bmw_renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Yamaha Ténéré 700 World Raid (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JerryAnyz
Vloženo 1.8.2022
Aktualizováno 3.8.2022
Zobrazeno 3 076x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Obrovské překvapení nad kouzlem jednoduchosti

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MMB (Mladá Boleslav III) - Perfektní komunikace, naprostá vstřícnost, velmi dobré chování k zákazníkovi - nemůžu než doporučit!

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Už po shlédnutí prvních fotek po představení mě Ténéré World Raid hodně padl do oka. Přes zimu jsem si postupně načítal vše možné o klasické verzi a po shlédnutí World raid naživo bylo rozhodnuto.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo nechce být omezovaný kudy jede, plánuje výlety mimo silnice, chce jezdit delší vzdálenosti a dokáže zkousnout, že při dálničních přesunech se bude držet v zákonných limitech.

Doplňky na motorce - Z originálního příslušenství jsem hned při koupi pořídil centrální stojan a top case s nosičem. Kvalita originálního příslušenství je velmi dobrá. Dále nastavitelné uchycení plexi od Touratech (pro vyšší jezdce nutnost), zvýšená hrazda na navigaci + Garmin Zümo XT + zamykatelný držák, kryty rukojetí od Touratech. Do budoucna origo boční kufry a padací rámy.

Recenze

Čím dál častěji jsem začal tíhnout k zapadlým cestám a se stavem českých silnic, které daleko více připomínají tankodrom, jsem začal pokukovat něčem daleko více orientovaným na endurovou stránku.

Krátce jsem se díval na KTM 890 Adventure, Aprilii Tuareg, Husqvarnu Norden a i Tigera 900, ale při ohledu na to co nejčastěji jezdím (hlavně silnice 2. a 3. třídy, občas nezpevněné cesty, občas přesuny po hlavních silnicích a vzácně dálnici) a dostupnost servisu jsem nakonec vsadil na Yamahu.

Na začátku léta mi suprový prodejce z Yamahy MMB volal že už motorka přišla a můžu si ji vyzvednout. Naposledy se mě zmocnila myšlenka jestli jsem to nepokazil, ale odpoledne jsem už věděl že to je správná volba. První pocit je šok, jak je to vysoká motorka - konečně něco na čem s mými 189cm nevypadám jako vosa na bombóně! Ač ten motor je na papíru daleko slabší než motorky které jsem dřív jezdil, ale ono to nádherně jede od spodu. I přes Euro 5 to nemá špatný zvuk a pak docela velký šok nad podvozkem. Při pohledu na vysoké zdvihy jsem čekal že bude hodně měkký, bude se topit při brždění a trochu bude plavat. Obrovský omyl - podvozek byl velmi příjemně tvrdý, krásně už i syrový filtroval nerovnosti, velmi málo se potápí i při ostrém brždění a motorka v zatáčkách nádherně drží.

Po poctivém dodržení zajížděcích intervalů (1000 + 600) kdy jsou postupně zvyšovány otáčky jsem začal poznávat co se opravdu skrývá v motoru. Aktuálně mám najeto přes 3500km a moje poznatky jsou následující:

Motor je na běžné ježdění do 130km/h naprosto úžasný - krásně se sbírá od nízkých otáček, má spoustu krouťáku a neskutečnou spotřebu (při jízdě mimo dálnici se nedostanu nad 3,8l/100km). Velký bonus je, že teplo od motoru opravdu nejde na jezdce ani když sepne ventilátor. Převodovka je naprosto přesná a jde sametově, krásně se trefuje neutrál. Jenom je dost krátce zpřevodovaná spíše na běžné silnice a na dálnici je jediná slabina motorky - díky dost krátké 6 je při svižnějším tempu na dálnici motor dost vytočený. Nevadí mu to, ale oproti standardu začne spásat i trávu kolem silnice a jinak fantastický dojezd na nádrž (přes 550km) začne dost klesat. Rychlé přesuny po dálnici jsou za mě jediné mínus této motorky.

Ergonomie je pro mou postavu takřka perfektní - kolena jsou málo zalomená, krásně krytá za nádrží a nic nepřekáží, řídítka jsou dost široká, ovladače jednoduché ale dají se perfektně ovládat i v silných rukavicích. Výška řídítek je naprosto OK i pro jízdu ve stoje. Perfektní jsou obrovské stupačky, které dávají skvělou podporu pro mou velkou nohu v sedě i ve stoje. Trochu mi vadí zadní stupačky když mám nohy položené na bříškách, ale je potřeba počítat že se tam má vejít moje noha 48 ve velkých Adventure botách. World Raid je nádherně úzká při jízdě ve stoje. Naprosto super je tvar a měkkost sedla! To se Yamaze moc povedlo a ani po delších přejezdech mě nebolí sedací ústrojí. Jediná slabina je výška sériového plexi pro mou maličkost. Hodně ale pomohly nástavce pro nastavení od TT (dělají i další výrobci). Po nainstalování se nesrovnatelně zlepšil akustický hluk.

Podvozek je podle mě nejsilnější stránka celé motorky - po několika motorkách s elektronickými podvozky cítím z podvozku World Raidu fantastickou jistotu a ani trochu se mi po elektronickém podvozku a rychlém nastavení nestýská. Při jízdě po rozbitých a zazáplatovaných cestách podvozek úžasně žehlí nerovnosti. Na pěkných cestách krásně drží a snese i svižnou jízdu. Velmi málo se potápí při brždění a dost dává informace co se děje pod motorkou. Jediné co jsem musel nastavit bylo přepětí zadní pružiny pro mou maličkost. Hodně mě překvapily i z továrny obuté gumy Pirelli Scorpion rally str - naprosto skvěle drží na silnici a po prvních pokusech na nezpevněných cestách fungují taky velice dobře. Jenom jsem dostal varování ať se vyhýbám mokré trávě.

Elektronika je po předchozích motorkách hodně krátký příběh - display je suprově čitelný i na přímém slunci. Oproti klasické Ténéré je osina v zadku vypínání ABS díky kterému se musí do nastavení a logika ovládání je při nejmenším krkolomná. Docela jsem se bál že mi bude vadit absence věcí jako je kontrola trakce, quickshifter, elektronický podvozek, tempomant nebo jízdní režimy. Po 2 měsících s Ténérkou musím uznat že jednou jsem si říkal že tempomat by byl super, ale jinak jsem naprosto v pohodě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kain80
kain80 napsal 07.08.22 v 17:56 10b.

Martin008
Martin008 napsal 06.08.22 v 13:21 8b.

Dobrá recenze

Mann
Mann napsal 06.08.22 v 09:48 10b.

Moc pěkný a povedený bike Příklad funkčnosti a jednoduchosti

Jenik789
Jenik789 napsal 05.08.22 v 08:27 10b.

super

fg2
fg2 napsal 05.08.22 v 00:56 10b.

Pěkná recenze díky za ní

Více komentářů



TOPlist