PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 83427
Vloženo 5.9.2022
Aktualizováno 4.8.2023
Zobrazeno 1 096x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Ideální dopravní prostředek do města. Tahle věta tak nějak vystihuje vše.

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia SR GT: menši úložný prostor, vyšší cena, není to honda

První dojmy - Řidítka jsou pro člověka s mou výškou (185cm) trochu nízko, v zrcátkách neni nic moc vidět - jsou tam vidět hlavně moje ruce. Na řídítka jsem si během několika prvních kilometrů zvykl a v zásadě se něco podobného dá říct i o těch zrcátkách. PCX má z výroby vůle na plynu a u některých kousků i na páčce brzdy. Tohle vám automaticky seřídí při první servisce v 1000km.

Motorku bych doporučil pro - PCX je ve městě jako ryba ve vodě. Pokud žijete v nějakém větším městě a už vás omrzelo ztrácet denně nervy a čas v kolonách a korzovat každý večer po přeplněných parkovištích, PCX byste měli jako alternativní způsob života zvážit.

Doplňky na motorce - tak maximálně držák na telefon kvůli případné navigaci

Recenze

Brzdy fungují skvěle, start stop systém je pecka. Teda někdy se hodí a někdy ne, proto je k němu skvěle dostupný velký přepínač v místech, kde mají motorky chcípák. Většinou ale mívám tuto funkci zapnutou - nutno podotknout, že nejsem příznivcem této funkce u aut, na pcx ale systém funguje na jedničku. Průměrná spotřeba po 7000 ujetých kilometrech je 2.0 na sto. Během zajížděni jsem jezdil dokonce za 1.8. Přes zimu se zase ustálila na papírových 2.1 litru na sto km.

Proč právě pcx?
1. Je to Honda. Krom toho, že jsou Hondy pověstné svou spolehlivostí, měl jsem v minulosti 11 let od Hondy auto a stále jsem členem Honda klubu, takže mám ke značce jisté pouto
2. Cena. Tedy lépe řečeno poměr cena/ výkon mi prostě přijde nejlepší
3. Na rozdíl od jiných skútrů je pcx hodně oblíbené a rozšířené i na dlouhé tripy. Teda podle toho, co mi youtube nabídl, je pcx asi nejoblíbenější 125/150cc skútr pro cestování. To znamená, že je pohodlné a spolehlivé
4. Velkou roli hraje v mém životě design a ať už kupuju cokoliv, design je na prvním místě. A ačkoliv se mi PCX na první pohled nijak zvlášť nelíbilo, časem jsem si ten design celkem zamiloval a stále se mi zdá, že je to jeden z nejhezčích aktuálně prodávaných 125ccm skútrů. Dokonce už design začínají jiné značky kopírovat (především čínské)

Jedná se v první řadě o městský skútr. Je obratný, úzký a má příjemný odpich. S rostoucí rychlostí ale postupně začíná ztrácet dech, vymáčknout z něj přes 80km/h už je docela porod (jde to hodně pomalu). PCX je tedy na nějaké větší cestování slabé a jakmile přijde kopec, nevymáčknete z něj na plný plyn více jak 50 - 60 km/h. Pokud na tomhle někdo jezdí Alpy, tak klobouk dolu. Okresky po rovince jsou v pohodě. V pohodě se dá držet tempo okolo těch zmíněných 80km/h. Tam někde končí komfortní zóna. Do města, kde je stejně maximálka 80km/h tedy pohoda. Na častou jízdu mimo město už bych doporučil větší motor. Minimálně tu 150cc nebo 160cc verzi. Lépe rovnou nějaké tříkilo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
puffybodie
puffybodie napsal 10.09.22 v 11:35 8b.

valentinow123> kterou konkurencni Aprilii mas jako na mysli? SR GT 125 se 144kg?

panTerek
panTerek napsal 09.09.22 v 09:33 10b.

Až se rozjezdíš a poznáš i jiné stroje zjistíš, že to rozhodně jako vítr neletí (i když je akcelerace v městských rychlostech dobrá) a brzdy taky nejsou nejsilnější. Se zrcátky souhlas, laboruju s něma už 1000 km a stále nejsem schopen je seřídit ke spokojenosti. Ale pro Prahu výborná volba, obratný a lehký skútr, který se protáhne všude a jezdí za 00 nic.

valentinow123
valentinow123 napsal 09.09.22 v 07:03

Skutr ma na Hondu velmi vstricnou cenu, 9,2kW / 12,3 HP je do mesta s bohatou rezervou, spotreba je taky vyborna, akorat tech 130 kg pohotovostni hmotnosti je ponekud hodne.
Konkurencni Aprilia je o 15 kilo lehci, ma jeste o chlup vyssi vykon a diskovou brzdu i vzadu, bohuzel se trochu pomatli s cenou, takze osobne bych asi take zvolil Hondu.

TondaBenda
TondaBenda napsal 07.09.22 v 07:16 10b.

Správny výber

83427
83427 napsal 06.09.22 v 20:10

Díky a nápodobně. PCX se nezbavím. Do té pražské dopravy je ideální. Nejde mi ani tak o rychlost jako o nizkou spotřebu, prostupnost případnými kolonami, kterých rok od roku přibývá a eliminaci problému s parkováním. Netvrdím, že PCX je nějaký ideální prostředek na dálky, ale překvapivě hodně lidí ho podle videí na youtube na ten účel využívá. Případně tu větší PCX 150 a 160. Nemohu zatim posoudit, byl jsem zatím nejdál v říčanech u prahy v motozemi. Ale do města je super a než pořídím CBčko, zkusím ho v průběhu příštího roku na ten účel využít taky. Podvozek by mohl být klidně měkčí. Když si vezmu, že starší generace byly ještě tvrdší, tak jsem rád za tuhle čtvrtou. Naopak CB500x je moto pro začátečníky, což já každopádně jsem a vnímam ho jako entry adv bike - tedy po dokoupení doplňků, kdy cena povyskočí na úroveň tenerky. Nepotřebuju jezdit rychle a ani offroad, ale rád bych opustil asfaltky a užil si přírodu na nezpevněných cestách. Prostě mi PCX a CB500x dávají dohromady smysl Design je věc vkusu. Vespu vnímam podobně jako conversky nebo ty kuchyňský roboty značky kitchen aid. Je to stylovka, líbí se mi, ale mít to nemusím.

Více komentářů



TOPlist