renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Downtown 300 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PapáPepé
Vloženo 9.6.2022
Aktualizováno 9.6.2022
Zobrazeno 1 317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Na první pohled líbivý design a kvalitní provedení.

Více fotografii

Motorka koupena od Autocentrum Pohořelice

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio MP3 300 Yourban: 1. Podstatně vyšší cena 2. Trochu mě zaskočilo chování skútru při vyhýbacím manévru. Tříkolový skútr se choval spíš jako auto než jako motorka.

První dojmy - Dostatečně silný a pohodlný stroj pro řidiče. Jízda se spolujezdcem není komfortní ani pro jednoho z nich. Řidiči vadí změna těžiště a tím i zhoršené ovládání stroje a spolujezdci nešťastné umístění zadních pevných stupaček.

Motorku bych doporučil pro - Skútr je vhodný pro jízdu ve městě i mimo něj. Maximálka je sice do 130 km/hod., ale na dálnici to optimální není. Pro jednoho super, se spolujezdcem míň komfortní.

Doplňky na motorce - Na skútr jsem postupně doplnil káblíky od baterky kvůli snadnějšímu dobíjení , prodloužení plexištítu - větrný štítek , kryty rukojetí , nosič s kufrem, měření tlaku v pneumatikách a navigaci .

Recenze

Po deseti letech na motorkách (Jawa 650 Classic a Suzuki DL 650 Strom) a dosažení šedesátky (věku, ne rychlosti ;o) jsem se rozhodl pro skútr. Byl jsem pevně rozhodnut pro tříkolku Piaggio MP3 z důvodu větší stability při jízdě a tím i vyšší bezpečnosti jízdy. Tak jsem si domluvil zkušební jízdu a byl jsem zklamán. MP3 se na silnici chová spíš jako auto a při vyhýbacím manévru (díra na vozovce) mě zaskočilo, jak se při tomto manévru skútr zachoval. Takže jsem od tříkolky upustil. Padl mi do oka další adept - Kawasaki J300. Tak jsem ji hledal a zjistil jsem, že je to vlastně Kymco DT 300 v jiném kabátku a za jinou cenu. No a tak jsem konečně hledal a napoprvé našel to pravé - Kymco Downtown 300i . Jako nová, i když tři roky stará, ležák - na tachometru 1.500 km, odrovnaná baterka a ztvrdlé gumy. Tak jsem ji vzal. Zajímavý vzhled, atraktivní osvětlení s LEDkami vpředu, příjemný posaz, dostatečný výkon, rozumná spotřeba, velký kufr, zásuvka 12V. Stupačky pro řidiče jsou OK, má možnost si udělat pohodlí a sedět jako na čopru - nohy na přední horní stupačky. Neštěstím jsou ovšem zadní pevné stupačky. To, že jsou pevné a ne výklopné by tolik nevadilo, pokud by spolujezdci nevadily zbytečně a nesmyslně (jen kvůli dizajnu) vyboulené boky karoserie, kvůli kterým musí mít nohy vykroucené jako paragrafy. Další problém představují tyto pevné zadní stupačky i pro řidiče. Když jsem si na jízdu na skútru teprve zvykal, tek se mi stalo, že při otáčení "na fleku" se mi zachytila levá noha ze pevnou a tím pádem nesklopnou zadní stupačku a už nešla vytáhnout. No a už jsem ležel na levoboku jak "vyvrženej vorvaň". Později jsem zjistil, že v tom nejsem sám a takových šikulů je nás víc. Podruhé jsem sebou flákl na pravou stranu, když mi to po dešti ustřelilo v zatáčce na čerstvě nalajnované středové čáře a to kvůli těm starým, ztvrdlým gumám. Naštěstí při minimální rychlosti. To mě konečně donutilo koupit nové gumy. No a na dvousměsových Michelinech skútr sedí na silnici jako přibitý. Není problém si udělat výlet několik set kiláků i s kamarády na mašinách. Na dálnici bych je zdržoval, ale na běžných silnicích mají co dělat, aby mi stačili. Maximálka je někde kolem 130 km/hod., ale tachec proměřuje cca 10%, takže ve skutečnosti jede max. kolem 120. Servis je jednoduchý, vše je dobře přístupné. Po odmontování cca 8 šroubů se dá vymontovat i vana podsedlového kufru a celý motor je jak na dlani. Pro běžný servis, tj. výměnu filtrů, olejů a dalších provozních kapalin není potřeba nic složitě demontovat. Pouze baterka s pojistkami je uložena vzadu pod úložným prostorem a pro přístup k ní je nutno vymontovat tu vanu. Pro dobíjení jsem to vyřešil tak, že jsem si do zavazadlového prostoru vytáhl od baterky káblíky se zástrčkou a tu v případě potřeby propojím s nabíječkou bez demontáže vany kufru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
buchtik
buchtik napsal 14.06.22 v 07:10 7b.

Mám srovnání DT 300 a New DT350. Starší má moc měkký tapecírung sedla a to je vy výsledku tvrdé - 350 má sedle velmi pohodlné.

Starší model má mnohem lépe, s ohledem na turbulence, navržené plexi, na novém modelu je hluk turbulencí k nevydržení.

Ty zadní stupačky- plotničky na 3-stovce to je tragédie.

Nový model nemá háček na tašku - je trochu delší na natažení nohou (mám 180) .

Esteticky je starší model ucelenější, nový má přeplácaný předek

Řekl bych že Downtown je trochu zanedbávaný a opomenutý model

SennaAyrton
SennaAyrton napsal 13.06.22 v 08:44 10b.

janpoko
janpoko napsal 10.06.22 v 17:10 10b.

Fajn recenze, taky jsem po tomhle Kymcu koukal. Nakonec to dopadlo úplně jinak. Tak ať to dobře slouží! ?

Více komentářů



TOPlist