renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW M 1000 R (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Samoseto
Vloženo 10.3.2024
Aktualizováno 27.4.2024
Zobrazeno 339x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1

Popis motorky


BMW M 1000 R 2023, naked bike s výbavou M Competition, výfuk Race Pro Arrow včetně svodů.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:ACR auto (České Budějovice 4)

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Streetfighter V4 S: Protože na pobočce Ducati Praha je zákazník ten poslední.

První dojmy - Koupil jsem ji padlou, takže šla na chvíli do obýváku a poskládal jsem ji zpět do origo stavu BMW. Naštěstí rám a motor bez vady, takže spousta drahé kosmetiky.

Motorku bych doporučil pro - Kdo chce jezdit na nejsilnějším stroji a nejmodernějším stroji, třeba i okruhy, ale nesedí mu zalehávací stroje, tak toto je prostě nejlepší volba.

Doplňky na motorce - M Competiton výbava, karbonová kola, závodní výfuková soustava vyrobená přímo na tento stroj od Arrow, včetně svodů.

Recenze

Stroj jsem si vybral, protože předtím jsem zajížděl naši týmovou verzi BMW S 1000 RR M paket a byla skvělá, ale prostě nejsem typ na zalehávací stroje, nějak mi to tělesně nesedí a při jízdě moc nefunguje. Kdysi jsem jezdil 954 stuntriding stroj a jsem na nakedbike prostě zvyklý.

Jízda
4 jízdní režimy, Rain, Road, Race Pro a Race Pro 2. Neboli opatrně, na pohodu, pila a splašená pila. Umí to jet decentně, opatrně a pomalu, s lehčí a plynulou akcelerací a taky agresivně, a to tak, že méně zkušený jezdec ztratí pojem o poloze a trajektorii.

Motor
Stroj má 154 kW v naked verzi a 156 kW v RR verzi. Váha 199 kg v originálním stavu. Dal jsem výfokovou sestavu Arrow Race Pro, která je dimenzovaná přímo na BMW 1000, v kombinaci s odlehčením karbonovými díly a nějakým odstraněním zbytečných dílů si myslím, že by se váha mohla blížit 190 kg a výkon 160ti kW. Takže v poměru cca 215 koní a 190 kg je to skvělá stíhačka. Jen výměnou výfukového systému za Race Pro Arrow se snížila celková váha motocyklu o 8 kg.

Brzdy
Brzdy jsou M BMW, je zapotřebí si dávat pozor při kupování a výměně destiček, není to standardní BMW 1000. Brzdy jsou dimenzovány zdá se adekvátně. Na okruhu jezdíme RR a není s nimi žádná komplikace. Doporučuji koupit kapesní sadu na napojení řídící jednotky, umí spoustu zajímavých věcí, včetně odzvdušnění brzd.

Podvozek
Ve verzi naked na běžné jízdy vynikající, ve verzi karbon je třeba trochu dávat pozor na kola, karbon se nedeformuje, ale praská. Ve verzi RR je poněkud složité nastavování podvozku na požadavky řidiče. Vyzkoušíte 10 nastavení a sedět Vám bude třeba až 20té. I zkušení podvozkáři na okruhu říkají, že trefit správné nastavení je složitější než u jiných strojů.

Ovladatelnost
Obrovský benefit tohoto stroje je jeho ovladatelnost, pohybová flexibilita, v kombinaci s nízkou váhou a brutálním výkonem mohu jen doporučit. Stroj se dá skutečně řídit pouze dlaní a prsty. Vše je jemné a vše reaguje s minimálním odporem.

Spolujezdec
Nevím, nemám zadní sedadlo a stupačky, ale dají se dokoupit v BMW. Složitěji se shání jiné díly, světlo atp. Stroj není moc dlouho na trhu, takže dražší a složitější díly jsou hůře k dostání, musí se třeba měsíc čekat. Taky systém číslování dílů není ještě veřejně dostupný, takže když chcete něco objednat, strávíte chvíli s technikem u monitoru v BMW a z obrázků luštíte co vlastně chcete.

Úložný prostor
Nemám. Nepoužívám. Řeší to batoh, nebo k baterce se něco vejde. Samozřejmě se dá objednat třeba tankbox, ale nemám to rád, zavazí.

Spotřeba
Vlastně ještě moc nevím, po té co jsem ji doskládal, dělám teprve testovací jízdy. Při plné nádrži svítí dojezd myslím něco kolem 210. Nádrž má asi 15 litrů. Takže spotřeba cca 7 něco na 100.

Servis a poruchy
Jak jsem psal, doporučuji koupit čtečku řídící jednotky. Motorka občas může hlásit logické chyby, např. pokud se při nakládání dostane do většího náklonu, bere to jako pád, nebo odpojíte blinkr a vada zůstane uložená v historii. Jinak šlape skvěle. Žádné problémy jsem neměl a to jí klučina přede mnou celkem očesal nárazem do plotu. Dával jsem vše poškozené za nové, díly v BMW sice stojí řachu, ale bavilo mě to.

Motorka se zcela jednoznačně cítí nejlépe na okruhu v režimu Race Pro, dokážu si představit že bez problémů bude na eventech vyhrávat kategorii Street. Jinak v režimu Road zvládne parádní výlet lesem na Křivoklát. Jen doporučuji sundat původní výfukový systém, je to sice Akrapovič, ve 4ech střílí, ale nejde moc slyšet. A Loud Pipes Save Lives!

Cestovat
Na rozdíl od RR bych si na ní dokázal v pohodě představit i 500 km a více.

Pokud někdo máte stejný stroj, rád se potkám, třeba zjistím, že mi na ní ještě něco chybí. :)))

Jinak jezdíme tady:
www.vilagroot.eu - Circuito de Almeria, Circuito de Andalusia

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
H1956
H1956 napsal 11.03.24 v 10:59 1b.

Tak tohle není příliš obsáhlý text k popisu dojmů z motorky. Dle technických parametrů se tak nějak dá očekávat že to pojede jako čert.

Více komentářů



TOPlist