renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 World Raid (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LukasBMWGS
Vloženo 24.10.2022
Aktualizováno 10.7.2023
Zobrazeno 5 388x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Šel jsem zkusit a chtěl jí odškrtnout ze seznamu zájmu, ale to se úplně nepovedlo…

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Radost z jízdy, krásný zvuk, jednoduchost stroje a nádherný design.

Motorku bych doporučil pro - - tomu kdo kombinuje hodně terén a silnici, tomu kdo nechce zbytečnou porci elektroniky, tomu kdo chce osvědčený a kvalitní základ stroje (tento je zrovna vylepšen o xx detailů, ale základ je poctivá Tenere s CP2 motorem.

Recenze

Po návratu z letošní Bosny, kdy kluci jeli na starých Tenere XT 660 a já na svém milovaném GS 1200 LC Rally, kdy já vše projel, ale oni prolétli, kdy já všechno vyjel, ale oni ladně přelétli, jsem si řekl, že to Tenere teda půjdu zkusit. Věděl jsem naprosto jistě, že nechci starou Tenerku, protože ta mě opravdu nesedla a v ničem se mě nelíbila. Nesmírně se mě ovšem zalíbil model World Raid a 3 dny po návratu jsem si domluvil testovací jízdu. Spíše jsem si řekl, že to bude určitě dost podobné té staré a jdu od toho a nedám dopustit na mé GS. Ovšem lahodný zvuk po startu a po pár metrech co jsem se rozjel, bylo okamžitě s úsměvem rozhodnuto.. Sakra co to je? vždyť to má skoro poloviční motor, nemá to ani desetinu těch technických vychytávek co má GS a přesto jsem z toho byl velmi mile překvapen.

DROBNÉ POROVNÁNÍ S GS 1200 LC:
Vím, že srovnávat je to skoro nesmysl, ale vysvětlím proč to lze. Byl jsem přesvědčen, že GS je nejlepší stroj co kdy kdo postavil jako univerzální brutálně schopný a pohodlný v jakýchkoliv podmínkách terénu/silnice. To vše je a stále zůstává pravdou, ale stejně jsem se rozhodl pro změnu. Jezdíme jak výlety kolem komína, tak xx denní výpravy na východ a kombinace terén/silnice je silný argument pro Tenere. Pocit v terénu je Tenere definovatelná slovem LEHKOST, pocit z GS je definovatelná slovem TANK, ovšem moderní a dokonalý tank Na silnici je GS takový cestovatelský křižník, jede s komfortem a pohodlím.. ovšem sedadlo World Raid a posed mě hodně mile překvapil. Těším se na delší výlet, protože to nabízí parádní pozici. Díky přídavnému štítku na plexi (při mých 178cm) mám absolutně omezen přímý vítr a dá se přirovnat k větrnému komfortu GS. Nohy jsou též velmi dobře v zákrytu díky luxusně velké nádrži. Motor GS je dokonalost sama, ale když budu chtít říct plus k Tenere, tak je to dravost, zábavnost motoru (5-6tis výše je prostě pecka) a hlavně krásný zvuk, který sice GS má také, ale slyší ho jen lidi v okolí. Já jako jezdec nikdy. Těžiště motorek (GS a TENERE mám je obě doma a tady mě tedy dostalo co jsem nečekal s takovou razancí informace testu) Při pohybu a náklonech motorek, neboli testu, kdy se obchází stroj a drží se jednou rukou atd.. při velkém naklonění na stranu atd.. má GS těžiště o dost níže.. pocit udržení při náklonu byl u Tenere o dost těžší. To je to co dělá z GS tak velmi dobře ovladatelným, ale i tak je to železo z něho cítit mnohem více než z Tenere. Poslední zásadní věc na kterou jsem si musel zvyknout je ponoření přední vidlice při brždění. To je něco, co jsem už zapomněl, že se na motorkách děje

PROČ ne TENERE RALLY nebo základ?
Vyzkoušel jsem obě varianty a když přeskočím stránku vzhledu (World Raid se mě neskutečně líbí), tak je zde několik technických drobností, které mě z toho dělají docela zásadně jiný stroj. Nebudu řešit rozdíl v display, to je fakt jedno a o tom níže. Hlavním argumentem bylo pohodlí posedu (sedadlo je mnohem pohodlnější a jinak tvarované), dále tlumiče podvozku a tedy celkový pocit z jízdy. Tlumiče KYB dávají vědět poměrně značně, že je tu něco jinak. Stabilita pohybu stroje je znát už při jízdě na silnici a mírných pohybech stroje. V terénu žehlí nerovnosti velmi příjemně, řekl bych až bezchybně. Podvozek je sice pocitově tvrdší než základní Tenere tlumiče, ale v pohybu se chovají opravdu stabilněji. Další rozdíl je tlumič řízení, tam ještě nemohu mluvit o přínosu, protože ho jednoduše nevnímám. Mám ho stažen na minimum z 18 kroků. Uvidím při delším využití - dálniční přesuny. Dále tu máme širší stupačky - poměrně dost komfortní plocha včetně gumy, která se při postoji zamáčkne dovnitř a trochu vyšší přední plexi asi o 15mm. Poslední zásadní věc je nádrž, jsou to dvě samostatně namontované nádoby na sobě s propojením, ale tankovat se musí sólo. Propojení je jen na vyrovnání a nestačí při tankování protékat. Díky konstrukci nádrže je těžiště Raid o něco málo níž. (v kohoutku je i nižší než nádrž bežné Tenere) Výhoda jiné konstrukce vzduchového filtru se ukáže až se vrátíme z nějakého delšího offu, zda ta trubka pod sedlem má větší smysl.

NOVÝ LCD PANEL:
Barevný 5palcový display se třemi režimy, ale s ovládáním, za které bych dal někomu v Yamaze dělo do koulí. Přidržet a nepřeklikout se s otočnou vroubkovanou lunetkou je prakticky nemožné. Zajímá mě to jen z toho důvodu, že pokud chceš vypnout ABS musíš přes tyto prokliky a to samozřejmě pouze při zastavení projít tímto peklem. Pokud ovšem v offu vypneš klíčky nebo vypneš STOP vypínačem, tak tento proces musíš udělat znovu. Lze naštěstí obejít tím, že vypneš motor přes stojánek a ABS OFF zůstane. Moto lze propojit přes appku s telefonem. Mám špatnou zkušenost s appkami v Yamaze z Tmaxe a mimochodem zde mě opět nenadchla. Oproti BMW appce, kde nic nemusíš a přitom je vše zaznamenáno, zde je třeba kliknout jako teď RIDE a teď jsem tankoval, servis atd. Zde vlastně nic nefunguje pokud při začátku jízdy neaktivuješ. Tedy kdyby snad nebylo, tak by udělali lépe.

DETAILNÍ HODNOCENI MOTO:
ZAPORY:
- cuknutí při zařazené rychlosti a znovu přidání otáček z malých do větších
- vypínání ABS přes menu display a opětovné vypnutí při startu atd.
- originální ochranný přední rám, zatím se toho moc totiž nevyrábí a tento není moc promyšlen. Měl by být více do boků přes nádrž. Již jsem jednou položil v offu při výjezdu brutál kopce a ukázala se slabina pokrytí rámu.
- je asi o 2-3 cm vyšší než běžná TENERE

KLADY:
- pohodlný, příjemný posed, sedlo tvar, ergonomie stroje.
- podvozek tlumiče, jízdní stabilita
- neskutečně hravý, zábavný motor
- žádná zbytečná elektronika a složité systémy, jednoduchost stroje
- univerzálnost použití pro výpravy a výlety mimo komín

PNEUMATIKY:
- mám nyní nové Metzeler KAROO 4. Znám z GS již několik sad KAROO 3 a tyto by měly být lepší. Po nasazení samozřejmě klouzačka, ale už si sedly a v terénu naprostá spokojenost, silnice ještě získávám zkušenost, ale pokud budou tak univerzální jako 3ky (déšt, terén, silnice) tak paráda.
- Odjel jsem první sadu Metzeler KAROO 4, vydrželi cca 6500Km, kdy zadní totálně a přední by ještě dala klidně 3tisíce.
Další sadu jsem koupil Continental TKC 80 a asi už nebudu kupovat nic jiného.. V offu je to o dost lepší guma, sedí jak v blátě, tak měkkém povrchu a silnice jí plně věřím.. Zatím cca 2000km a teda špička.

DOPLŇKY:
- přední ochranné rámy (Yamaha originál)
- bezdrátový držák telefonu (alliexpress)
- vyhřívané rukojeti Oxford (motovšem.cz)
- zadní nosič BUMOT (http://www.motorkaruvpruvodce.cz/)
- topcase kufr a plotna QURO (myenduro.cz)
- štítek vítr (alliexpress)
- kabel yamaha pro připojení rukojetí a telefonu u masky (yamaha orig)
- ochranné blastry na ruce - (Mstyle.cz)
- taška do topcase (alliexpress)
- páčky (alliexpress)
- gumy protiskluz nádrž (alliexpress)
- kryt předního světla (alliexpress)
- válečky na zadní kyvku (alliexpress)
- kryt brzdové pumpy (alliexpress)
- výfuk 1.5kg místo origo asi 5kg (alliexpress)
- boční přední brašny na rámy (alliexpress)
- pytel 40l GIVI (motovšem)
- zadní boční brašny (alliexpress)
- gumy na boční plasty pod sedadlem pro kolena (alliexpress)
- delší raménko pro ovládání spojky (alliexpress)

ZKUŠENOSTI (po Xset kilometrech)
- motor mě neustále mile překvapuje a vystihuje ho slovo PRUŽNOST, je tak příjemně a hravě naladěn, že vůbec nemám pocit menší kubatury. Nebo spíše upřímně řečeno, nemám již potřebu větší kubatury.
- spotřeba je tak trochu na stylu jízdy.. 90km/hod i za 3,5l, ve 120-130/km/hod 4-5litrů, ale při 150-170km/hod 7-9 litrů bez problémů
- dálniční přesuny jsou fakt snesitelné a pohodová cestovní/příjemná je 120-130km/hod kdy mám i otevřené plexi, jen s clonou, Není problém držet 150Km/hod, ale tam je již cítit, že to není ono na dlouhodobé cestování, (s porovnáním na GS to sedělo jak přibité do 200km/hod)
- pneumatiky KAROO 4 se chovají minimálně stejně jako 3ky, takže super.
- opravdu velmi pohodlné a zároveň svižné svezení po okrskách je radost.
- terén je radost na druhou, vypnutí ABS už zvládám rychlým proklikem a tam ten stroj překvapuje neustále pozitivně, jak jsem si myslel, že s GS vše projedu, tak zde si fakt užiju a nebojím se, že se tank někam utrhne (myslím GS).
- kdybych se měl rozhodovat znovu o koupi, tak bych jí okamžitě koupil znovu
- (určitě bych nešel do jiné Tenere než WORLD RAID)

ZKUŠENOSTI po 10 tis km.
- motorka je neskutečně hravá a stále si užívám jízdy jak silnice, tak hlavně o to více v offu. Motor je špičkově čitelný, dávkovatelný výkon, na 3tí kvalt při 5000 otáčkách jsou šotoliny nevyčerpatelná zábava, kdy motorka tančí bokem.
- vrátil jsem zpátky originál páčky brzdu a spojku (jsou příjemnější)
- odmontoval jsem železa ze zadní části (nosič, držák nosiče, plotnu, kufr), dále jsem odmontoval zadní stupačky, sundal gumy z předních stupaček (už jsem měl udělat dávno. Každý kg dole je lepší pro jízdy v terénu.

NOVÝ VÝFUK:
Nasadil jsem nový výfuk a to je velká paráda, hlavně bez tlumiče, nádherný zvuk ovšem radši jezdím s tlumičem. Tlumič to srovná na relativně tišší projev, ale mnohem drsnější a hezčí zvuk než z origo. Při ježdění v lesích a polňačkách není tak brutální což bez tlumiče se nedá jinak nazvat než brutal.. mám z toho lepší pocit, když už projíždím někde lesní cestu, tak nejsem tak slyšet.

SPOJKA:
- objednal jsem delší raménko pro ovládání spojky. Přeci jen jsem byl zvyklý na hydraulickou spojku z GS a ta chodila jedním prstem. Sice jsem si už skoro zvykl, ale v offu je to fakt zbytečné se mordovat, když to může jít výrazně lehčeji. Páčka z Ali se musí trochu přizpůsobit, tedy vedení lanka musí být krásně v ose, což kvůli prodloužení vyžaduje drobné úpravy. Jinak paráda a zase je to ovládání příjemnější. Skoro jedním prstem max 2.. a to je fakt pecka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fidok
fidok napsal 23.06.23 v 16:09 10b.

parádní stroj

Sete
Sete napsal 02.06.23 v 13:25

...a teď koukám, Tenerka už je v inzerci, co to? Jaká bude další?

Sete
Sete napsal 02.06.23 v 13:09 10b.

Pěkný kousek

Špageťák
Špageťák napsal 28.04.23 v 15:41 10b.

Pěkná recenze a hlavně srovnání s GS. Ať ti dělá radost.

LazyFrog
LazyFrog napsal 05.04.23 v 21:52 10b.

Pěkně popsáno, hezká mašina.

Více komentářů



TOPlist