renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Peugeot Satelis 125 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kongošt
Vloženo 10.1.2023
Aktualizováno 10.1.2023
Zobrazeno 1 283x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Můj traktor na zimu ve skútr provedení. Používám ho jako vozidlo pro přepravu z bodu A do bodu B.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 125 Burgman: Výkon, vzhled, cena

První dojmy - První dojmy byly zvláštní, přeci jen je to skútr vážící 160kg na malých kolech. Divně se vlnil na cestě a kroutil (dával jsem to za vinu vyteklé vidlici - s tou jsem to kupoval). Následně se vyskytlo mnohem více problémů.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo chce jezdit v létě (či zimě pokud nemá auto) do práce nebo se v klidu projet po okresce v okolí baráku a má třeba jen řidičák na auto.

Doplňky na motorce - Osvětlení kufru
- Vyhřívané hefty
- Voltmetr
- Reflexní proužky
- USB nabíječka

Recenze

Proč zrovna Pežot?
- Ano budu to psát Pežot, dělám si z téhle Francouzké šílenosti tímto názvem tak trochu srandu. A proč tedy zrovna on? Vybíral jsem větší skútr s 11kw na dojíždění (denně nějakých 20 km), tak aby byl komfortní a nestříkalo mi na nohy a nezničil jsem motorku solí. Satelis mě zaujal vzhledem (to jsem ještě netušil jak složitý na tom bude servis). Splňoval veškeré mé požadavky - vodní chlazení (čili zakrytované zapalování, aby nestříkala voda se solí do motoru) a má vstřikování (jednodušší na zahřívání v zimě).
Našel jsem jeden inzerát z Plzně, vypadal moc hezky, údajně byl zkontrolovaný a po servise. Jediná vada byla prý uklepaný plast a tekoucí vidlice. Po příjezdu jsem skútr obešel, bylo jasné, že jezdil v zimě. Jiných vad, než je vidlice a plast jsem si nevšiml. Startoval na brnk, nic necinkalo a vše fungovalo. Odjel jsem na něm tedy domů.
První věc, které jsem si 5 km po najetí na hlavní všiml je, že strašně klepají řidítka ve vyšší rychlosti, hodil jsem to na vinu vidlici a jel domů.



Závady po koupi
- Po pár dnech jsem objevil zadní tekoucí tlumič, druhý mi praskl v ruce při utahování, čili jsem musel koupit dva nové kusy - z Hondy SH jsou mnohem levnější a pasují. Písty kufru jsou na odpis, nedrží víko otevřené. Vidlice tekla, svíčka byla špatná, fajfka taky. Olej místo 5W40 byl 10W40. Po 500 km se ozval variátor (řemen a válečky údajně po výměně) - oboje bylo na odpis. Sehnal jsem tedy řemen, válečky a vodítka a vyměnil je. Po servisu vidlice klepání řidítek nepřestalo, odvezl jsem tedy kolo na vyvážení, kde jsem zjistil, že bylo totálně nevyvážené (nejspíše jak tekla vidlice se guma oskákala). Musel jsem tedy opravovat spoustu... spoustu věcí.

Motor
- Je to 125cc 4V, chlazená vodou. Výkon je samozřejmě tomu odpovídající. Ale mohu-li soudit podle ostatních 125cc skútrů nebo dokonce motorek (Varadero 125, YBR 125), že je velice svižný a hned reaguje na plyn. Nijak necuká ani zvlášť nevibruje. Stříkačka krásně drží skútr na volnoběh, otáčky se ani nehnou. Někoho mladšího (nebo někoho kdo plánuje dálnici) by mohla zajímat rychlost. Stabilně se dá jet po rovině 110, do kopce 100. Maximálku jsem po výměně řemene vymačkal 130 z kopce na okruhu v Praze (což je s novým řemenem omezovač).



Brzdy
- Na svůj výkon a rychlost brzdí přední brzda velice slušně. Zadek je o trošku slabší ale při kombinaci obou brzd je to vcelku slušný výsledek. Primárně přední brzda mě překvapila, dle mého naprosto dostačující.

Podvozek
- A tady bych se na chvíli pozastavil. Dle fór má Satelis spíše sportovně zaměřený podvozek, což nechápu z jakého důvodu ale bohužel je to pravda. Zadní tlumiče jsou extrémně tvrdé (i sériové), přední vidlice je oproti tomu o dost měkčí, což ve výsledku dává nestabilní pocit na předku. Na můj vkus je zadek vystřelený moc do výšky, paradoxně se mi jede svižnou jízdou lépe ve dvou. Přední kolo má 14", ale jeho výhoda ve velikosti je zabitá měkkou vidlicí. Například v Praze si připadám jak na horské dráze. Nechápu proč je městský skútr tak tvrdý vzadu a měkký vepředu.

Pohodlí
- Jedna z opravdu silných stránek. Po delší cestě mě netlačí zadek. Opěrka řidiče je krásně vysoká. Řídítka jsou tak akorát vysoko a jsou krásně široká. Pozice pro nohy je ideální, mohu je i střídat. Jediná výhrada je v pozici natažených nohou, tam bohužel kapotáže už moc nestačí a fouká mi z boku na ně (v létě to bude určitě lepší). Jinak obecně je komfort silná stránka.



Světla
- Za mě opět opravdu nadprůměr, jsou tam 2x 55 W žárovky a svítí to jako auto. Naprostá paráda. Jediné co mě vytáčí je kontrolka dálkovek, ta extrémně oslňuje.

Váha a spotřeba
- Váha je sice vysoká ale například s podobně těžkým Varaderem se to nedá srovnávat. Je mnohem obratnější a pocitově výrazně lehčí.
Spotřeba patří spíše se slabším článkům. Pohybuje se okolo 4,5-5,5l. Nevím jak by to bylo kdybych jel na spotřebu ale průměr je prostě 5l/100km. Na dálnici dokáže i 5,5l.

Servis
- Opět slabší článek. Dám příklady... olejový filtr - naprosto šíleně umístěný, musel bych rozebrat půlku motorky, abych se k němu dostal, což je při intervalu 5tis km / výměna oleje docela šílené. Dále výpustný šroub oleje, je to na čtyřhran. Elektrika - naprostá blbost. Polovina věcí je spínaná přes kostru a ne přes klasicky +. Takže zapojit cokoliv přídavného je taky zajímavé.
Jinak například variátor je opravdu jednoduchý na údržbu. Jako u všeho platí, že při správně údržbě není co servisovat.

Vzhled
- Ten se Frantíkům fakt povedl. Palubovka je fakt hezká, přehledná. Jenom kufr dělá zezadu dojem, že je to taková velká bradavice na skútru. Jinak vypadá více sportovně oproti Burgmanu nebo Piaggiu, což se mi líbí.



Zaměření
- Určen je spíše na dojíždění do práce. Věřím, že by se s ním dalo pěkně i cestovat okolo komína. Do města je to taky v pořád v pohodě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
buchtik
buchtik napsal 15.01.23 v 12:12 7b.

Teda ty fotky naležato ? ... chtělo by to trochu péče pane ...

Kongošt
Kongošt napsal 10.01.23 v 20:02

Spotřeba je bohužel opravdu tak, dávám mu tedy pořádně na frak, jinou polohu než plnej neznám. Ale i podle ostatních to opravdu sedí. Nechával jsem po koupi seřídit i ventily.

Jofré
Jofré napsal 10.01.23 v 19:59 10b.

Ta spotřeba mě ohromila, asi není něco v pořádku. 125 skutry berou tak 2-2,5L, na SYM 300 Citycom jsem jezdil za 3L a na Kymco Xciting 400 za 4L.10 bodů za odvahu jít do Pažouta..

Více komentářů



TOPlist