renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Voge 500R (2022)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mercurio
Vloženo 4.11.2022
Aktualizováno 4.11.2022
Zobrazeno 1 002x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dostal jsem nabídku rozšířit si obzory .

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:RV moto (Klabava)

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První dojem se týká hned čtyř modelů VOGE. A protože mi přišly zajímavé,něco jsem k nim sepsal. Nejvíce se mi líbí model 500R a tak je vybrán jeho profil.

Recenze

Čtu tady hodně hejtů na čínské motorky od lidí bez zkušeností…
Od pánů z RV moto Klabava jsem dostal možnost rozšířit si obzory o stroje Voge. V září jsem sedlal naháče 300AC a cenduro 500DSX
Na obou jsem jel cca 20km okolo Kokotskýho kopce (fakt se to tak jmenuje! ) Oba stroje měli na tachu okolo 150km,taže jsem je logicky bůhví jak nehonil. Nic jsem neseřizoval. Prostě motky z krabice… Cesta je to klikatá, asfalt všeho druhu od novýho po čerstvě zahrnutý výkopy v Litohlavech.
300 AC
První bylo 300AC. Srovnávám se svou Pagankou (250ccm – 150kg) a Dukem (373ccm – 160kg).
Design mne neuráží ,ale ani nenadchne. Poskládané je to pěkně a z docela hezkých dílů. Moje mrňata lepší nejsou.
Naskládal jsem na to svých 188cm docela dobře. Do sedačky zapadnete a hotovo. Je krátká, ale zdá se pohodlná. Řídítka bych mohl mít o 5cm níž a 5cm šířeji.
V zatáčkách se vodí velice hezky a především jistě . Na dírách poněkud tluče zadek strojku do zadku mýho,ale ty moje malý mrchy jsou kopavější. Nižší řídítka z pětistovek by mi toto jistě vylepšila.Ve zdejším testu konstatovali pěknej střed a slabej vrch motoru. To můžu potvrdit. ALE… Ale na ten střed se moc pěkně jezdí. Kilčo je tam za chvilku a ten syrovej motůrek nevadne výrazně ani do vrchu. Zatímco ty moje dvě motokola ožívají nad 6000 ot a zvlášť pro Duka je průjezd obcí trochu za trest, tady je vše v olrajtu. Na jedničku to jede i 12km/hod a necuká! Nebrní do rukou ani nohou,ale trochu masíruje zadek
Řazení je lehounce tužší, ale přesné. Je syrové a jistě bude fajn. Stejné to bylo u Paganky.
ABS nastupuje brzy ,ale pulzuje velice jemně a neleká. Pro začátečníka určitě fajn. Těch 170kg váhy je na papíře dost ,ale stejně těžká Kawa Z 300 působí hmotnějším dojmem. Jenže tady zase ta váha přispívá k větší stabilitě.
Seděl (ale nejel) jsem na asi jediné nečínské přímé konkurenci ,Hondě CB 300R. Ergonomicky podobné ,motoricky má být Honda o tik napřed a je o 26kg lehčí. Jenže je taky o 35 tácků dražší…
DSX 500
Další bylo na řadě pětikilo DSX – kola s dráty 19/17. Srovnávám s Tracerem 7. Design je originální a svůj. Mě neuráží . Opět pěkně poskládáno a moje T 7 vypadá spíš chudobně…
Ergonomicky podobné s T 7 , jen nádrž je širší a trochu tlačí do stehen. Můj byvší miláček Fazer 600 býval v tomto horší. Opět bych si , stejně jako u Tracyho, přál nižší řídítka. Zkrátka mě ty SUV motky s rukama pomalu u uší nesedí… A zase seděl jsem ,ale nejel na CB500X. Tam jsou řídítka níž, to by asi pro mě bylo lepší.
Opět příjemné svezení a oproti 300AC podvozek na Litohlavských výkopech nekopne, ale odtlumí.
Vodilo se mi to hezky a lehce. Tracer 7 se mi nezdá lepší. Zajímal by mě rozdíl v jízdě u verze s koly 17“ .
Motor jde hezky lineárně odspoda a proti Tracymu nemá ten otravný škubanec po přidání plynu. Řadí čistě a přesně. ABS reaguje později a tvrději než menší u 300AC
A teď to hlavní – pověstné vibrace u těchto Loncinových pětistovek. Do cca 5000 ot celkem nic ,co by stálo za řeč. Na šestku pak jedete kolem stovky. Kolem 6000 ot pak začne divadlo. Jenže ty silný vibrace jdou jakoby zvenku, ne z motorky. Stačí si sáhnout na tu trubkovou omotávku kolem čumáku motorky a máte jasno. Na té rouře neudržíte ruku! Bourací kladivo je slabota! Takže jak tenhle konkrétní kus motoru vibruje ,nevím. Loni jsem jezdil na Jawě 500 Scrambler a tam tenhle Loncinův motor kolem 6000 ot trochu brněl do nohou . Nepředpokládám ,že tady to bude výrazně jiné. Vřele doporučuju to lešení sundat a dát coby oblouk nad zahradní branku. Jako podpora pro popínavky to může být dobré. Tady je to leda k ho… , pardon, vzteku.
Mám předběžně přislíbeno svezení na naháči 500R. Tam žádné lešení není a řídítka jsou akorát vysoko. Tak uvidíme.
Každopádně jsem byl příjemně překvapený jak zpracováním ,tak jízdou. Samozřejmě netuším, jak to bude se spolehlivostí v toku času ,ale oni ani to Žaponci nejsou, co bývali. Fazer 600 jezdil 17 let a 122 000km a ještě někde jezdí. Ale byl to opravdový Japík z Japonska. Tracer 7 je motor made in Indonesia , vecpanej do EU rámu nějakým francouzským Marokáncem, či jak je to.
A tenhle Marokánec třeba nedocvakl konektor u čidla teploměru ,takže motka po čase začala hlásit chybu ,spouštět větrák po nastartování, nedržela volnoběh… Tahle ledabylost mne stála odpoledne ,cestu do Písku a pětikilo za nápravu problému…

VOGE 500R a 500AC
V úterý 18.10. , za skoro posledního pěkného počasí a pár minut před deštěm jsem se konečně dostal k vyzkoušení VOGE 500R. Navíc přibyla i možnost svezení a porovnání s bratříčkem VOGE 500AC.

500 R
Začal jsem Erkem ,na něž jsem se velmi těšil. Již dřív na prodejně se mi na něm příjemně sedělo a možnost přímého porovnání s Ácéčkem byla pochopitelně lákavá. Ve zdejším testu padlo ,že verze AC méně vibruje do stupaček , tak jsem byl zvědavý.
Na obou jsem jel stejnou cca 20km cestu. Kus městem, kus rovně , nějaké ty zatáčky a i vracáček se našel.
Opět syrové motky z krabice s najetými pár desítkami km na tachu. Takže samozřejmě žádné vytáčení motoru do bezvědomí, ale jízda kolem 5000 ot s občasným vytočením k 6000 ot . To se pohybujeme kolem 90km/hod. Design se mi líbí. Aby taky ne ,když na mne kouká světlem, které jako by vypadlo z katalogu KTM a jimž na mě již čtvrtým rokem mrká můj Duke 390. Po nastartování jde v výfuku opravdu hluboké brumlání , za něž by se nemusel stydět ani leckterý litr!
S otáčkami ovšem začíná zvuk výfuku ustupovat do pozadí a je víc slyšet mechanika motoru. Mě osobně zvuk těchto řaďáků se 180° přesazením čepů na klice poněkud mate . Uvyklý svým malým jednohrncům a Traceru 7 s 270° přesazením, mám pořád pocit, že to točím do nesmyslu a chtěl bych řadit výš. Stejné to mám i u ženiny Z 300.
Ale co,na zvuk to nejezdí a kravál vzduchu kolem helmy to taky nevylepší. Nasedám ,řadím jedničku a jedu. Převodovka jde hezky a kvalty padají čistě s jasným mechanickým cvaknutím . Spojka tuhá tak akorát. Opravdu se mi na tom pěkně pohodlně sedí a strojek se pocitově chová jako proporčně zvětšená Kawa Z 300 , která je mi ale malá. Přeci jen mám 188 cm. Motorka se ,pro mě až nečekaně, dobře vodí v zatáčkách. Dost mi přimomíná Duka, na kterém jsem do Klabavy přijel, ovšem bez té jeho drobné nervozity ,což přičítám i výrazně vyšší váze Erka. Nastavit se dá jen předpětí zadní pružiny a k tomu z fabriky nemám připomínek. Jo, líbí se mi to ! Proti dříve zkoušenému cenduru DSX je podvozek tužší. To mi vyhovuje, to mám rád.
Opět bych si dokázal představit lehce jiná řídítka. Ta z mého Duka 390 mám prostě za etalon. Ale za pár km mi to již ani nepřijde na mysl. Přivykl jsem si nečekaně rychle. Zkusil jsem potrápit ABS. Vpředu se mi ho aktivovat nepovedlo a vzadu nastupuje později. Asi právě jako u Duka. Brzdy fungují velice slušně, na to ,že jsou syrové. V testu zde na Motorkářích si testující stěžuje na vibrace do stupaček. Jo,jsou tu ,ale přišly mi méně protivné. než loni u Jawy 500 Scrambler. Tam mravenčily víc. Že o tom výrobce dobře ví usuzuji i z protizávažíček, namontovaných zdola ke stupačkám. Jsou to pěkné ingoty. Jawa nic takového nemá. Svezení bylo pěkné,ale bohužel krátké neboť se blíží déšť a já chci ještě zkusit verzi AC.
500 AC
Design ,podobný jako u 300 AC mne opět ani neuráží ,ale ani nenadchne. Není to dle mého vkusu.
Po přesednutí na Ácéčko jsem se nějak nemohl srovnat na palubě. Řídítka vysoko a prolisy na nádrži mne lehounce tlačily shora do stehen. Mých 188cm je asi max. Startuju a hele, motor výrazně utlumenější ,spojka jde lehčeji a převodovka jakbysmet. Vyrážím na svůj okruh. Motorka se mi hůř vodí, přijde mi vratší ,víc drncá ,ale po zvolnění tempa se vše zlepší . Je jasné, že ergonomie této verze nějakému sportování nefandí. Tady bych si zadní pružinu vyměkčil. Funkce ABS a brzd se mi jeví stejná jako u Erka.
Zlatý hřeb mého mini testíku je porovnání vibrací do stupaček . Dle zdejšího Motorkářského testu vibrace u AC nejsou. Dle mého zjištění jsou , ale mnohem více potlačené. Řekl bych,že frekvence vibrací zůstává, ale jejich amplituda je výrazně nižší. Vzhledem k ergonomii mi Ácéčko přijde určené spíš k pohodovému toulání se krajinou a k tomu je vytáčení motoru zbytečné. Tedy se k vibračnímu pásmu člověk moc nedostane a vibrace si „ užije“ málo ,či spíše vůbec.

Rozdíly mezi R a AC
Obě verze jsou velice pěkně zpracované. V porovnání s mým Tracerem 7 až nečekaně pěkně . Bohužel pro Yamahu a pochvala do Číny . Samozřejmě se najdou detaily, které bych si dovedl představit lepší ,ale to mám i u jiných a dražších strojů.
Asi nejvíc mne zarazila absence závitových hnízd pro „špulky“ servisního stojanu.
Pokud člověk postaví oba stroje vedle sebe hned vidí ,proč je AC dražší.
Je prostě hodnotněji vybavené. S vyjímkou zrcátek u AC. Ty bych vyhodil. Jednak se mi nelíbí a taky,že by v nich mohlo být více vidět, což ovšem platí i pro Erko. Můj favorit Erko má obě nožní páky z plechu (jako Tracer) ,zatímco AC má pěkné odlitky. Na sedlo u AC se také lépe kouká a vypadá pohodlněji i pro spolujezdce . Stejné je to displaye. U Erka je sice designově slušné LCD, ale přehlednost a čitelnost TFT u Ácéčka je prostě jinde. Za mě pak TFT hodiny do každé rodiny! Nebo aspoň na mého Tracera…
Jak jsem již zmínil výše, Motor u AC se mi zdál takový měkčí. Spojka,řazení, vibrace. Těžko jde o náhodu ,lze spíš předpokládat, že výrobce motor dále vylepšuje a kultivuje. Mělo by to i logiku ve faktu, že AC je modelově mladší motorka,než Erko, či cendura.
Na prodejně jsem pak ještě potkal potenciální nevysokou zákaznici a ta si pochvalovala, že dosáhne na zem lépe než z Hondy CB 500F. Udivilo mě to ,protože já se svými 188cm nejsem poslední možná velikost jezdce . I o dost větší spolumajitel RV moto si prostornost Erka pochvaloval.
Když to tak po sobě s odstupem čtu a vzpomínám ,musím si přiznat ,že mne Erko potěšilo jak svou vizáží tak i projevem. Natolik,že bych si jej při troše skromnosti dovedl představit ve své garáži coby náhradu Tracera a Duka. Ovšem v mé oblíbené červené barvě. Nenašel jsem na první dobrou nic ,co by mne varovalo před touto značkou. Nakonec proč taky. Na příbuzné Jawy od RVM si tu taky nikdo nestěžuje. Na Aliexpressu mají pěkné plexi proti ofouknutí ,ale nosič na zadní kufr má jen Shad. Na AC má pak i Givi. Na boční kufry pak bych musel něco stvořit.

Pro podezíravé pak uvádím,že jsem za půjčení strojů VOGE několik stovek zaplatil. Stejně jako platím i za servis své Paganky u této firmy. Jen mi přišlo zajímavé se podělit o své dojmy.
Doporučuju neblinkat si do klávesnice a jít se povozit. A jestli koupit, nebo ne je každýho věc.
Přeju všem spoustu kilometrů na jakémkoli stroji! ?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bledemon
bledemon napsal 06.11.22 v 08:46

výborné porovnání

Kron
Kron napsal 06.11.22 v 00:19 10b.

???

Více komentářů



TOPlist