PROFIL MOTORKY

Honda Forza 750 (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník LukasBMWGS
Vloženo 24.5.2022
Aktualizováno 24.6.2022
Zobrazeno 1 848x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Při odjezdu ze salónu jsem to málem položil v zatáčce? aneb řízení má zvláštní stáčivost, obratnou při jízde, ale nezvyklou při prvním rozjezdu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Skvělý design, brutální zvuk, masakr výkonu, moderní technologie samozřejmostí, ovšem opět DCT řazení a pár věcí nechápu…

Recenze

MOTORKU/SKÚTR BYCH DOPORUČIL:
Tomu kdo je ochoten dát za nový stroj 290tis (oproti skútrům za 150 tis docela mazec), chce určitě spolehlivý japonský stroj, který nebude po 20tis kilometrech zdaleka ojetý, rád se bude vydávat na delší trasy na pěkném asfaltu a bude pokaždé s radostí užívat brutálního motorového projevu a krásného zvuku, který spíše připomíná zvuk silného velkého endura.

PROČ HONDA FORZA?
Hledal jsem velký silný moderní skútr a v této kategorii a v tomto obsahu není hlavně ani moc z čeho vybírat... Honda zde totálně kraluje svým výkonem i obsahem. Myslím s motorem nad 500 a ideálně dvouválec (mám špatnou zkušenost s Piaggiio X10 obsah 500, kdy motorka měla při nízkých otáčkách velmi nepříjemné klepání jednoválce, což mimochodem trochu stále nová 400S má, ikdyž mnohem méně, X10 jsem kdysi také vlastnil), Kymco 550 není můj šálek čaje, je to na mě moc asijské, ikdyž parametry a kvalita prý není vůbec špatná. Suzuki Burgman má jen 400ku (skvělý stroj, ale stále stejný) a 650ku přestali vyrábět a tedy jediný konkurent je pro mě tedy Yamaha Tmax 560 a menší modely od prémiového BMW C400X a GT bych do této kategorie nesrovnával, jsou totiž jízdným projevem dost podobné italům s 350-400kovým motorem jen za masakr cenu - vše jsem vyzkoušel. Tedy to už je na každém to zkusit..

NOVÝ LCD PANEL:
Mile mě překvapil skvěle čitelný velmi jemný TFT display, který nově Honda montuje i do XADV) mé původní XADV mělo ještě monochromatický) V setupu do kterého se za jízdy samozřejmě nedostanete (je to takový klik dvou tlačítek, který sice pokaždé zapomenu a musím do návodu, ale není nutné se sem pak již vracet) lze nastavit pár věcí pro prvotní nastavení stroje. Třeba vzhled a uspořádání display, tím je myšleno černá nebo bílá verze display a pak design budíků rychlosti a otáček. Další možností je přednastavit 4 stránky spodního menu kde se může ukazovat od teploty motoru, otáček, datumu, hodin, nápisu Honda atd.. vlastně úplně zbytečných 20 položek.

ŠPIČKOVÝ SYSTÉM HONDA ROAD SYNC:
Když jsem u display, tak musím pochválit naprosto jedinečný systém Honda ROAD SYNC, který sice zatím podporuje jen Android telefony (paradox když na nové Africe 1100 jsem měl již tuto věc zase jen pro Apple - Apple car a nebyl Android. Po stažení apky a bluetooth v helmě se pomocí 4 tlačítek na levé straně řídítek intuitivně a pomocí asistenta, který Vám vše hlasově čte můžete prakticky soustředit na jízdu a nekoukat na telefon. Umí hlásit aktuální počasí s předpovědí, spouštět navigaci, hudbu, volat a číst sms nebo whatsapp. Vše opravdu funguje a tím myslím, že jsem ještě takto vyspělý systém nezažil ani u aut. V telefonu po nastartování motorky se spustí klient a běží na popředí telefonu a motorka ovládá dálkově telefon.

NECHÁPU - NEMÁ USB, KAM S TELEOFONEM, TEMPOMAT?
Proč u motorky není žádné USB v místě řídítek (myslím, že každý již dnes osazuje držák a telefon, nebo navigaci a není kam připojit? Když jsem se byl zeptat v Hondě kam lze připojit, bylo mě řečeno, musíte objednat u nás s příslušenstvím a my nainstalujeme. Prý na to není přední část motorky kabelově připravena a je nutné to připojit k vývodu pro vyhřívané grip atd, což jsem zahlédl v setupu motorky jako neaktivní volbu.
Další zajímavost byla kam umístit telefon. Vzhledem k tomu, že zrácátka jsou stejně jako na Tmaxu totálně vpředu, nelze přichytit pod ně a jediná možnost je koupit speciální hrazdu z Aliexpresu a pak lze na ní připevnit držák. To jsem vše udělal a ono to má velké ALE.. hrazda a držák se tak klepe, že to radši sundáte. Takže telefon nakonec vozíte v kapse. U stroje této cenovky a kvality bych opravdu očekával tempomat… a ejhle on tu fakt není, velká škoda.

REŽIMY:
Jsou k dispozici čtyři jízdní režimy. RAIN, SPORT, NORMAL, INDIVIDUAL. Vlastně jde o změnu těchto hodnot (s podvozkem a brzdami to nic nedělá ) výkon motoru po 4 stupních (RAIN 1, SPORT 4 atd..,) trakce HSTC pro déšť 4 dílky a pro ostatní nechápu proč i měnit, když je to skútr.. Brždění motorem ve 4 stupních - velmi dobrá položka, protože vzhledem k síle motorky je opravdu až hodně znatelné, když brzdí silně a naopak. Ve městě je třeba velmi nepříjemné při popojíždění silné brždění. Poslední velmi důležitá položka a to je řazení, neboli převodovka ve čtyřech stupních. Toto je věc, která zásadně mění celý jízdní pocit, hlavně ve městě a popojíždění. Při SPORT je tato hodnota nastavena někam nad 3500 otáček kdy přecvakne na další kvalt a při RAIN cca 2000ot/min. Je třeba asi toto zažít, protože zde jsem laboroval co je vlastně kdy lepší.

DETAILNÍ HODNOCENI MOTO:
ZAPORY:
- Kdysi jsem obdivoval převodovku DCT u mého prvního XADV, dnes vím, že na skútru už ne. Převodovka je dokonalá při svižném svezení a při cestování. Je absolutně nevhodná do města a na krátké popojíždění a už vůbec né do města. Nedá se použít jiné slovo, než cukání a škubnutí, které se děje a je to sice logické z poctaty toho jak funguje, ale na každodenní popojíždění v zácpách mě to nebylo vůbec příjemné.
- velmi vysoká cena
- nepřipravenost USB v přední části - řídítek
- není tempomat
- řízení a manipulace při velmi pomalé jízdě - zvláštní stáčivost řídítek, nelze definovat jinak než, že se musíte hodně soustředit na zatáčení, protože máte pocit, že se stočíte a vysekáte. Tato vlastnost ovšem pomáhá při jakékoliv rychlejší jízde k velmi sportovnímu až velmi obratnému zatáčení. Tuto vlastnost měla stará 530 Yamaha Tmax.
- velmi tvrdé odpružení - motorka je nastavená na naprosto skvělé hladké silnice a při jakékoliv nerovnosti to dostanete do zad. Zadní odpružení je velmi tvrdé a je to daň za skvelé sportovní parametry a svezení

KLADY:
- špičkový motor, brutální zvuk, skvělé brzdy
- skvělý design, zpracování, kvalita
- posed řidiče je i pro vyšší postavy, díky nohám vpředu a né pod sebou
- Honda Road sync je perfektní
- výborné sportovní svezení a velmi obratný až závodní skútr
- spotřeba i při velmi dynamické jízdě kolem 4,5 litrů

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
puffybodie
puffybodie napsal 06.06.23 v 14:36 10b.

Super recenze bez pohadek A podivuji se nad presne stejnymi vecmi, ze u stroje za cca 300 tis. nebo i dalece za s vybavou navic nejsou tak zakladni veci jako tempomat, USB nebo 12V, elektricke plexi a podobne. K tomu navic retez misto variatoru nebo nejhure remenu ala Kymco/Harley a problematicke DCT i po aktualizacich na mestsky provoz. U modelu 2023 uz to je pry zase o neco lepsi, ale i tak je pro mne favoritem ke koupi (pokud se cirou nahodou taiwanska konkurence neprobere a neprijde s necim) ADV 350, ktere v plne vybave je za 177 tis. a nabizi mnohem vice.

ich17
ich17 napsal 18.02.23 v 08:11 10b.

Super popis

hagaman
hagaman napsal 02.06.22 v 10:01

Super objektivní recenze...kolama dolů

Trinnlee
Trinnlee napsal 25.05.22 v 13:55 10b.

Chválím recenzi kde jsi vypichnul jak pozitiva tak i negativa...

Myschan
Myschan napsal 25.05.22 v 10:14 10b.

Pěkná recenze

Více komentářů



TOPlist