renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki VN 1500 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník widowmaker
Vloženo 3.5.2023
Aktualizováno 7.3.2024
Zobrazeno 348x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 03.03.2024, Uskutečněno: 03.03.2024, Stav tachometru: 53000 km, Zhlédnuto: 161x


Motorku jsem měl doma asi 14 dní, chystal jsem se na náplně, filtry, najel jsem na tom cca 200 km, když jsem začal pozorovat divné zvuky, nejprve se začaly ozývat sem tam rány z kardanu, po ubrání plynu, nebo při prudším přidání. Poté se začalo ozývat pravidelné cvakání, když člověk na 4. a 5. převodový stupeň vymáčkl spojku, a než jsem dojel domů, při akceleraci z nízkých otáček se začala celá motorka chvět do stran - problém s kardanem - to mi bylo jasné hned, otázka byla, zda to je jediný problém..

Přiznám se, že jsem tuto motorku kupoval více srdcem, než rozumem, což se mi trošku vymstilo, ale o tom budu psát dále.

Vzhledem k tomu, že mi v garáži stály tři motorky, neměl jsem moc prostoru, takže motorka stála. V létě jsem byl na operaci a poslední týdny na nemocenské jsem už doma nevydržel sám se sebou, tak jsem ji částečně očesal a začal jsem řešit i jiné věci na motorce. Ke kardanu jsem se dostal až teď během února, protože se konečně prodal Diversion, tak bylo v garáži víc místa.

Věci o kterých budu psát:
- rozvody
- sání
- emisní systém
- kardan

První věc, kterou jsem chtěl vyřešit, byly hlučné rozvody, tyto motory jsou známé tím, že mají celkem poddimenzované šponováky řetězu, takže motor s nájezdem kolem 50k už většinou má šponováky na doraz, ikdyž rozvodové ústrojí je v pořádku. Řetěz málokdy přeskočí, o to strach nebyl, ale jak mlátí o "trubku" v které je svíčka, může se časem dostat skrz. Řešení je v prodloužení šponováků, sada mě stála asi 400 korun a práce spočívá v tom, že se vymontujou šponováky, sundá se původní konec a nalepí se prodloužení, které je cca o 1 cm delší, výsledkem bylo to, že z posledních dvou zoubků jsem na 3. zoubku od začátku. ( více fotky)
- Problém je, že na šponování předního rozvodu se člověk nedostane kvůli sání, které je řešeno tak, že vlevo je airbox s filtrem, mezi válci plastový tunel, který vede vzduch do pravé strany, kde je škrtící klapka. V pravé části airboxu se nachází teplotní senzor, dva solenoidy, které dávkují vzduch do škrtící klapky (kvůli studeným startům) prakticky taková variace na sytič, přívodní hadice pro emisní systém a odvětrávání z klikové skříně.
Kvůli demontáži předního šponováku musí ven ten tunel, kvůli kterému se musí vyndat celé sání a škrtící klapka se vstřiky. V ten moment jsem si uvědomil, že tenhle systém rovnou vyndám. Objednal jsem záslepky, všechny přebytečné hadice a ventily jsem vyndal, zbývalo tedy vyřešit to, že musím zaslepit otvory, u výfuku, které vedly při zavřené klapce vzduch do výfuku, aby to vypalovalo přebytečné palivo ( o tomto se pokusím taky něco napsat) za záslepky chtějí kolem 800, to jsem za to dávat nechtěl, 3mm hliníkový plát a 20 minut řezání a broušení udělalo své)
- Ven šly hlavně solenoidy, které jsou moc hlučné a fakt to zní, jak klepající ventily, navíc tam nejsou třeba) - každé aftermarket sání s nimi nepočítá a v sadě jsou i záslepky na otvory) dráty jen zaizolovat a nasoukat je do spodní strany sání



Stačilo jen pak zaslepit přebytečné otvory a sání opět složit - nyní při nižších teplotách jen přidáte na volnoběhu na minutu - dvě, než se motor trošku ohřeje a pak zase uberete.

14 dní zpátky jsem se dostal konečně na kardan, motorku jsem zvednul, odstrojil zadek, výfuky a kyvku a problém jsem našel hned, křížový spoj na hřídeli byl s prominutím na sračku


Začal jsem tedy hledat náhradní, nová hřídel vychází na nějakých 12000, což se mi úplně dávat nechtělo, spousta hřídelí je na ebay, allegro a různě po bazarech, ale buď vyjdou s dopravou na podobné peníze, jako nová, nebo jsou z Mean Streak modelu, kde je podle výkreů hřídel jiná, ale nikde jsem nedohledal, kde je rozdíl, nebo zda jdou zaměnit - ale dají se sehnat za pár korun..
Nakonec na můj dotaz zareagoval na FB skupině Choppers and Cruisers CZ/SK jeden člen, že mu zbyl nepoužitý hřídel a ještě má finální převod - domluvili jsme se na 6000 včetně dopravy, v úterý jsem mu poslal peníze a ve čtvrtek jsem měl doma zásilku - kdyby ta domluva vždycky fungovala takhle, bylo by to super... - nicméně mě čekalo ještě jedno překvapení, v podobě vadného gufera ve finálním převodu směrem k hřídeli (taky běžný problém u těchto motrek) po očištění jsem zjistil i číslo na guferu NOK AC2343E - na partsdepot cena 312 Kč, ale nechtěl jsem čekat, plná garáž motorky a nehnul jsem se tam - v tu chvíli jsem zjistil, jak moc omezené možnosti tady jsou, nikde jsem nedokázal sehnat nějaký katalog s rozměry, naštěstí se mi povedlo najít na americkém fóru vulcanbagger.com příspěvek:
kde je patrné, že nomad měl tři rozdílná řešení a že dotyčnému přispěvovateli pomohli v obchodě, kde mu podle katalogu dali jiné gufero stejných rouzměrů - toto konkrétně je 40x52x7 - mohlo by někomu pomoct

Samozřejmě že jsem to bral s rezervou, a i s originálním číslem jsem jel do Plzně pro gufero - opět paní nebyla schopna podle čísla zjistit rozměr, tak jsem věřil tomu, co jsem dohledal a za cenu 25 Kč/kus jsem jich pro jistotu vzal 5 (kdybych nějaké "žvejknul" a taky mám tu druhý finální převod, který zrepasuju a bude pro strýčka příhodu připraven



dvě hodiny práce s výměnou gufera a mohl jsem začít skládat, nový olej do finálu 80W90 a motorku jsem složil zpět v neděli asi ve 2:30 Mírně s obavou, ale zároveň dost natěšenej jsem to dnes jel projet. - výsledek je ten, že všechny neduhy zmizely - jsem rád, obával jsem se ještě jiných problémů, hlavně převodovka, a talířový převod před hřídelí (na ložisko v něm vulcany také trpí) - takže jsem si po 30 km zajel domů, nasadil opěrku a druhé sedlo a dali jsme si zkoušku ve dvou asi 120 km - včetně návštěvy myčky.

Jinak k systému emisí, tenhle typ vstřikování je ještě celkem primitivní, řídí se jen pozicí TPS a teplotním čidlem, v Kawasaki měli strach, aby motor nejel na chudou směs, tak tam nastavili víc paliva, nespálené palivo vybuchovalo ve výfuku - takže střílení do výfuku vyřešili právě systémem, že po ubrání plynu podtlak otevřel ventil, který do výfuku nahnal další vzduch a na výfuk udělali pod kyvku "nádobu" kde to vyhoří, aniž by to bouchalo - tento systém se musí vyrušit i při výměně výfuků za jiné než OEM, protože s aktivním systémem to nesnesitelně střílí

Naštěstí i počasí dnes přálo

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (273) napsal 03.03.2024 v 22:35


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna spojky + olej + filtr

    Po opravě kardanu se konečně pouštím do servisování, na wemoto.cz objednáno: - repasní sada na přední vidlice + olej - nová ložiska do krku - 4x svíčka - vzduchový filtr simota - olej + filtr - přední destičky

    Typ: Údržba
    Vloženo: 18.03.2024
    Uskutečněno: 18.03.2024
    Tachometr: 53200km


TOPlist