Varanek = laska na prvni dotek
Recenze
Vazim hodne pres metrak a hledal jsem motorku, ktera by uvezla me, moji zenu a bagaz na dovolenou + aby byla cenove umerna + aby byla pohodlna na delsi cestovani = Varan.
Vyhoda je, ze je to neuveritelne uzitecna a pritom fun motorka, sily ma na rozdavani, moc nezere (strikacka a 6ti kvalt) a je spolehliva. Idealni cestovni rychlost na normalnich komunikacich (tedy CR je vyloucena ) je +-120km/h ve dvou, takze kdo hleda adrenalin v pokladani na kolinko, musi o stroj dal.
Nevyhoda je, ze je dost tezka, takze ackoliv je to "cestovni enduro", s terenem se nema moc rada, taky kvuli vysce teziste.
Chtel bych vyvratit jeden mytus, ktery se kolem Varanu toci > pneumatiky. Na forech je milionkrat napsano, jak dokonale jsou Michelin Anakee, ze ty gumy tak dobre sedi, ze to borci nakladaj v zatackach na kolinko atd. Ano, cca 2500 km si to takhle uzijete, nez oloupete a ozmoulate vrsek pneu, pak se dalsi 2500 km klepete, jestli to bud nekde ustreli, nebo jestli ji svliknete uplne a tedy po cca 5000 km jdete kupovat nove pneu s dobrym pocitem, jo, kdybych jezdil v desti, mel bych desnou vyhodu mekke smesi.
Sama motorka ma 250kg, pripoctete vetsiho obleceneho jezdce a je to 350kg > to neni vaha na mekou smes. Osobne jsem nandal tvrde spis silnicni Pirelli Scorpion a nemam problem. A v desti? Snazim se v nem nejezdit a kdyz uz musim, tak mi je tezce jedno, jestli jedu 90 ci 110 km/h do zatacek, kdo by me ze skupiny predjel, musel by stejne na me cekat (v desti)
Tak stastnou cestu, draci!
Pěkně jsi ty Anakee setřel! Mně se na Anakee2 taky nejezdilo dobře.
bohužel už jej nemám
Pěkná holčička, hodně příjemné zábavy a kolama vždy dolů přeje Romanos. Kam se chystáte v nové sezoně?
to doktorfm > sorry, ještě jsem musel nasypat hodně peněz do Varánka, abych s ním mohl bezpečně jezdit, tak snad Tě to bude mrzet méně, že jsem Tě předběhl...
to SiSpo > máš recht, ten kardan by mohl být, ale... když si vezmu, jak se i kvalitní kardany se*rou, teče jim věčně olej guferama, kroužkama, lámou se, ložiska odchází atd. hele to radši dám každý rok 5 500,- za D.I.D. řetězovku, než abych 1x za 5 let vysypal 50 000,- za repasi kardanu...
koukal jsem na konkurenci:
Suzuki V-Strom - hůř ovladatelné, absolutně nekultivovaný vybrující motor
Aprilia Kaponord - snad o metrák těžší
MotoGuzzi - blé, motor k.o., hnusný vzhled
BMW GS - cca 1,5x dražší, krásné, ale totál nepraktické, všude samé odkryté dráty, takže při normální jízdě v poho ukopneš elektriku k váze vzduchu či klapce, tragická ochrana jezdce proti horšímu počasí vč. mizerné aerodynamiky
Yamaha - nevšiml jsem si, že by něčím konkurovala
Pro mě asi zůstane Varan s řetězem řešením, i kdybych si mohl vybrat s kardanem, nicméně co hlava, to názor
zajímavé počtení o gumách - mám Hondu takže Ti to nepomluvím , pěkný, jen mi chybí na trhu něco podobného ale s kardanem...