renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V7 850 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Daarcilama
Vloženo 22.7.2022
Aktualizováno 10.10.2022
Zobrazeno 3 665x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Designový skvost. Je to úplně něco jiného než zbytek světové produkce. Unikátní projev a charakter.

Motorka koupena od FIRMA:Investom (Kostelec) - Domluva na testovačku, následný nákup po telefonu/mailu probíhalo bezproblémově. Prodejce sdílný a vstřícný. Vše proběhlo bez problému a dost rychle jen na TP jsem čekal asi 16 dní

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CMX1100 Rebel: Designově je opravdu super. Zvuk i motor je masakr. Ovládá se pěkně tělem. Jízdní pozice není chopperová, ale takový trochu divná. Na testovací jízdě působila na záplatách nejistě!!. Nejhorší je však pohon řetězem.
Moto Guzzi V9 Bobber: Na živo mě nepřesvědčila designově, proto jsem ji ani netestoval a nechtěl.
BMW R nineT Pure: Toto je klenot, ale pro mě byl cenově až moc drahý ve srovnání s MG V7 nebo Rebelem.

První dojmy - Zvyknutý z uhlazených japonců jsem měl prvních pár km takové rozpolcené pocity, protože je úplně něco jiného než lidi znají a kdo to nezkusí tak neuvěří. Pokud někdo bude chtít testovat doporučuji minimálně hodinu, protože na menší půlhodinové projížďce nemusíte té motorce přijít na kloub.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo nechce uhlazený moderní stroj, ale poctivé železo. Dále pak pro ty kteří mají rádi retro stroje, protože designově a detaily má opravdu výborné.

Doplňky na motorce - plexi štít, centrální stojan (kvůli garážování a dlouhodobému stání), zadní nosič zavazadel za spolujezdcem a padací rámy.
Všechny doplňky jsou originální od Moto Guzzi.

Doplnil jsem si na zadní nosič upínač pro systém Tanklock (Kappa a Givi) abych si mohl ukládat a vozit nějaké drobnosti co člověk nemůže mít po kapsách. Kdysi jsem míval od SW Motech na nádrž na předchozí Hondě, ale tady to nechci a ani se tam ta podkova nedá dát vzhledem k víčku nádrže. Na ten Tanklock jsem si koupil takový menší textilní "boxík", do kterého se vleze vše co potřebuji pro jednodenní výlet. Také to nijak neohaví motorku jako velká plotna a velký škaredý plastový kufr a nebo nějaké brašny, které tam má člověk permanentně.
Ten držák, na který se to nacvakává je původně zamýšlený na sedadlo spolujezdce jako univerzál když to někdo nechce na nádrž. Já to dal až dozadu na nosič, aby sedadlo bylo volné a vypadalo to lépe. Je to přichycené páskama a na spodu toho držáku je obří gumová podložka (dodávaná k tomu) a díky tomu to na tom kovovém nosiči neklouže.

Recenze

Po prvních minutách testovačky se v mé hlavě děly různé věci co se mi s přechozíma motorkama, nebo motorkama co jsem kdy měl půjčené neděly. Po asi 5km se vše uklidnilo a zjistil jsem, že ta motorka je boží. V minulosti jsem po testovačkách z motorky slezl a ve většině případů jsem věděl, že to je věc co musí mít člověk v garáži a tady se to stalo taky. Při testovačce Rebela 1100 se mi tohle snad poprvé vůbec nestalo.
Teprve zajíždím. Jelikož jsem spíše klidnější řidič, tak mi zajížděcí tempo úplně dostačuje. Během zajížděníí úplně zaskočila spotřeba jedno jsem měl 3,1L/100km a podruhé na trase 118km dlouhé jsem měl 2,9L/100km a to je úplný vtip takovou spotřebu mají 125 skútry :). Myslím, že po zajetí a posunují běžně ježděných otáček z nižšího středního pásma do středního o cca 1000otáček výše budu na spotřebě kolem 3,5 a to je sranda 850kový motor, ale o spotřebě ta motorka není...
Moderní motorky jsou mnohem ovladatelnější než toto, ale dá se s tím jezdit svižné tempo, ale v utaženějších techničtějších pasážích budou motorky do 170kg a kratším rozvorem ujíždět. Motorka je velmi stabilní a pohodlná (houpavá) i na rozbitých cestách i v náklonech. Vpředu je 18 kolo a vzadu klasika 17. Hmotnost Stone je 218Kg někdy se na netu píše 235Kg, ale to je hmotnost pro Special. Uváděné hmotnosti jsou včetně kapalin a natankované nádrže Toto je zmíněno i v návodu. Motorka má velmi dlouhý motor díky podélně uloženému motoru a této koncepci. Díky rozvoru je i v kombinací s nízkým sedlem dostatečně prostorná pro moji výšku 186cm. Trochu jsem se bál, že se při své výšce neposkládám za válce motoru, ale mám tam ještě skoro 10cm rezervu od válců a asi 5cm od těch chrániček sání do válců.
Motor uložená podél sebou nese i obří charakter motoru, který sebou šije na stranu při startování a nebo přidání plynu. Také sebou šije při podřazování s meziplnynem což dělávám vždy automaticky i na motorkách s quickshifterem (používám jen nahoru pokud motorka má) protože je jízda mnohem zábavnější. Díky kardanu, který pevným spojením se zadním kolem je řazení takové hlučnější, protože řetěz běžně ty mechanické vůle propruží, ale kardan nepustí. Nicméně kvalty tam padají jako na předchozích Hondách i hledání neutrálu je shodné.
Teď trochu k vzduchem chlazenému motoru s válcama u kolen. Při testovací jízdě bylo asi 19°C a první příjemný poznatek bylo, že na kolena a kotníky nefouká a je tak takové akorát teplo. V tu chvíli jsem se trochu bál, jaké to bude za vysokých teplot. Jel jsem na výlet při 38°C a ujel jsem přes 100km a byla to pohodička. Motor se uchladil v pohodě a na kolena nebo kotníky se větší teplo vůbec nedostavilo než při jízdě za chladnějšího počasí.
Co se vibrací týče, tak je to shodné s MT07. CB 300R nebo SH 350 jsou i jako jednoválec trochu uhlazenější a 4válcové 600co jsem měl to je úplný samet a nesrovnatelné. Nicméně vibrace jsou nejvíce znát pro stání na místě, ale k tomu to patří a jsou tam správně a jsem za ně rád. Při jízdě nad 3000 otáček jsou minimální a jízda je shodná s jakoukoliv jinou motorkou. Motor táhne i lehce nad 2000otáček, ale vibracema dává řidiči najevo aby to nedělal. Dá se jezdit normálně od 2500 -4500otáček. Jelikož zajíždím, tak nevím co se děje nad touto hranicí, ale vzhledem ke zpřevodování to lítá pří 4500otáčkách na šestku dálničním tempem, takže jsem zatím neměl důvod. Vzhledem k lineárně rostoucímu tahu motoru to ale může být za touto hranicí mazec, ale s mojí povahou to budu po zajetí používat velmi málo.
Spousta lidí tvrdí, že Euro 5 a motor 850 uškodilo V7čce zvukově. Mě se zvuk líbí a přijde mi adekvátní. Za jízdy není otravný hlukem, na volnoběh zní relativně slušně a v záběru to zní velmi dobře. Nákup laďáku asi nehrozí protože já rád provozuji věci legálně. Laďák s vložkou asi až takový posun za tu cenu nebude a bez vložky to musí být na krátké trasy super ale není to legální.
Barvu mám oranžovo-červenou viz foto. Na výběr byla ještě žlutá, která je hodně výrazná - to jsem úplně nechtěl. Stříbrná s mírným nádechem modré nevypadala v reálu zle, ale na mě pořád malý nádech modré a pořád dost stříbrné. Černá variantě Stone celkem sedne, ale na mě je to taková nudná barva. Ještě nejsem tak starý abych měl takovou nudnou barvu. Nejhezcí je Special v modré ten lak je nádherný aj ty drátěné kola se mi líbí, ale jelikož nesnáším chrom a jeho údržbu, tak jsem Special nechtěl. Navíc je dražší a ani nemá ledkové světlo s parádním DRL designem a digitální budík, který je výborně přehledný se spoustou údajů.
Kokpit... Mám tu moderní digitální přístrojovku, která je designově velmi povedená a vůbec nekazí retro zařazení motorky. Potřebné údaje se zobrazují stále. Jelikož mi menší písmenka začínají dělat problém, tak vnější teplota vlevo a hodiny vpravo by mohly být větší :). Ve spodní částí se proklikávají udají o tripech a spotřebách a nastavení menu a kontroly trakce. Font zobrazování se mi hodně líbí. Jediné co mě štve je, že motorka nemá palivoměr jen hladové oko. Přitom uprostřed budíku je zobrazené logo MG, které se skládá z několika segmentu, které mohly použít jako palivoměr to by bylo super.
Designově a detailově je na motorce vše super až na jediný detail. Hadice a kabely z levé rukojeti jdou podél řídítek do brýlí jako na většině motorek. Hadice a kabely pravé rukojeti trčí takovým divným obloukem dopředu a je to dost vidět a kazí to trochu jinak dokonalý cit pro detaily. Nicméně tohoto jsem si všiml už u testovačky a říkal jsem si jak to budu řešit. Testovačka, ale neměla žádné doplňky (to je ta fotka na louce bez doplňků). Moje motorka má originální plexi a tam se ty hadice ztrácí a už mi opticky nijak nepřekáží.
Co se plexi týče tak designově je velmi pěkně vyřešené a motorka je stejně pěkná bez něj jako s ním, což se u všech motorek po montáži plexi říct nedá. Funkce plexi je asi taková kdy je vítr mírný a na naháči by ho člověk nijak nepozoroval při rychlostech co cca 70-80km/h mi odvádí vítr do spodní části helmy, ale jelikož je ten vítr sotva znatelný, tak mi to s hlavou nehází ani hlukově to nic nedělá - naštěstí. Při vyšších rychlostech hranice hlesá pod helmu do oblasti ramen a tak to má být. Takže při mé výšce 186cm funguje plexi akorát u vyšších postav to bude v poho, ale menší postavy by si to měli vyzkoušet. Jestli se dá plexi nějak klopit na těch upínacích konzolkách jsem neřešil.
Sedlo vypadá výborně a má i příjemně decentní schodek před částí pro spolujezdce. Ergonomicky k němu nemám připomínky. Myslím, že 6hodin denně na nějaké dovolené bych v něm zvládnul bez problému.
Podvozek motorky je pěkně komfortní a houpavý. Je to příjemné. Předchozí Hondy vždy dobře brzdily a byly ty brzdy vždy adekvátní. Tady jsou axiálně uchycené Bremba na jediný kotouč, ale to brzdí neskutečně. Se musím vždy krotit, protože to brzdí brutálně.
Nádrž má 21 litrů podle papírů a když se rozsvítila rezerva, tak jsem dotankoval 18litrů. Takže rezerva je cca na 70km. Celkový dojezd by měl být bez problémů 500km a když pojede člověk na kochačku tak 600km a u couračky až k 650km. Díky té velké nádrži se zdá i uváděná hmotnost vyšší.
Papírově je oproti provozní hmotnosti možno doložit jezdci + zavazadla až 210kg. To je slušné číslo. Většina motorek této kategorie má kolem 190kg. Takže cestování ve dvou je reálné a výrobce ví, že to rám i brzdy zvládnou bezpečně.
Zajímavá informace se píše v manuálu k výměně oleje. Je tam aby se důkladně očistil šroub pro vypouštění oleje, protože má magnet a zachytává kovové částečky. Toto vím, že se na ostatní motorky si majitelé kupují jako neoriginální benefit. Tady je to z výroby. Co se kardanu týče, tak výměna oleje je 20000km a jsou to dvě deci. Cena oleje asi 700kč/litr. Když to srovnám s cenou čističe a maziva na řetěz, tak toto je nejen pohodlnější, tišší a čistší, ale taky levnější na údržbu.
Co se mi na této motorce líbí je, že když jedu tou běžnou rychlostí 70-100 tak to mi to stačí a nenutí mě motorka za to tahat a ždímat z ní víc a jezdit tak nezákonnou rychlosti a nebezpečně. To byla věc, které mě u minulých motorek štvala, že nutili člověka porušovat zákon a vystavovat se vyššímu nebezpečí. Tady se prostě jede na kochačku a stačí to. V rukou velmi zkušeného jezdce by šla asi i rychlá jizda na okruhu, motorka na to má, ale není to její zaměření.

___
Aktualizace po 1300km.
pořád jsem nezkoušel jezdit moc na rezervu a tak nevím kolik to je od rozsvícení hladového oka, ale běžně dotankovávám kolem 17litrů.
Už jsem jel i za tmy a přední LED svítí fakt parádně.
Co se zvuku týče tak i po těch kilometrech byl laďák nedával. Na volnoběh zní super a při jízdě to nijak neruší. Už končí zajíždění tak jí dám občas i napít na výjezdu z obce a tam se pak zvuk změní na naprostou parádu - teda alespoň z toho co slyší řidič (nevím jak okolí).
Spotřeba... palubní počítač je asi taková věštkyně Jolanda. Ta furt píše něco o 3,5-3,8 a jezdím podle dotankování 4,3-4,5 tak podobně jak to někdo psal v komentářích. Vycházelo mi to tak z každého dotankování. Takže předpokládaný dojezd nějakých 360km + to co se dá ujet na rezervu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pajapaja
pajapaja napsal 20.01.24 v 12:53 8b.

Baba_Aga
Baba_Aga napsal 23.03.23 v 22:52

Také se již pár týdnů kamarádím s mojí Guzzinou V7 III Milano a jak si pročítám Tvé postřehy tak ten rozdíl oproti starší verzi zřejmě nebude až tak dramatický... brzdy u mojí, měl jsem již jedno krizové brždění na křižovatce, když za ně vezmu silně tak to jde, jinak bych je označil za lepší průměr, rozhodně ne za brutální. Uvítal bych však ostřejší. Ani u mojí verze není ukazatel spotřeby, to bych chápal u 20 let staré motorky a ne u nové motorky přes 200 000,- to posrali ! Spotřeba, spíš bych věřil že bere přes 4 litry, za 3.5 by to byl luxus.
Musím si domluvit zkušební jízdu na nové V7 850 a zjistit jestli je to také stejný traktor ... nebo víc uhlazené.

Tak ať z ní máš radost a užíváš si jízdu bez nehody.

skopuzzi
skopuzzi napsal 05.11.22 v 21:40 10b.

Mám rád, když se s tím někdo takhle rozepíše, vzpomenu si, jak jsem každou guzzi taky takhle prožíval.

Almondo
Almondo napsal 29.08.22 v 08:50 10b.

Krásná Guzzina. Podobnou bych býval koupil nebýt Triumpha.

dzonnek
dzonnek napsal 01.08.22 v 18:16 10b.

No tak jako parádní volba co na to rici a jak je v popisu zmíněno. Je potřeba čas aby na to člověk přišel jak na to. Ne to trvalo cca 1000km
Tak ať dělá radost a jen samé krásné jizdy

Více komentářů



TOPlist