Ducati 996 je pokračování fenomenálního úspěchu legendární Ducati 916, závodní i designové ikony druhé poloviny 90’ let.
Motorka koupena od FIRMA:Petr Čech - TMS Power Moto (Zlín) - Nákup proběhl k oboustranné spokojenosti.
Výška jezdce: 167 cm
První dojmy - Motor desmoquatro a jeho projev při akceleraci a po zaklapnutí, hodně radikální poloha za řídítky, dále neskutečná stabilita při brzdách a při náklonu v zatáčce a (v neposlední řadě) protesty mé zhýčkané tělesné schránky i po krátké projížďce; tak to jsou ve stručnosti moje první dojmy. Byl jsem z první jízdy nadšený a naštěstí mne toto nadšení ani po letech neopustilo a znovu a znovu se vrací, když tuto královnu vyvedu na projížďku.
Motorku bych doporučil pro - Tady se asi nedá doporučovat, tyto starší Ducati prostě buď chceš a pak ti není pomoci a nějakou si dříve či později seženeš a nebo si jistý nejsi a pak než si nechat takto specifický stroj doporučit, je asi lepší hledat jinde.
Doplňky na motorce - Většinu úprav na 996 jsem udělal hlavně kvůli váze: koncovky výfuků Termignoni, monoposto sedadlo, sundané stupačky spolujezdce, LiFePO4 akumulátor, děrovaný kryt spojky ze slitiny hliníku, dále karbonové díly: přední blatník, airbox, přední klín pod chladičem, chrániče u stupaček, boční kryt výfuků a pro jízdu tlumič řízení Öhlins, přední brzdové kotouče Brembo (Serie Oro).
Recenze
Poté, co jsem si pořídil dvouventil a tříventil od Ducati, bylo mi kamarády předhazováno, že když jsem jakože ten sběratel ST, že u Ducati jsou ještě čtyřventily a že: „co tak nějakou ST4? k dokompletování řady motorů“. Já ovšem ST nesbírám, proto jsem si na jaře 2008 pořídil „desmoquatro“, ale v tom nejkrásnějším balení co existuje: Ducati 996! Původně v r.2006 dovezena z Itálie, majitel rok pojezdil, pak dal značky do depozitu a pak přes pana Čecha prodal.
Kromě nádherného vzhledu (posílám tam nahoru ‚velké díky‘ pane Tamburini) je to hlavně motor, který zvyšuje frekvenci srdečního tepu, jenom nastartuji a už mám 104 tepů/min . Sice papírový výkon 112 koní při 8500 ot/min. neohromuje (u verze Strada), pro mě a moje řidičské schopnosti je dostatečný. 996 je posledním krokem v evoluci desmoquatra. Ten motor se panu Bordi fakt povedl. Chtivý po otáčkách, přitom nemá problém také se klidně pohybovat v 3 tis. a trpělivě čekat na další otočení plynem, aby v něm opět bouchly saze a znovu nastaly orgie doprovázené tlumeným řevem z airboxu. Spolu s jemných chvěním celé motorky (nelze to nazvat vibracemi) to vytváří pouto mezi řidičem a strojem, takže vnímá již jen povrch silnice, poloměr zatáček a eleganci se kterou tyto zatáčky Ducati 996 vykružuje. Z tohoto opojení jsem vždy procitnul nejpozději do 40 minut (naštěstí!
), abych nemusel na rehabilitaci, tak si udělám někde zastávku. Ano, na 996 se zastávky dělají často
.
Přední brzdy Brembo fungují velmi slušně, stačí dva prsty. Ale právě zde, na brzdách, je při srovnání se současnými superbiky vidět ten rozdíl mezi minulostí a přítomností. Takže ano, fungují velmi slušně, ale zpětná vazba při tlaku na páčku nedosahuje jistoty, kterou lze mít u současných brzd. Brzdný účinek zadního Bremba nelze za jízdy téměř postřehnout. No, buďme spravedliví, nějak to přibrzďuje (já totiž využívám přední brzdu v kombinaci se zadní, tak si chování zadní brzdy dost všímám).
Podvozek: kola jsou pětipaprskové Marchesini, zadní letmo uložené, odpružení vpředu Showa, vzadu Öhlins, obojí plně nastavitelné. A protože se nepouštím do žádných samostatných akcí, tak tam mám naklikané tovární nastavení. K tomu podvozku: míra jistoty, kterou poskytuje je tak velká, že obvykle už v nájezdu do zatáčky cítím/vím, že jsem brzdil zbytečné moc, že se dá projet mnohem, mnohem rychleji a je to jen moje hlava, která omezuje, ne stroj, který řídím (a stejně to pak jinde znovu zbytečně přebrzdím). A k tomu už mnohokrát opakovanému: „čím rychleji jedete, tím lépe funguje“, tak ano, je tomu opravdu tak, teprve až při výrazně nelegálních rychlostech se dostavuje úžasný pocit jistoty a samozřejmosti při vedení stroje. Na takovou jízdu je vhodné nedělní dopoledne. Je větší šance, že bude menší provoz. K tomu podvozku ještě: měl jsem 996 krátce a jel jsem jeden šikovný úsek na projížďku (ale sem tam hrbolek, nějaká ta oprava...), shodou okolností jsem po dvou dnech jel totéž na jiném stroji a nestačil se divit, jak se může povrch silnice po dvou dnech tak zhoršit .
916/996 byla vytvořena jako nástupce 851/888 pro jízdu na okruhu. Takže jezdím na Ducati dny na Automotodrom Most. Cestu je třeba dobře naplánovat, jak trasu, tak zastávky na regeneraci. Mám to přes celou republiku… Setkání s ducatisty a jízdy na dráze patří k vrcholům sezóny. To si nemohu nechat ujít. Dalším logickým místem, kde se vydovádět, je Brno. Ale abych si tu trať opravdu užil, musel bych umět jezdit výrazně rychleji. Most je pro mne zajímavější.
Ještě několik poznámek k údržbě superbiku: sundání bočních kapot trvá cca 45 vteřin, horní kapotu s plexi odmontuji do 6 minut, podsedlovou kapotu se sedlem do 3 minut. Takže kompletně odstrojená motorka do deseti minut . Výměnu oleje/ol. filtru, vzduchových filtrů, brzdových/spojkových kapalin zvládnu i já nemechanik. Kompletně jsem rozdělal a složil i přední Showy při výměně oleje, servis zadního Öhlinse zajistil u Halbicha Jirka Riant. Takže do servisu posílám královnu jen na ventily a když už jsou tam dlouho řemeny, tak ať je udělají taky (no, ona ta kontrola/seřízení ventilů je u superbiku po 10 000 km, a než tyto kilometry najedu, uběhne spousta vody, a to vlastně znamená dělat vždy obojí). A proč to zde vůbec uvádím? O drahém servisu ducatek kolují už leta fámy, ale moje zkušenost s provozem několika strojů z Borgo Panigale není až tak tragická. Servis doporučuji nepodceňovat ale zároveň jsem si jistý, že jej lze dělat tak, že to vlastníka italské krásky nezrujnuje.
A ještě doplnění: Ve zpětných zrcátkách je dobře vidět (což mě překvapilo) a suchá spojka je hodně slyšet, na semaforech při čekání na zelenou řidiči v autech znejistí a rozhlížejí se...
Super motorka. A super recenze.
Jedná z nejhezčích dané éry.
Super volba,nic lepšího už není.