renocar_duben



PROFIL MOTORKY

V.D.O. Moto Explorer ST 50 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MáraExplorer
Vloženo 14.10.2008
Aktualizováno 25.6.2009
Zobrazeno 12 100x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.3

Popis motorky


Největší motorka s motorem Honda Monkey,co jsem kdy viděl, do stejného rámu se dává i 250 ccm. Mám na tom nějaké úpravy . Do města a na rozbitý okresky je to jako dělaný se zanedbatelnou spotřebou.

Více fotografii

Recenze

Chtěl jsem zkusit něco s motorem z Monkeyho. Je to podle mě nejlepší motor na pohodové ježdění, jednoduchý, s minimální spotřebou, velkou životností a díly seženete kdekoliv, protože stejnej motor je v kdejakým pitbiku, nebo čtyřkolce..



Nechtěl jsem ale mopeda, Betku, nebo něco na ten způsob, ale trošku dospělejší motorku. Tohle mě oslovilo.Motorku vyrábí koncern s hezkým čínským jménem Skyteam můžete kouknout na skyteam.cn. Mají výrobní program hlavně složený z motorek Honda Dax, PBR a Monkey, u nás to prodává například Ivo Kaštan, který mimochodem s motorem téhle koncepce jel letošní Dakar. Co se týká zpracování, přirovnal bych to ke Kymcu, takže ucházející . Docela se mi to líbí, nikde nic neodstává, svary ujdou, až na křivou plochu pro zadní odrazku a nic moc plášť tlumiče výfuku. Koupil jsem, trošku rozebral a zas poskládal...cca 8 hodin. Jsem puntíčkář a musel jsem vyměnit pár podložek za nerezový a podobně



Jediný co se mi nelíbilo, bylo provedení polepů. Nechápal jsem zvlášť ty na bočních podsedadlových plastech,byly z jednoho obrovskýho kusu. Mnohem logičtější by bylo vyřezat obrysy a nalepit jen ty, zvlášť když to výrobce viditelně umí, jsou tak řešené loga a popisky. Po dlouhém zápasení s teplovdušnou pistolí a jarovou vodou se mi podařilo přiblížit se k tomu, co považuju za dobré polepení, ale nakonec jsem stejně nechal udělat polepy jiné, profesionálnější. Přidal jsem nějaké tetování + logo Hondy. Že mu sluší ne a původní tvůrce geniálního motoru dole má u mě zadarmo reklamu



Zbytek motorky se mi fakt líbí. Projektorová přední světla vypadají fakt dobře, přední blatník i zbytek plastů ( mimochodem kvalitní nelámavé ABS ) je super. Sedačka má konečně neklouzavý potah, jako normální motorka a ne čínskou koženku. Mohla by ale kvalitněji sedět v uložení vepředu u nádrže. Budík je digitální s modrým podsvícením, fakt hezký a dokonce i čitelný. Dva zubatý kotouče nejen dobře vypadaj, ale dokonce i brzdí. Zvlášť přední dvoupístek. Hezky se drží široká řidítka a poměrně dobře jsou provedené spínače. Nebyl s nima zatím jedinej problém. Trochu hůř šel ze začátku zařadit neutrál, ale po cca 1000km se to rapidně zlepšilo. Nevím, jestli zaběhnutím, nebo cvikem . Rozhodně se musela vyměnit rozeta. Ta originál je velká jak volant a naprosto na nic, čtyřka lítala do jakýhokoliv kopce a při jízdě se nemuselo podřadit dolu, vyjma křižovatky a to byl motor uplně nezajetej. Prostě zpřevodovaný jako kroska a ne motard. Ani mi ze začátku nepřišlo, že je tam motor 50 ccm, možná tam dal někdo víc ... no dal to zjistíte, když budete číst dál.



Tak po ujetí asi 150 km... na druhej den vůbec špatný... Chtěl jsem urazit něco, dokud nebude uplně kosa. Musím říct, že zpřevodovaný je to fakt do pomala. Nenašel jsem jedinej kopec, kde by se muselo i s uplně nezajetym motorem podřadit, i do stoupání 12 % neklesla rychlost pod tachometrových 40 a to se nemusel skoro přidávat plyn. Odvrácenou stranou bylo zas to, že po rovině se dalo jet jen skoro na zavřenej plyn a optimálně do 50-ti. Co jsem slyšel od majitele, co má tenhle stroj delší dobu, dá se to s originál zpřevodováním ( 62 zubů vzadu a 13 vepředu ) přetočit k 70ti...po záběhu samozřejmě.



Objednával jsem hned rozetu z verze 125. Má 47 zubů a bez problémů tam pasuje. Je ale třeba zkrátit řetěz.



Po týdnu jsem najel 300 km a byla první garančka. Chytá vždy na dotek starteru... motůrek se krásně rozjel, dalo se jezdit na čtyřku kdekoliv od 25 a bez protestování.K rozjíždění je jednička naprosto zbytečná začínalo sena dvojce . Přidal jsem pár fotek detailů, aby bylo vidět zpracování. Na netu je k nalezení pár podobných fotek třeba Betky.. tak si to srovnejte. Jo, ještě jsem nenapsal jednu super vlastnost Má to nádrž skoro na 10 litrů, což při spotřebě 2-2,5 l / 100 km je dojezd na nádrž, jak u auta !!!



Po 300 km výměna oleje + seřízení ventilů. Došlo na výměnu rozety a do předu šlo kolečko zatím o 1 zub větší ( momentálně jezdí na Explorerovi kolegy z diskuse ). Běžná cestovní rychlost byla pak pohodových 70, spotřeba klesla, i když i před tím byla minimální. Chtěl jsem natankovat, protože jsem myslel, že už tam bude málo a podařilo se mi do nádrže dostat jen 3 litry, benzín snad přibejvá



Za sedlo šlo top case od Givi, má podle mě nejhezčí design, ale Italové by mohli líp vyřešit odhlučnění víka, už jeden kousek mám a musí se tam dát těsnění, aby to nedrnčelo. Naštěstí už to mám vyzkoušený, jde tam bezvadně samolepicí těsnění do oken, takova ta pěna.



Mimochodem rychlosti, které tu píšu jsou tachometrové. Měřil jsem opakovaně radarem + GPS a rychlost se liší cca o mínus 3-5 km / h. Většina strojů menších objemů a nejen z Číny mají ještědocela o dost optimističtější tachometry. Tady to bude tím, že převod k tachometru bude stejný i pro kolo 18 palců, s kterým se tahle motorka taky dělá.



Po najetí 800 km už se dalo něco hodnotit... Splnilo to zatím moje očekávání. Se spotřebou kolem 2 l / 100 km a jízdou jak na velký motorce ... prostě příjemný výlety za babku. Navíc to jede poměrně svižně. Na okresce plný zatáček jste rychlejší než kdejakej taťulda s felicií . Zatím jsem zajížděl, tak jsem bylo patrnej, ale i tak jsem zkusil, že se dá jet trvale kolem 80-ti. Kupodivu ani na delší cestě nebolí přehnaně zadek, i když je sedlo docela úzký. Asi je to tím, že posaz je hodně přirozený. I jízda poŠumavě neznamená furt podřazovat, prakticky všude to jede na čtyřku, trojka je nutnájen v táhlým prudkým kopci a na chvilku. Níž se nemusí skoro nikdy. Spolehlivost zatím OK, nic jsem zatím neřešil, vše funguvalo, jak má.



Po 1000 kiláčcích jsem vyměnil naprasklou gumovou přírubu, viz deník a zkusil tak v mínus dvou stupních po měsíci navrčet, což proběhlo bez problémů. Doporučuju si počíst v deníku a kouknout na zážitek s dodávkou dílu z druhýho konce světa, což neuvěřitelně klaplo.



Podařilo se mi i v únoru najet pár kiláčků, udělal se den, kdy bylo fakt teplo. Při tý příležitosti jsem po ježdění udělal nějakej servis. Objednal jsem taky kit na vrtání 50 mm od Shupy. Bohužel se to trochu protáhlo. Byl trochu problém s montáží, není tam uplně všechno stejné, jako u třeba Betky, navíc jsem perfekcionista . Když se vyndal motor, to bylo překvapení.Je tam vrtání 47mm, takže 72 kubíků . Mě se hned zdálo, že to na padinu jede nějak luxusně ( dávám obrázky do deníku ). Dobrá zpráva byla i ta, že se nemusí měnit hlava, je tam ta s největšími ventily. Nakonec se podařilo sehnat i značkovýkolečko 16 zubů. Teď to jelo fakt dobře, i když prvních 500 bylo zase třeba opatrně. Mám zatím nalítáno asi 1500 kiláků s kitem. Rychlost jde v pohodě přes 80. Na okresce držím snadno krok s většinou aut. Nejlepší rychlost je asi kolem 75. Zvuk je asi jako číza 175 :-). Spotřeba se ustálila asi na 2 l/100km.



Trochu jsem upravil ještě vzhled. Boční polepy na plastech mě kvalitou fakt už dlouho štvali a navíc to množství bílý barvy mi nepřišlo jako dobrej nápad :-). Fotky jsou v deníku. Taky jsem vyměnil všechny stahovací pásky na elektrickym vedení za pořádný a odstranil většinu rezonancí. Některý věci mi dali fakt zabrat, protože jsem docela puntíčkář :-) Výsledek ale stojí za to, nic se neošidilo.



Motor Monkey / Dax mě zatím mile překvapuje. Spotřeba a spolehlivost je zatím za jedna. Při vyšších otáčkách se objeví vibrace, ale dá se s tím žít. Přirovnal bych to k Jawě 350. Rám je na tenhle typ motoru předimenzovanej, takže paráda. Samozřejmě made in China, takže chce pár věcí dotáhnout. Ale třeba vidle těsní, žádnej problém... brzdy OK, trochu se ozejvá při malý rychlosti přední kotouč ale na funkci to nemá vliv... gumy se zajely v pohodě, na dosahovaný rychlosti jsou dostačující. I když čínskej vtipálek na ně napsal rychlostní kategorii do 180km/h :-). V podstatě jsem neřešil jedinou věc, která by znemožnila jízdu, několikrát jsem zkoušel v kuse i přes 100km, dvakrát přes 200km, jednou přes 300 km :-) v jednom dni.



Mrkněte na http://www.youtube.com/watch?v=AmR246GSK6o Dal jsem nějaký video, ještě nějaký přidám. Je tam dobře vidět a slyšet :-), jak to asi jede. Taky se mi podařilo jet už párkrát v dešti, kterej mě chytl cestou z vejletu. Zvlášť jedna krásná průtrž mračen cca 30km na Šumavě strojek dokonale prověřila. Čekal jsem, jestli to začne kuckat, nebo rovnou chcípne, ale nic takovýho nenastalo. I v největších přívalech vody to jelo uplně normálně. Spolehlivost je při běžný údržbě fakt super a to mám najeto už 3000 km.



Ani tomu nevěřím, ale už mám natočeno 4000 km. Mezi 3 a 4 tisíce už jen jezdím, není nic k řešení. Takže si myslím, že to číňan až tak špatně nepostavil a asiza 10 let bude dělat věci kvalitní, jako japonci a přestanem se jim smát... Pořád nevěřím neuvěřitelný spotřebě. Ať jedu jakkoliv, spotřeba je do 2l/100 km. Teď, když začalo bejt slušný teplo mě docela překvapujou gumy. Fakt se dá pěkně klopit a docela i drží. Zatím se mi moc nezdáli, ale chtělo to větší teplo...



Bohužel jsem začal uvažovat o prodeji, protože se mi to nevejde dobředo garáže se čtyřkolkou. Ale ještě uvidím, kdybych to měl dát někomu za pár babek, radši to dám na chalupu pod plachtu, je v tom tolik práce, že by mi to nikdo nezaplatil :-)



Tak jsem přešel od uvažování k činům. Přijel si nový majitel, až z Aše. Je mi to docela líto, když si vezmu, co jsem na strojku všechno zlepšil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Veronika251
Veronika251 napsal 30.10.20 v 13:21 7b.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat kde bych sehnala náhradní díly na spojku. Předem díky

Ferry33
Ferry33 napsal 22.03.18 v 14:05 10b.

Ahoj motorkáři je mi 15 a tato motorka se mi zalíbila přemýšlím o její koupy ale zatím sem nenašel na ní náhradní díly tak jestli máte nějakou stránku tak bych byl rád kdybyste mi odpověděli.🤔🤔🤗

Šáfa1133
Šáfa1133 napsal 30.11.14 v 10:45

Všechny zde zdravím!Jsem nový uživatel a potřeboval bych poradit.Mám nabídku si odkoupit motorku V.D.O. moto explorer st 50 (2008).Ale bohužel na tý motorce je rozbitý tachometr a nejde el. startování :(.Nevíte čím by to náhodou mohlo být dole na motoru jsem si všiml,že chybí nějakej díl,pán od ktereho bych to chtel koupit říká,že je to asi ten tachometr.Poraďte prosím :( Je mi patnáct a nechci si koupit nějakou šunku,do které budu strkat jen peníze.A taky už jsem tady někde četl,že se dají sehnat náhradní díly,mohu poprosit o nějaký stránky,zatím jsem žádné nenašel.. DĚKUJI MOC PŘEDEM KDO MI PORADÍ!A můžete napsat co je taky nejvíc poruchový..

VojtaST50
VojtaST50 napsal 07.07.10 v 12:45

ahoj, jak tady tak čtu, tak vypadáte že této motorce rozumíte potřeboval bych prosím poradit. Vždycky když jedu někde po rovině nebo do kopce tak na 4 nebo 3, tak mi asi po 500m začne motor ztrácet tah, až nakonec chcípne.. potom po nastartování jede zase jak má, ale taky jenom chvíli. Zkusil jsem už všechno co mě napadlo, čistil jsem filtr, karbec i svíčku..a nic.. tak prosím, jestli se vám něco podobného taky stalo, nevíte jak s tím? nebo to mám nechat na odbornících z V.D.O.? na motorce mám najeto jen asi 300km.. díky předem

MáraExplorer
MáraExplorer napsal 17.07.09 v 21:37

Koukni se na lom kabelů, který vedou zprava, kolem krku řízení a vedou dál k lampě a do spínačky. Kabely se tam lámou, já sám sem to místo upravoval.

Více komentářů



TOPlist