renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SJ90
Vloženo 21.5.2022
Aktualizováno 9.11.2023
Zobrazeno 3 220x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Hodnocení po roce

Vloženo: 20.02.2023, Uskutečněno: 20.02.2023, Stav tachometru: 7500 km, Zhlédnuto: 151x


Tak už je to pomalu rok co mám tuhle motorku doma. Nenajel jsem na ní zatím nijak extrémně moc ani málo, aby se o ni nedalo něco napsat. Na začátek musím napsat, že motorka splnila mé očekávání a mohu s ní růst dál a více ji využívat tam, kde chci a to je jízda cestou necestou. Na motorce se dají zvládnout vcelku dobře dálniční přesuny, ale nejlépe se cítí v terénu. To jaký bude terén je vždy zohledněno použitím obutí motorky. Zatím se pouštím do lehce nezpevněných terénu, protože dojíždím origo gumy Metzeler Karoo 3. Zadní už je téměř sjetá a přední tak 50%. Louky a lesní cesty bez velkého bahna jsou OK. Na cestě jsou taky velmi slušné. Už jsem si dozadu pořídil nástupce Karoo4, tak ji budu na jaře měnit a uvidím, jak budou tyto fungovat na cestě i v terénu.

Jinak této motorce věnoval krásný článek plný zkušeností Marek Janoušek 29.12.2022 zde na motorkářích. Pokud bych měl krátce shrnout co mi na motorce vyhovuje je především její maximální všestrannost, že se člověk nemusí bát opustit zpevněné cesty a může si to stejně náramně užít mimo cesty, byť jiným způsobem než na silnici . Líbí se mi možnost individuálního nastavení podvozku, se kterém si ještě stále hraji. Velmi rozumný dojezd na nádrž při zachování přiměřené hmotnosti stroje. Právě hmotnost je to co chci udržet co nejníže a nedávám na motorku skoro nic co by zvětšovalo její hmotnost. Proto ani zatím neměním spodní kryt motoru nevěším žádné padací rámy, hlavní stojan a podobné srandy. Zadní plotnu mám hliníkovou. Ono i ten origo díl musí něco vydržet. Do lomu s tím zatím nejezdím, kdo ano tak si to musí řádně dle svých zkušeností opancéřovat, ale to je už pak tank a je lepší s tím jezdit po cestě než v terénu . Ne dělám si srandu, ale každý jak to cítí. Vždy se dá něco rozbít, ale né při každém menším pádu .

Negativa téhle motorky mohou být spatřovány v horší ochraně jezdce oproti jiným cestovním motorkám, ale je to daň za to ježdění Offroad. Dále zde není tak přesná převodovka, zvláště mezi 5 a 6 stupněm se mi občas podařilo dát neutrál . Takže to chce pořádně řadit, jinak s neutrálem mezi 1 a 2 není problém. Rychlo řazení moc nepoužívám spíše výjimečně, ale je to fajn, že to tam je. Studené starty jsou většinou OK jen výjimečně se stane, že to nechytne a zdá se mi, že je to i tou slabou baterkou co tam z výroby dávají. Jak je baterka v kondici tak je to vždy na poprvé. Jak je vidět nižší napětí pod 12,4V tak se stává, že to napoprvé nemusí chytit a je jedno zda je či není zima. Jinak přístup k filtru a baterce je snadný, protože jsou pod sedlem .

Přes zimu jsem ještě doplnil delší spojkové rameno pro snadnější ovládání na jeden prst, k tomu i zkrácené páčky na řídítka ať si zbytečně nepřicvakávám další dva prsty dlouhou páčkou . Na světlo pořídil čirý kryt, když se tento ťukne bude to levnější než světlo a poslední věcí je rozšíření packy stojanu při stání na nezpevněných plochách viz fota níže. Taky jsem doplnil gumu mezi přední blatník a spodní brýle aby možná co nejméně cákalo od předního kola na jezdce. Jsou to blbosti, ale příjemně praktické stejně jako prodloužený blatník u zadního tlumiče.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist