno ložisko na kyvce, ostatní byly v pohodě.
Na rámu se museli odvrtat závitové nýty pro uchycení nádrže a airboxu, otrvoty se zavařily, znova vyvrtali a dali se nové nýty.
Samozřejmostí bylo nové ložisko v krku řízení. Pak už sem mohl začít motorku pomalu zkládat. K rámu se dala kyvka, do kyvky zadní kolo, chytil se centrál. Na předek šli zrepáslé vidle s předním kolem a motorka už stála na kolech
Etapa 3 - brzdy: Motor i podvozek byl hotový, tak byla řada na brzdovém systému. Třmeny sem pořádně vyčistil a nechal opískovat křemičitým pískem + matný černý komaxit. Stejně se vyčistily i brzdové pumpy. Těsnění byla jestě v pořádku, takže se nachala původní. Originál staré hadičky vyměněny za opletené teflonové + nové brzdové destičky.
Etapa 4 - skládání: 3 podstatné celky byly hotovy a bylo konečně možné je složit dohromady;) Do rámu se dal motor a namontovali se brzdy. Motorka už se začíná konečně rýsovat podle mých představ
Přidělal se výfukový systém, posléze chladič a natahaly se všechny nové hadice + objímky pro rozvod chladící kapaliny. Zrepasovat chladič byla kapitola sama o sobě, bylo v něm tak 2kg bahna a byl totálně domlácený(dík Duchnovi za vyčištění;) Pak sem ho pěkně nalakoval a vzal nakonec bezbarvým lakem. Nově lakované sou i víka motoru (originál odstín)
Komplet kabeláž sem rozmotal očistil od mastnoty a špíny a znova celou zaizoloval, práce na 2dny! Samozřejmostí byla montáž nových svíček a také olejového i vduchového filtru. Došlo i na nové vysokonapěťové kabely a komplet nové žárovky do celé motorky, protože skoro žádná předtím nesvítila a mimo jiné i přerušovač blinkrů.
Etapa 5 - první start: Všechno podstatné bylo na místě, provozní kapaliny doplněné, baterka nabitá a všichni připravení. Zapnul sem klíček, vytáhl sytič, chcípák na ON, zmáčkl spojku a pak to zázračné tlačítko start! Motor chytil na poprvé! Bylo to neuvěřitelné, nepopsatelné, po tolika hodinách práce sem konečně sklidil plody své práce. Byl sem v ten moment plný pocitů které ani nedokážu popsat, mísila se ve mě radost s úžasem a obdivem. Bylo to opravdu neuvěřitelné a přeju každému aby něco takového zažil, ten pocit stojí za to! Když si představím, že už by byla dávno rozebraná na díly nebo by skončila na šroťáku a já ji přivedl opět k životu a mohl slyšet jak po letech opět volně dýchá, jako kdybych v tom zvuku slyšel jak říká: "Děkuji ti ".
Nikdo ze spolužáků, ani ti nejlepší kamarádi mi nevěřily když viděli ten šrot co sem do školy dovezl, že to ještě někdy pojede a teď po 8 měsících dřiny tam všichni stály a nevěřily vlastním očím
Etapa 6 - to ostatní: Konečně sem se dočkal a motorka zavrčela. Jenže tím to zdaleka nekončí. Byl konec školy a já dělal zrovna závěrky, naštěstí sem to zmákl a hned první týden prázdnin si ZXR přivezl domů. Dodělal sem pár věcí jako výměnu nových palivových hadic a montáž nádrže. Koupil sem novou baterku, stará už byla v háji a namontoval kapoty. Protože je celý motor a hlavně klika po repasi tak ji musím první zajet, takže sem tomu vůbec nedával a pozvolna zajížděl, vytáčel sem ji max do 6000RPM, po ujetí cca 500km sem zkusil už lehce protočit i na víc na neutrál. Mezitím bohužel z motoru ukapával ojel, ale to sem naštěstí zjistil, že jde přes gufero vypínací tyčky spojky(jediné co sem neviměnil) koupil nové a hned závadu opravil. Pod motorkou už teď nikdy není ani ta nejmenší kapička oleje. Momentálně najeto něco přes 1000km.
Jenže... jenže nejvetší problém je v tom, že někdo se hrabal v řídící jednotce a ta teď nefunguje jak má, přesně řečeno nepouští mi palivo k akceleračním pumpám, takže mi de do karbců málo šťávy a motorka a nad 6000otáček na poslední kval už nereaguje a při prudkém přidání na jakýkoli kvalt dochází k velkému ochuzení v důsledku výpadku ACpumpiček takže se spíš zadusí než aby vystřela vpřed. Naštěstí je to jen otázka času, čekám teď na peníze a hned budu kupovat novou jednotku, ale taky gumy udělám STK a můžu ji konečně přihlásit:) A pak mě čeká cesta do školy na brzdu, kde se motorka už po zajetí naladí na optimální průběh:)
Pak už jen dodělávky v podobě nového laku(Rob Philis replika wsbk1992), nové zrcátka, blinkry, no prostě tady ta kosmetika a bude láska jak nová;)

celkový pohled
- 26.4.2008 koupena ZXR750R v katastrofálním stavu vhodná na odpis.
- 1.10.2008 převezena do Brna a započata práce na ní.
- Kopletní rozebrání, očištění a změření veškerých dílů.
- Špatné díly vyměněny za nové nebo jeté v dobrém stavu. Ostatní díly nalakovány, pozinkovány, vyleštěny nebo jinak povrchově upraveny a zrepasovány.
- Vyměněn veškerý spojovací materiál na celé moto(z 50% šroubky buď úplně chyběly nebo nebyly originál).
- Vyměněny veškeré hadice, hadičky, gufera a ostatní těsnění.
- Veškerá potřebná spojení promázána přípravky k tomu určenými.
- Všechny spoje dotaženy na předepsaný dotahovací moment.
- Po 8 měsících bez problémů poprvé nastartována.
- Stovky hodin pečlivé práce dělané s veškerou péčí a láskou a úmorné shánění dílů, informací a všeho potřebného.
- Peníze radši ani nepočítat, ale cca 70000Kč + min. dalších 20000Kč než bude hotová.
- V létě 2009 motorka převezena domů, najety první kilometry pozvolným zajížděním.
- Léto 2010 - snad bude plně dotažena do konce a vyjede se vší parádou jako před 18lety z továrny Kawasaki:)

Vím, že jak sem to tu popsal, tak to zní docela jednoduše, ale nedokážete si ani přestavit mi to dalo než se dostala do stavu v jakém je dnes. 8 měsíců v kuse sem ve škole deno denně trávil 13hodin. Ráno v 5:45 budíček na intru a odchod do školy , ve škole sem končil v 20:00. Pak se šlo pro odpočinek na pivko do hospy na intr sem se vracel kolikrát i o půl noci. Než sem se nachystal a kdesi cosi, tak sem kolikrát spal ani ne 5hodin a ráno na novo a tak sem to táhl fakt celou zimu až do května. A to sem se do toho všeho musel připravovat na závěrečky! Ale jak mi holka rostla před očima tak mi dávala obrovskou sílu jít dál a hlavně mě strašně naučila, každičká součástka mě osobně prošla rukama.
Nechci se chválit, ale myslím že o ZXR jen málokdo ví tolik co sem já všechno musel zjistit abych ji dal do kopy. Takže když někdo budete cokoli potřebovat se Kawinkou ZXR není problém, rád pomůžu;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PitbullBrno
PitbullBrno napsal 30.07.18 v 22:19 10b.

TOP ! jeden z nejlepších popisů na motorkářích, jestli ji budeš někdy prodávat tak jen do tvýho okolí a jenom mě :D

Karbec24
Karbec24 napsal 06.12.17 v 20:51 10b.

super mašina. Mám ji doma taky a dávám ji teď dohromady, takže se určitě ozvu s prosbou o radu

Hříbek
Hříbek napsal 19.11.17 v 22:24

paradni popis a super prace jen mi chybi vysledne foto a pristup skoly taky super,chodil jsem tam taky ale ne na motorky

Více komentářů



TOPlist