renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati 996 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Taliján
Vloženo 25.11.2018
Aktualizováno 14.8.2022
Zobrazeno 4 209x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kdybych chtěl motorku pohodlnou, spolehlivou a na častý ježdění, tak budu vybírat určitě někde jinde )

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Zdenek Polášek - Motocentrum ( - Přímé a férové jednání

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Ducati 1198s jsem s těžkým srdcem prodal na Slovensko a myslel jsem, že si v garáži vystačím se starou Hondou CB550. Měl jsem se asi zbavit i toho plakátu s Foggartym v pěkným náklonu na 916 SPS. Rozhodování bylo rychlý Ducati 996 nebo 998, přesvědčování manželky, že 2 motorku potřebuju ale nějaký čas zabralo. Dostupná byla D996 v pěkným stavu, nenapadená žádným divokým tuningem. Dojmy pro mě už předvídatelný a čekal jsem to - 996 je nepoddajná, nepohodlná tvrdá mrcha. Člověk ji musí pustit trochu rychleji než si myslí, že to ještě zvládne, do pěkný táhlý zatáčky a pak to teprve začně celý pěkně do sebe zapadat. Pevný podvozek, uzoučká stavba 2válce a hodně nízký držítka. Všichni vědí, nemá cenu zkoušet jezdit s otáčkami do 3tis.

Motorku bych doporučil pro - Když už nemusíš být všude první a mít k tomu 200+ koní. Když chceš mít pocit, že si ještě většinu věcí dokážeš opravit sám. Když chceš trochu retro, ale nemáš zrovna po ruce nějaký pěkný cafe racer oholený zručnou flexou. Když už se nechceš soukat do jednodílný kombinézy a na kapotu sedneš klidně v koženici a kevlarových riflích Když jseš přesvědčený, že to jsou dobře uložený prachy :-)) ...a potřebuješ co největší kapoty na občasný leštění, tak je nejlepší starý supersport.

Doplňky na motorce - 5/2018:
- hned jsem vyměnil pneu. Zahodil asi 10 let starý placatý puky, který tam na tom byly a nazul turisticky lepivky Pirelli Diablo Rosso II
- sundal ohyzdnou samolepku tankpadu a dal karbonový pás přes celou nádrž. Je to trochu netradiční doplněk. Když jsem kryt kupoval na eBay, tak jsem z toho měl obavu, ale nakonec nevypadá zle. Hlavně chrání větší plochu zadku nádrže než původní samolepka. Když jsem odtrhával původní tankpad samolepku, tak ouha - původní majitel měl pod ní schovaný škrábanec. Tak 2cm a muselo ho to hodně sr*t, proto i snesl tu hnusnou samolepku. Takže ještě že ten karbon kryje víc a neni nic vidět.

6/2018:
Termignoni koncovky, vyleštěný svody a čip, který k otevřeným termixům musí být.















U nových motorek je vyndani řídící jednotky poměrně jednoduchý, je to takovej větší bazmek, ale tady je eeprom. Jestli se tomu říká šváb, tak to je přesný přirovnání. Vos*r, musí se tahat zahnutou pinzetou otvorem jak 5cm v průměru a ještě větsí je novýho švába osadit zpátky na svý místo.



















Recenze

5/2018:
996 je spíš pro radost, projet se při pěkným počasí a občas tomu dát trochu nažrat, aby byla guma sjetá až do kraje, ale pak zase v klídku, je to přeci jenom už starší kus. Je třeba taky brát v úvahu, že rozštípat kapoty někde v zatáčce o svodidla by byl průser, když vidím na webu ceny originálních.

Jízda: Oproti Ducati 1198s je tu znát propastný rozdíl ve výkonu. Na ni jsem se musel hodně kontrolovat, kdy se da dát full-gas. Vetšinu času stejně jezdila na půl plynu. Na 996 je to jiný, výkonu míň ale o to využitletnější. Upřímně ale skoro 20 let starou motorku jsem si nekoupil, aby lítala v červeným poli otáčkoměru

Motor: Najezdil jsem hodně km na Monsteru S4R. Motor je stejný. Svědčí mu 5-7tis otáček. Žádný ohromující výkon, ale parádní krouťák a elasticita.
Podvozek: je mega pevný a díky geometrii nízko řidítka + vysoko stupačky je nejlepší jet svižně a hlavně, aby bylo co nejvíc plynulých zatáček. Nepohodlí je podtržený snad nejtenší sedačkou, která se dělá - je to plast potažený koženkou.

Zvuk: Původní výfuku OK, ale Termignoni tomu dají pěkný bas. Naštěstí to není kravál, se kterým by mel vyhodili z STK, ještě než bych si sundal helmu.

Elektroinstalace: Celkově poddimenzovaná a na pár místech má tendenci se přehřívat a pak zoxiduje. Kabeláž a spoje nejsou moc chráněny proti povětrnostním vlivům – konektory nejsou z výroby namazaný, tak se vyplatí konektory projít spoje promáznout kontaktním sprejem a předejít oxidaci.
Spojům nesvědčí ani jízda v dešti nebo mytí tlakovou vodou. S 996 zatím zkušenost nemám, ale na Monsteru S4R nebo i na 1198 se mi to stalo ?. Když vyschla, tak to bylo zase v cajku.

Jízda se spolujezdcem by mě ni nenapadla. Sedadlo je pro spolujezdce sice velký, ale dost vysoko. Klidne si to vygooglete, jak to vypadá blbě, když na supersportu jedou 2. Vážně uvažuju, že koupím zadní Monoposto kapotu.

Spotřeba: Při mých 500km za rok to neřeším. Ale někde mezi 7-9 l/100 to bude. Tankuju 100oktanu, abych měl pocit, že to líp jede a neměl v nádrži zbytky řepkovýho humusu.

10/2018:
Při vyšších otáčkách docházelo k úniku chladící kapaliny blizko plnícího víčka expanzní nádobky. Ta expanzka je tak blbě zamontovaná do příhradovýho rámu, že nebylo vidět, odkud to letí ven a kde je problém. Tak jsme googlil a pomohlo projít pár zahraničních fór. Občasná závada - prasklina stěny expanzky. Takže eBay a nová za 50USD. Výměna je pro mě amatéra trochu náročnější. Nádrž dolů, airbox, oba náfuky, no skoro půlka předku, ale je to zábava.












2/2019:
Vzduch bude nasávaný karbonovými tunely a vybral jsem hned jedny použité Ducati Performance na eBay. 996 je lehčí asi 0,5 kg a já o pár tisíc :) :) . Je to zbytečnost, ale pěkná. Budu to mít při jízdě pořád před očima. Naštěstí jde o originál a proto nebylo třeba dopasovávat, všechny díry sedí a osazení bllinkrů také.





3/2019:
Instalován přítlačný talíř Performance a otevřený kryt spojky Tamburini

10/2019:
demontáž přední vidlice a zadního tlumiče. Poslal jsem je na preventivní výměnu těsnění a olejové náplně. Bylo to už třeba. Zadní tlumič nepracoval správně a na zadní pneumatice v náklonu při jeho zatížení jsou vidět nepravidelná opotřebení a vlnovky. Snad o bude po repasi lepší. Půjdup podle manuálu a udělám tovární set up koprese a odskoku.

6/2020:
Jako doplnek jsme poridil Ducati Sport classic 1000S, která navozuje atmosféru starých závodních motorek s půlkulatou kapotou. Lidí se za ní otáčejí jak za bůh ví jakou raritou. Je až překvapivě pohodlná v provnání s 996.
Nenastavitelná předni vidlice je dost hrozna, ale na to se před kavárnou nehraje, je to přeci designovka :)

Pořád ale budu preferovat starší 996. Je díky V2 úzká, vyvážená a v táhlých zatáčkách dobře ovladatelná. Je to tvrdá fošna. Repase předních vidlic a zadního tlumiče pomohla.

8/2021:
koupil jsem nové elektrické kabely propojující baterku-relé-startér od
www.Exact-Start.com
Výměnou za lepší kabely by mělo dojít ke snadnějšímu startování, tak uvidíme. Recenze od zákazníků jsou pozitvní.


1/2022:
Velky servis. Spíš preventivní, abych měl klid, že je motor v pořádku a vyměněné všechny náplně. Jsem o 25tis lehčí, ale seznam položek byl dlouhý.

8/2022
aftermarket kapoty od https://www.faceboo.../norac.racing.parts/
Kopil jsem konverzni kit podsedloveho zamku, takze na biposto ram muzu jednoduse nasadit monoposto zadni kapotu. Vymena je velmi rychla.
Kazdej Ducati specialista pozna, ze nemam SPS, ale kapota s timhle napisem vypadala dobre :) tak jsme ji vzal. Predni blatnikje MS Production.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kaw.38
kaw.38 napsal 21.11.23 v 10:42 10b.

Díky moc . Máš moc pěknou motorku , at slouží

hornetko
hornetko napsal 22.12.21 v 19:49 10b.

kráska z Bologne

Mann
Mann napsal 07.10.21 v 11:52 10b.

Pokud tě každé ráno jako první "pinkla do oka" Foggyho 916 tak to asi jinak dopadnout nemohlo I po těch letech to má šmrnc jak HROM V tom jsou Italové fakt dobří Škoda, že se nedá k fotkám přilepit ještě zvuk. Chytlo by to 3D říz

MESSER
MESSER napsal 25.06.21 v 12:54 10b.

Milanek13
Milanek13 napsal 02.12.20 v 08:45

Nádherná strojovna . Takhle vymazlenou bych si taky uměl představit u mě v garáži.

Více komentářů



TOPlist