renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki VN 1500 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník widowmaker
Vloženo 3.5.2023
Aktualizováno 7.3.2024
Zobrazeno 350x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Výměna spojky + olej + filtr

Vloženo: 18.03.2024, Uskutečněno: 18.03.2024, Stav tachometru: 53200 km, Zhlédnuto: 95x


Po opravě kardanu se konečně pouštím do servisování,
na wemoto.cz objednáno:
- repasní sada na přední vidlice + olej
- nová ložiska do krku
- 4x svíčka
- vzduchový filtr simota
- olej + filtr
- přední destičky



Nakonec jsem ještě zjistil, že potřebuju spojku, tak že druhá objednávka spojkových lamel + těsnění na kartér

Celková cena dílů cca 11000 - tak jen doufám, že letos už ji jen přezuju a nebude stávkovat

Originál papírový filtr vychází na 500-800 korun, Simota filtr omyvatelný vyšel v akci na 1100 z původní ceny přes 2000 (čistěící sadu na sportovní filtry doma mam), takže jsem jej vzal.


Spojka
1. vypustil se olej, vyměnil filtr dali jsme zpátky vypouštěcí šroub

2. Aby se člověk dostal u VN800 i VN1500 k sundání pravého kartéru spojky, musí vyndat tu část rámu, která je kvůli montáži/demontáži motoru na čtyřech šroubech, to znamená sundat plotnu s brzdovým pedálem, odstrojit krycí plechy výfuku, pak vymontovat svod a nakonec vyndat tu spodní část rámu.


3. Sundání kartéru + očistění starého těsnění


STRAŠÁK JMÉNEM POG

POG - Plastic Oil Gear, jinak plastové ozubené kolo olejového čerpdla byl příčinou problémů všech VN1500 od '96 do modelového roku 2000 - problém je, že na jednom zdroji se dočtete, že všechny Fi verze už měli kovový, někde zase že i rok výroby 2000 to měl i přes vstřikování. Kawasaki to měnila, ale jen do roku, tuším 2009, takže mě fakt uklidnilo, že tu plastové není (ať už původní, nebo vyměněné) a nemusím to řešit, protože by to znamenalo půlit motor




4. Povolení spojkového koše, sundání starých lamel vyčistění, montáž zpět






Zasekl jsem se nejvíc na těsnění - podle partsdepot.cz mělo být stejné, jako těsnění z modelu 1998, ale ukazalo se, že dost rozdílů tam je.
musel jsem si tedy z papíru na těsnění vyrobit nové - což chvíli zabralo, nakonec vždy papírová těsnění vezmu mezi prsty z obou stran vazelínou (lépe drží na motoru při montáži zpět a navíc se při případné opětovné rozborce lépe sundavá)



Po pravdě klasická spojka, kde máte pružiny vpředu přes spojku je trošku jednodušší na práci, ale žádnej problém to taky nebyl - jen na povolení spojkového koše je třeba rázový utahovák - na složení už stačí momentový klíč a jednu golu na šroub, co drží ozubené kolo z kliky, které přidržíte, a utahnete koš na předepsaných 147 Nm.

Výměnu svíček jsem už nefotil, jelikož jsou všechny 4 volně přístupné, je jen třeba odpojit kabely

Dolil jsem olej, složil a pokračování příště

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Opravy

    Motorku jsem měl doma asi 14 dní, chystal jsem se na náplně, filtry, najel jsem na tom cca 200 km, když jsem začal pozorovat divné zvuky, nejprve se začaly ozývat sem tam rány z kardanu, po ubrání plynu, nebo při prudším

    Typ: Oprava
    Vloženo: 03.03.2024
    Uskutečněno: 03.03.2024
    Tachometr: 53000km
    Komentářů: 1x


TOPlist