renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 800 Big (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hiffson
Vloženo 8.12.2008
Aktualizováno 16.4.2013
Zobrazeno 15 230x
HODNOCENÍ PROFILU OD 70 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Špičatá záležitost černé barvy, kterou jsem si poprvé prohlídnul zblízka až při koupi, ale už na foto z profilu jsem byl unesen. :) Sezona 2013 už je naše osmá! Bezporuchová a bez nehodová.

Více fotografii

První dojmy - Wooow po třiapůle :D

Recenze

Biga jsem koupil na jaře 2006 v původním stavu bez jakýchkoliv doplňků, stav tachometru 21tisíc km, opotřebení téměř nulové, dovoz D.

Před nezbytným seřízením a výměnou kapalin a filtrů šlapal motor obstojně, občas měl problém s udržením volnoběhu. Příčinou byly veliké nečistoty v karburátorech (kdo ví jak se tam ty mouchy dostaly...). Big nejel také zcela rovně po puštění řidítek, ale po srovnání usazení trubek přední vidlice v brýlích tento problém ustal. Dokoupen kufr Givi 30l (moc malý) později 47l. Nosiče bočních kufrů zatím nenamontovány (hyzdit tak krásný stroj lešením by byl hřích) a delší cesty jsem absolvoval s válcem Givi (výborný 30l, dalších minimálně 30l lze umístit na něj) přichyceným pavouky pod sedadlem spolujezdce. Po dvou sezonách montáž plexi Ermax plus 10cm - už mi vítr nechce nad 100kmh urvat helmu s kšiltem z hlavy.  Výhodou je, že se po zalehnutí helmou dostanu do uplného bezvětří a bezdeští. S trochou nedůvěry jsem si pořídil výfuk Laser Produro s homologací a bez problémů namontoval a seřídil bez zásahu do vnitřku karburátorů - stačilo mírně ochudit, motor se totiž hned po prvním startu nedokázal vyrovnat s rychlým odtahem splodin a hezky se ulil. :D Můžu doporučit váha motocyklu klesla o 7kg! A nejvíce se to projevilo na zvuku a jízdním projevu. Big se seriovými výfuky doslova bojoval a začal pořádně jet až po překročení 4,500 ot. S výfukem Lazer při svižné jízdě výrazně nepřevyšující rychlostní limity řadím nahoru před dosažením 4,500 ot! a to při snížení spotřeby ze 6 a více litrů na 100km na 5,1 litru na 100km. Při občasným lítání v terénu a na silnici s E09 se na těch 6 litrů zase dostanu. Namontovány zadní miniblinkry jako náhrada za krabicojdní originály, které se po prvním lehkém pádu v terénu rozštípaly. Jo když jsem u padání tak povinně dokoupit padáky třeba u RDmoto.

Svezení je to velice zajímavé, motorka je podvozkově měkčí a motorově (sání a řetězy) hlučnější než konkurence. Trochu náročnější na sílu (v porovnání s moderními stroji) jsou plyn a spojka je to motorka pro chlapy!! :D Výraznější slabinou je měkčí přední vidlice (vylepšeno podložkami tloušťky 0,5cm) a hlavně přední brzda, která svým jedním kotoučem téměř nestačí ani podvozku natož Bigmotoru. Pomůžou lepší destičky (ty originální jsem vyměnil po 35tis km v polovičním opotřebení). K zadnímu centrálu je špatný přístup zejména s originálním výfukem. Je taky dost vyměklý, proto jsem vyměnil pružinu za tvrdší a delší. Motorka ztuhla k nepoznání, ale pohodlí tím nijak neutrpělo. A hlavně nedochází k výraznému prosednutí i při nasednutí jezdce 85kg, o jízdě se spolujezdcem ani nemluvím. Jízda je hlavně o plavbě na krouťáku mezi 3500 a 4500 ot a velkém brzdném účinku motoru. Nedochází k žádnému škubání jako u některých stříkacích jednoválů. Řazení přesné, dráhy tak akorát, ale pomalejší přechod přes N (výborně se hledá i na místě) a pomalá jednička, spojka tužší ale přesná. Ovladatelnost do 90kmh výborná (i na minibikové trati možno útočit stupačkami na asfalt) pak už ochota zatáčet klesá (velké přední kolo). Stabilita i v rozbitých zatáčkách velmi dobrá, ale pouze s tvrdší zadní pružinou. Kladně se na stabilitě ve velkém náklonu podepsala i širší guma Continental Escape 140. Tyhle gumy jsou malý zázrak: velmi nízká cena - výborné vlastnosti na suchém i mokrém asfaltu - slušná ovladatelnost a trakce v suchém terénu. Jízda příjemná do cca 130kmh (5200 ot) pak už se začnou objevovat nějaké ty vibrace (dálnice stejně nejezdim - nuda). Naprostá volnost v náklonu, ale musí si člověk dát špičku na stupačku. V terénu za sucha ok, za mokra bez drapáků jako ruská ruleta. Na mastodonta (asi 195kg suchých) velmi hbitý, ale s velikým nasazením sil (ne motoru). Sedlo je spíše terénní - na lavici pohodlné, ale na cestování nad 400km na den to už moc není. Prosedí se, ale když je možnost poposednout dozadu tak je to ok. Tankovací pauzy nejsou časté, nádrž má 24litrů. Výška sedla 860mm je ideální na postavu 180cm. Přední světlo chabé, dosvit slušný, ale do zatáček není vidět. Zadní a brzdové lampy pohledné a výkonné.

Servis je velice jednoduchý a doma zvládnutelný, kontroly ventilů po 12tis km většinou bez nutnosti seřizovat, po 12tis dopnutí vyvažovacího řetízku (Big má 2 vyvaž. hřídele) pod levým víkem motoru. Svíčky NGK vydrží bez problému 15tis km (110,- x 2ks). Olej a filtr po 6tis 2,7l Castrol GPS, ale měním radši dřív po 5500 km motoru to udělá velkou radost. Spotřeba oleje: a) Horké dny a dlouhé cesty 3,0dcl na 1000km b)podzim, zima, jaro 0,0dcl na 1000km. Vzduch fitr měním po vizuální kontrole, zanesen většinou po 10ti tisících km (asi 800,-). Conti Ecsape vydrží předek 15-17tis a zadek zmizí po 9tis km spolehlivě. Řetěz mám už několikátý Burrati a už bych ho nechtěl, je velmi pevný a za pěknou cenu, ale teče do něj voda a vydrží tak 10-15tis v závislosti na udržbě a místě použití. Teď černé DID a po 15ti tisících v pohodě, 25 asi najede.

Závada jediná a to výměna palivového kohoutu. Při nízkých teplotách v garáži propouštěl benzín a ten přepadem karburátoru odkapával na podlahu v garáži. Po výměně (nový 1500,-) v 26tis km se závada neobjevila. Co jsem se ptal i na DR-Big stránkách, takse s tím asi žádný tuzemský Bigař nesetkal. Asi to byla nějaká vada materiálu (asi plastový kužel - výměna za tvrdší pružinku nepomohla) nebo experimenty s kohoutky při výrobě posledních serií Biga.

Na jaře 2013 najeto celkem 71tis km, mnou asi 50tis.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mann
Mann napsal 24.04.23 v 12:24

Podle deníku vidím, že s BIGem pořád vesele drandíš po povrchu zemském Klobouk dolů za věrnost

jirka675
jirka675 napsal 08.06.21 v 11:41 10b.

Super stroj a popis

-MP-
-MP- napsal 06.07.20 v 00:12 10b.

Paráda
Pěkně popsaný.
Taky mám slabost pro tady ty starý volítaný vrány.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 19.10.16 v 18:43 10b.

3neczak
3neczak napsal 15.08.15 v 16:11 10b.

Moc pěkná, jak jinak, než 10 b.

Více komentářů



TOPlist