PROFIL MOTORKY

Ducati Streetfighter V4 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MichalHonda
Vloženo 12.2.2024
Aktualizováno 15.2.2024
Zobrazeno 4 257x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Naprosto skvělá motorka s fantastickým zvukem, jízdními vlastnostmi a vzhledem.

Více fotografii

Motorka koupena od Ducati Czech Průmyslová

Výška jezdce: 209 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Pro mě zcela nevyhovující velikost motorky
Kawasaki Z H2: Nebyla skladem v ČR a nechtěl jsem ji kupovat na blind, abych se pak dozvěděl, že mi je malá
KTM 1290 Super Duke R: Nepohodlný posez.
Honda CB 1000R: Malý výkon.

První dojmy - Protože mám přes 2 metry, vybíral jsem motorku podle velikosti. Všechny výše uvedené motorky jsem osedlal, teda krom Z H2 a vytvořil jsem si pro ně kritéria, které mi pomohou vybrat tu správnou. 1. Výkon 2. Posez 3. Výfuk 4. Dostupnost 5. Přístup prodejce Kvůli mojí výšce mám obrovský odpor větru. A je jedno, jestli si lehnu, kdy mám hlavu skoro před displejem nebo sednu a mám kulatá záda. Ano, na všech motorkách vypadám srandovně. Kvůli odporu větru jsem chtěl mašinu, která má mega výkon, aby to se mnou vůbec aspoň trochu jelo. Hned první se mi líbila Z H2 kvůli barvám, protože mám ušitou na míru kombinézu od PSi v zelených barvách. Ještě bonus byl kompresor, který měl skvělý zvuk sám o sobě. Bohužel, ani jedna nebyla skladem v ČR. Povídal jsem prodejci, že bych si na ni rád sednul, abych zjistil, zda mi vůbec je. Sice to chápal, ale řekl mi, že si ji musím prvně koupit a až pak si na ni budu moci sednout. Odvětil jsem, že nechci. Odešel jsem. Prodejce na Vrbovce. Když jsem tam už byl, tak jsem se šel podívat do KTM. Se SDR 1290 jsem už měl zkušenosti. Občas jsem si ji i půjčil, výkon neskutečný, ale po usednutí mi dost nádrž roztahovala nohy do stran a cítil jsem se značně nekomfortně. Přístup prodejce naprosto příšerný a to mě odradilo úplně. Zkušenost Honda Jarov celkem slušná, ale u motorky mi nevyhovoval opět posez a výfuk, který byl tak blízko stupačky, že mi komplet zvedal nohu do vzduchu, tím pádem jsem nemohl mít pravou nohu na špičce stupačky, ale hodně vpředu. Opět jsem byl zklamaný, že pro mě žádný naháč už nebude. Aprilia Tuono V4 Faktory, opět ta samá písnička, byla skladem pouze bez Faktory a tam mi vadily zadní stupačky, které byly tak strašně moc blízko u stupaček řidiče, ve výsledku jsem se na to nemohl ani posadit. Yamaha MT-10 SP, nebyla skladem a prodejce nevěděl, kdy bude. Tím pádem jsem si na ni nemohl sednout a to bylo pro mě zcela rozhodující. Poslední, Ducati na Průmyslové, zašel jsem se tam podívat a hned vás přivítali jako krále. Když to srovnám s ostatními prodejci v Praze, kde jsem byl, tohle bylo nebe a dudy. Nabídli vám kávu a prošli s vámi celý showroom a ukazovali vám, jaké tam mají kousky. Nejvíce se mi líbil vzhledově právě zmiňovaný SFV4. Měli ho i skladem jako předváděcí kus. Mohl jsem se na něj posadit. Všechny moje kritéria splnil, protože výkon byl obrovský, posez ještě lepší, ale musel jsem si dokoupit o 2 cm vyšší sedlo. ? Výfuk mi nevadil na nohu, protože je umístěn pod motorkou a hlavně má TOP zvuk, že se tam nemusí ani dávat žádný Akrapovič, všude jste slyšet a vzhled byl ten nejlepší. Dostupnost byl skladem, sice jen základní model bez eska, ale i tak jsem byl spokojený a nakonec ten úžasný přístup prodejce, takže bylo rozhodnuto. Rovnou jsem si ho rezervoval. Oboustranný QuickShifter je bomba, zajíždení 1000 km je pěkný voser, pak už to ale můžete tahat. Přeci jenom tahat na této motorky - to se nedá popsat, člověk na tom pořádně ani nemůže dát plný plyn, protože na to tady jsou rovinky příliš krátké. Vytknul bych tomu absenci ukazatele palivové nádrže, takže po 120 km se vám rozsvítí hladové oko a musíte hledat čerpací stanici. Skvělé jsou na výběr jízdní režimy, které si můžete upravovat. Street je v základu nejpomalejší, ale mě to zas tak nepřišlo. Proto jsem si výkon motoru nastavil na LOW, nevím kolik to má výkon, ale v tomto režimu klidně můžete držet plný plyn a zrychluje to jako kdejaká 600ka a na dálnici je problém dosáhnout při mojí výšce i 160 za hodinu. Když si tam dáte režim sport, ten má Medium výkon motoru a ten už jede fakt skvěle, spíše od středních a vyšších otáček a režim RACE, výkon motoru na HIGH, tam je šílený nástup výkonu už od nízkých otáček. Občas jezdíme na motorce ve dvou, přítelkyně si nikdy nestěžovala na extra malé sedlo, byla vždy spokojená. Ano, vypadám na tom dost blbě, ale to mě zas tak netrápí, protože zase jsem hodně vidět a bezpečnost je ta nejdůležitější. Zbytek doplním.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny. Na režim motoru LOW to fakt jede pomalu.

Doplňky na motorce - Vyšší sedlo.

Recenze

Jezdím už 16 let na motorce, mám najeto už víc jak 120K km, myslím si, že už nějaké zkušenosti mám, ale učím se ze svých chyb a maximálně videí z YT. Ještě jsem nikdy ale nebyl v moto škole, která určitě bude velkým přínosem pro začínající jezdce. Začínal jsem jsem na 125 ccm a postupně jsem se dopracoval až sem.

SFV4 mám již 2 roky a mám najeto 15K. Motorka jezdí skvěle, výkon 153 kW a 123 Nm je opravdu znát, ale je taky znát jak rychle mizí zadní pneu. Na běžné silnici konkurujete všem nejmodernějším strojům od R1 po Ninju H2 SX. Vím, že když jedete na 1ku a dvojku, ty jsou v defaultu nejpomalejší ze všech rychlostních stupňů. Všechno upravuje elektronika. Do všeho kecá. Nejde úplně vypnout. Ale jde třeba ji snížit na minimum. Třetí rychlostní stupeň už vystřelí jak raketa, 4ka je obecně známá, že taky moc nejede, 5ka je nejdelší a nejsilnější ze všech stupňů. 6ka jede podobně jako 4ka. Obě mají zátah jako prase, ale furt to nemá na trojku ani pětku. Samozřejmě na okrskách, když budete chtít jet sportovně, tak využijete maximálně trojku, která jde lehce přes 200. Osobně jsem nejvíc z toho vytáhnul při mém velkém odporu větru 264 na 6ku. Víc už to se mnou prostě po rovině nechtělo jet. Z kopce si myslím, že by to ještě šlo nahoru o trochu. Ale i tak při rychlosti 240 výše jste rádi, že jedete rovně. Na silnici s tím předjete úplně všechno. Ten výkon tam je fakt brutální od trojky vejš. Zase s tím ale nesmíte blbnout, jinak se zabijete. Převodové stupně jsou strašně dlouhé, takže kdo je zvyklý řadit z nižší kubatory každých 50 km/h, tady se jedná o cca 90 km/h. Zrychlení z nuly na 100 je kolem 3,5 sekund, ale musíte si upravit elektroniku. V ní máte automaticky nastavené wheelie na nulu, takže ať se budete snažit jakkoliv, nepostavíte to na zadní v žádném případě. Motorka má i launch kontrol, který je stavěný k tomu, abyste třeba na semaforu vyjeli na jedničku na plný výkon a nepouštěli u toho postupně spojku tzn. dáte plný plyn a pustíte okamžitě spojku, motorka se sama rozjede jak nejrychleji dokáže a nepostaví se na zadní. Maximálně se lehce zvedne přední kolo, z toho se neposrat a držet stále plný, pak zařadíte dvojku třeba ve 100ce.
Skvělá věc na mašině je brzdný výkon motoru, který se dá nastavit na 3 stupně, nejde vypnout. Když se jedete projet cestovně, nejlepší je mod 3, kdy brzdí maximálně motorem a šetříte brzdové destičky.
Kontrola trakce se dá nastavit na 8 stupňů, ale nejde vypnout. ABS myslím na 3 stupně, nejde vypnout. Má to ale zatáčkové ABS, tzn. že můžete brzdit do zatáčky a nepůjde vám do smyku. Dále motorka má komplet full LED světla a blinkry, které se sami vypínají po 10ti sekundách, když zapomenete.

Co se týče pneumatik. Vždy je lepší měnit obě naráz a to na jakékoliv motorce. Já měním minimálně 1x do roka. Mám tam Pirelli Diablo Rosso Corsa IV, které jsou dvousměs ve 3 zónách. Upřímně se rychle sjíždí, ale drží výborně a během chvilky se zahřejí, ale podle mě lepší pneu jsou na tuto motorku Pirelli Diablo Rosso Corsa II, které mají 3 směs v 5ti zónách a ty mají na středu gumy nejtvrdší povrch, tudíž déle vydrží při akceleraci po rovině než 4ky. Jsou asi o litr dražší, ale vystačí i o 2000 km více.

Spotřeba při běžných rychlostech se pohybuje kolem 7 litrů. Je to opravdu hodně, ale berte v potaz, že je to 4válec s 208 koňmi. Když to budete tahat, v pohodě se dostanete na 10-12 litrů. Nádrž je na 14 litrů, takže ve výsledku ujedete 100 km a hledáte už pumpu. Je to opravdu drahý koníček, ale co v této době drahé není, že ?

Motorka má skvělou vychytávku, že když nastartujete a jedete zhruba do 40 km/h, jedete pouze na 2 válce. Tím se šetří palivo. Z toho pak vyplývá, že SFV4 má tak brutální zvuk ihned po nastartování, protože běží na 2 válce, jakmile pak atakujete cca 40 km/h, přidají se další 2 válce a zvuk se úplně změní.

Jelikož bydlím kousek za Prahou, jezdím převážně okolí Prahy. Ideální je Dubá přes Kokořínsko na jaře, kde máte spoustu zatáček a pěkný povrch. Pokud se někdo bude chtít se mnou svézt nebo jen tak pokecat, dejte vědět do zprávy. Mám FB skupinu Společné výlety. Je to soukromá skupina, kde jsou jen motorkáři z Prahy a okolí a jezdíme každý víkend v sezóně na celodenní výlety. Jsou mezi námi i motorky do 35 kW. Jsme skvělá skupina. Máme za sebou už víc jak 30 výletů, jsou mezi námi stroje jako R1, Ninja H2, VFR1200, Monster 1200, Diavel, SDR 1290 včetně různých cesťáků, najde se tu i pár cruiserů, atd. Ale i stroje do 35 kW. Máme vlastní systém jízdy s vysokým a nízkým výkonem dohromady. Pokud se k nám někdo bude chtít přidat, najít si nové kamarády, seznámit se a fakt jezdit, podmínka je alespoň 2x za sezónu s námi vyjet, dejte si žádost a odpovězte na otázky.

To je prozatím vše. Výše uvedené fotky jsou z našich výletů.

Aktualizace 13.2.
Kde s motorkou jezdit.
Určitě má nejraději dlouhé rovinky - pro ni jsou tedy spíš krátké, protože je rychlostí blesku projedete a hlavně dlouhé a táhlé zatáčky. Krátké zatáčky to moc nemá rádo, kdy musíte kolikrát podřadit na jedničku. Ne zrovna lehce totiž do nich padá. Třeba SDR 1290 je do zatáček lepší, tam to padalo samo. Třeba takový Ještěd, tam to chce už hodně zkušeností, protože tam ty zatáčky jsou velmi prudké a hlavně ve velkém převýšením. Skvělé dlouhé zatáčky jako na Dubé jsou ještě na Český Dub, kam taky jezdíme jako skupina rádi. Jediné mínus tam je to, že když tam je neposečená tráva, tak vůbec do zatáček nevidíte, tráva roste hned na krajnici a je třeba i metr a půl vysoká. Navíc je tam silnice dost úzká, ale když tam tráva už není, jede se tam fakt krásně. Další skvělé zatáčky jsou směr Kořenov, je jich tam jen pár, ale nejsou tak prudké jako na Ještědu a především je tam silnice široká, takže dobře vidíte záhyby. Co tak přemýšlím, tak další zatáčky jsou z Dubí na Cínovec, tam se vozovka rozšiřuje na 2 pruhy směrem nahoru, takže je tam dostatek prostoru k manévrování.

Z Jilemnice na Mýto jsou také hezké zatáčky, kde kousek od Mýta můžete navštívit v Harrachově Mumlavské vodopády za příjemnou cenu 50 Kč za motorku. Parkovali jsme na začátku stezky u jednoho hotelu.

Asi jako poslední zatáčky mě napadají z České Kamenice na Krásnou Lípu, kde jsou opět dlouhé zatáčky a občas i dlouhé rovinky, kde to můžete pořádně rozjet. A samozřejmě Slapy, ale v mém případě to mám přes celou Prahu, takže tam jezdím minimálně.

Motorka je vhodná i do Prahy a velkých měst, projedete mezi auty jak nic, navíc jste dobře slyšet a spousta lidí tuto motorku moc ještě nezná, tak vás rádi pustí, aby se podívali. Průser je ale v tom, že motorka dost topí od motoru a v letních měsících máte 4 z 5 čárek při pomalejší jízdě nebo popojíždění a vy si myslíte, že to vybouchne. Každopádně jsem se ptal v Ducati a řekli mi, že je tohleto běžné a že to ty 2 ventilátory, které běží na plné pecky, uchladí. Ono když někam přijedete v tomhle vedru a vypnete zapalování, tak ventilátory ještě jedou na plné obrátky třeba i minutu. Přeci jenom ta motorka má raději jaro a podzim nebo rychlejší jízdu.

Mimo město je motorka ve svém živlu. V pohodě můžete jet na 6ku 100 za hodinu a točí to 5500 otáček. Máte ještě dostupných dalších 10 000 otáček, takže obrovská rezerva. Mám za sebou za skupinu x celodenních výletů, kdy moje nejdelší trasa byla na Šumavu s 550 km za den a musím říct, že mě ani zadek nebolel, byl jsem jen unavený, ale to je každý.

Kontrola trakce. Když tam máte 8. stupeň, dělá to takové zvláštní věci. Zjistil jsem, že to dělá jen ten 8. stupeň. Když jedete rovně a máte hodně plynu a jsou tam nerovnosti, tak motorka okamžitě začne zpomalovat. To samé když jedete do zatáčky a třeba při výjezdu z ní dáte víc plynu, elektronika vás nepustí, začne vám blikat oranžová dioda na displeji a sníží se vám výkon na plynu třeba i o polovinu. Docela je to nebezpečné při předjíždění v mírném náklonu.

Další poměrně skvělá věc je ta, že když motorku nastartujete a nezahřejete ji na požadovanou teplotu, rozjedete se a dáte víc plynu, elektronika do toho zasáhne a hodí to omezovač třeba na 6000 otáček, kde to stopne a nepustí to dál. Postupně vás to bude pouštět furt víc a víc dokud se motor plně nezahřeje.

Aktualizace 15.2.
Servis, problémy a záruka.
Záruka je od roku 2022 na všechny motorky od Ducati 4 roky bez omezení km. Je to dobrá věc, protože v té motorce je tolik elektroniky, ta řídí úplně všechno, že kdyby záruka nebyla, oprava by byla fakt extrémně nákladná. Když jsem se díval na náhradní díly, tak to převyšuje neúnosnou hranici. Třeba takový Akrapovič, pouze koncovka stojí 100K + práce + svody, takže se klidně dostanete i na 150K, což je fakt raketa. Za to by byla už famózní dovolená. Navíc ten Akrapovic není homologovaný, je určen spíše na závodní okruh, takže po 6ti letech stejně neprojdete technickou. Montáž je velmi komplikovaná, protože musíte odstrojit půlku motorky. Rozhodně to není jako u starých motorek, kde jednoduše sundáte koncovku a dáte tam jinou. Další mínus je to, že přední a zadní blatník a přítlačná křidélka, které fungují stejně až od 200ky s přítlakem cca 18 kg, tak všechno je to z takového ošklivého černého plastu. Navíc křidélka mají velmi hrubý povrch, takže se to špatně čistí. Bohužel tohle má i lepší verze S. Přední a zadní karbon blatník vychází dohromady na cca 25K a křidélka na 27K. Je to velmi drahá sranda. Člověk by si řekl, že na to kolik stojí nová motorka, tak by tohle mohlo být lépe vychytané.
Ale vzhledově jsou na tom nejatraktivnější právě ta křidélka. No co.
Protože mám motorku 2 roky a ještě záruka je na další 2, tak už se tak objevilo pár problémů, které na záruku šly. První byl po servisu 1000 km ten, že když jste to více točili do otáček, tak se zničehonic objevila za jízdy kontrolka oleje. Bál jsem se zadření motoru. Zastavil jsem a volal do Ducati. Bylo mi řečeno, že je vše v pořádku, že mám jezdit dál a další dny se zastavit na výměnu olejového čidla. Oprava byla provedena na záruku a už se tam ta kontrolka neobjevovala. Další kámen úrazu byl zaražený Quickshifter. Motor za jízdy sporadicky vynechával a to tak, že jste třeba prudce zrychlovali a najednou se to kouslo (prudce to začalo na půl sekundy brzdit) a vy jste málem přepadli přes řidítka. Někdy se to stalo 1x za výlet, někdy 5x během 5ti minut a někdy zase vůbec. Opět jsem zajel do Ducati, provedli diagnostiku a ta ukázala, že odešlo rychlořazení. Oprava opět na záruku. Další 2 poznatky, co jsem pochytil byly ty, že se mi stalo 2x, že když jsem chtěl zařadit z dvojky na trojku, tak mi to chcíplo. Nic vážného se nestalo. U toho jsem držel spojku. Jednoduše jsem zastavil, vypnul zapalování, zapnul a už to bylo zase ok. Pak se to už nikdy neukázalo. Ani v Ducati nevěděli, co s tím bylo. Asi chyba elektroniky. A poslední poznatek, spíš problém byl ten, že při nízkých otáčkách a málo plynu motorka cukala, vynechávala. Stačilo to rozjet na větší otáčky a bylo to fuč. Ano, motorka je určena na vysoké otáčky, ale některé lokality prostě musíte projet pomalu kvůli bezpečnosti sebe a ostatních. Jinak žádný problém jsem už nepochytil.

Každý rok musíte jezdit na servis, vždy jezdím na jaře na servis přípravu na sezónu. Ta spočívá ve výměně oleje, olejového filtru, dotažení a namazání řetězu, provedení diagnostiky, dofouknutí pneumatik, kontrola baterie. Tohle musí být vše provedení v autorizovaném servisu, abyste neztratili záruku motocyklu. Vozím to do Ducati na Průmyslovou, upřímně, věřím jim tam. Byl jsem s nimi vždy spokojen.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 08.03.24 v 11:42 10b.

Kua peknáááá obluda

lubos0479
lubos0479 napsal 23.02.24 v 09:51 10b.

metal82
metal82 napsal 17.02.24 v 11:29 10b.

Paradni poctenicko, tak si to predstavuju. At to jezdi!!!

Pepa95
Pepa95 napsal 17.02.24 v 09:37 10b.

Pekne pocteni, dobra recenze

Bara114
Bara114 napsal 16.02.24 v 08:40 6b.

TVL Launch control na semaforu - to fakt

Více komentářů



TOPlist