Čtyřhrnek mě neba, dvouvál, byť slabej a řadovej, mám a po svezení na MT-09 to byla prostě láska k tříhrnku na první poslech :) No a k Benelli jsem se dostal jako slepej k houslím.
Výška jezdce: 190 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Speed Triple: Cena, dostupnost T595, protože T509 se mi nelíbí, spíš kdyby se našla za rozumnou cenu
Triumph Tiger 955i: Poměr cena/rok výroby (koncepce)
Triumph Tiger 1050: Poměr cena/najeté kilometry, na mém cenovém limitu
Cagiva Navigator 1000: Stará koncepce byť rám MV Agusta a motor Suzuki, neexistující značka, bídný výběr
Aprilia Dorsoduro 750: Na cenovém limitu, motardové sedlo neideální pro batůžek
První dojmy - Zatím stojí na dílně. Měla mrtvej krokovej motor na ovládání volnoběhu a nyní čeká na přihlášení. Tak už máme značky a jede to krásně.
Doplňky na motorce - Výfuk z modelu 1130 R
Frézované páčky
Držák SPZ Melotti Racing
Tankvak SW Motech
Recenze
Jednou, kdysi dávno, jsem tak brouzdal inzercí a narazil na Benelli Tornado 900. Nedá se říct, že by to byla moje krevní slupina z pohledu kategorie, ale z pohledu netradičních technických řešení to určitě moje krevní skupina je. A krom těch nezvyklých řešní jsem objevil i to, že Benelli dělalo i tříhrnky. O několik let později opět přišla na pořad dne chuť po něčem silnějším. Líbil by se mi Triumph Tiger 800 XC, ale tolik peněz za motorku prostě nedám. Tak jsem tak brouzdal internetem až jsem si vzpomněl na Benelli a objevil model TNT. Na výber 1130 a 899. Chvíle na internetech potvrdila to, co jsem si myslel, že 1130 je dost splašená a 899 je její hodnější a spolehlivější sestřička. Má totiž poslední evoluci motoru, tudíž vychytané neduhy, které trápily předchozí generace. Jen kdyby těch 899 nebylo tak málo...
Nicméně jedna 899 se vyskytla, dokonce model S s nastavitelnou Marzocchi a zadkem Sachs. Nic víc kromě barvy eSko nemá, ale to je jedno. Stojí doma. Sice jsem se na ní ani nesvezl, protože nejede, ale podle všeho to šacuju na palivový čerpadlo. Už je na cestě, tak snad se brzy svezu.
Záhada volnoběhu vyřešena. Problémem nebylo pal. čerpadlo (částečně ano, bylo nesprávně smontováno, takže přidávalo vzduch), nýbrž krokový motor ovládající volnoběh. Na můj stroj se už neprodává, ale různým hledáním jsem došel až ke krokověmu motoru ze současné 752S. Ten je sice stejný z vnějšu, ale záhy jsem zjistil, že má jinak zapojené piny. Chvíle laborování a hledání na internetu dospěla k nutnosti vytvořit přechodku, abych zbytečně nehrabal do půvdní elektriky. Konektory z číny dorazily, propojka vyrobena, zapojena a krokáč konečně funguje jak má a motorka taktéž už i vrčí a jezdí jak má. Teď už jen značky a jezdit :)
Značky máme, tak můžeme začít hlatat kilometry. Zatím máme za sebou asi 10km vyjížďku na benzínku jen v tričku a šortkách, takže s maximální opatrností, nicméně i tak jede motka krásně, při zavřeném plynu si příjemně pochrchlává do výfuku a neutral lze nalézt bez problémů, což prý není vždy pravidlem u těchto exotů.
Co přinesla první velká vyjížďka? Takový drobný problém. Teplá nedrží volnoběh. Více podrobností v deníku z 24.8.2023 ;)
Faux4: asi nejvíc mi přijde zelená metla, co Benelli nabízela. Ale tahle oranžová je taky gut
Osobně se mi CafeRacer barevné nějak nelíbí. A kromě barvy ta verze nic moc navíc nenabízí
krasavica
Nádhera. Z těch netradičních řešení je asi nejviditelnější montáž chladičů na bocích a excentr napínání řetězu (ikdyž to mám už na staré Čezete). Taky si dokážu představit v garáži exotiku 1130 Cafe Racer, ale tohle barevné provedení, navíc s rozumnějším motorem 899 je dobrá volba