renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia RXV 550 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník methaw
Vloženo 11.1.2022
Aktualizováno 29.4.2023
Zobrazeno 2 501x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hehhh, co napsat... je to Italská číča se vším všudy.. Hledal jsem něco co se ke mně, jakožto člověku, co se živí opravováním motorek, bude patřičně hodit a tak si do garáže přivezl kus italskýho kovu, kterýho se moje papíry bály už z parkoviště.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZ 450F: vždycky jsem ji chtěl, ale u aprilie jsem byl dřív

První dojmy - Plán byl jasný: hlavně nic Italskýho, zbytečně silnýho, s rozumně poskládanuou převodoukou na enduro a ideálně abych se do toho delší dobu nemusel vrtat... No a když jsem ji vezl v dodávce domů, moudro toho dne bylo hned jasné: Motorkář hlavou nenakupuje!

Motorku bych doporučil pro - rozhodně pro začátečníka srdcaře, ostatní na ní umřou nudou... nebo že by to bylo naopak? Začátečník umře a ti co to přežijou chytne za srdíčko?

Recenze

Tady přidávám odkaz na moji: žižkovskou DÍLNU

Můžeš mě sledovat na instagramu: matej_jezdi

Spousta z nás o ní ví, pár se nás na ní i svezlo a jen hrstka ji skutečně vlastnila. Zvěsti jejího "slavného" motoru ji předcházejí a v našem případě se zvěsti staly realitou. Řeč je tedy mimo jiné o onom nepříjemném smíchání oleje s chladící kapalinou. Nezbytné půlení motoru a i pár mouder podle vzoru motorového mistra Nolanda zaznamenávám v pár obrázcích s komentářema níže, ať tu i další nezbedové můžou hledat inspiraci při bádání v útrobách výtvoru italského inženýrství. Nutno podotkout, že Noland to má fakt vychytané a motory pak už vydrží takřka navěky.



Nejvíc bych ji přirovnal ke KTM 690 Enduro s tím, že ktm-ka působí o něco těžkopádněji, zatímco aprílka je takovej pikaču na koxu. Přední kolo je v kontaktu s vozovkou jen když zrovna tankuju, mechanická hlučnost je úměrná nastartovaný ducati se suchou spojkou, kterou zrovna pohlcuje drtička a podvozek je tuhej a nepoddajnej jak dredy pravidelnýho návštěvníka cross clubu. Jinými slovy mašina bez možnosti oddychu dávkuje koňské injekce emocí všeho druhu přímo do vašeho kardiovaskulárního systému a vy se, po krátké relax-vyjížďce, vracíte domů s hlavou vymetenou a ptáte se dokola sebe sama: „co to sakra zas bylo"? Že vám to něco připomíná? Ano, jsem již závislý...

Po všech těch emočních vypětích, spolu s několika pokecama se strážcema zákona, jsem se rozhodl, že ji pustím dál, ať si ten jiný pohled na svět okusí i někdo další, nicméně co čert nechtěl, pod olejovým víčkem se začala objevovat víc a víc bílá emulze, což je právě nejjasnější náznak onoho míchání oleje s chladící kapalinou. No a jelikož stroj s takovou závadou moji garáž prostě neopustí a i protože jsem se na to jak malej Jarda těšil, pustil jsem se do motoru.


- pokud se chcete třeba jen podívat pod kryt hlavy na ventily, musí motor ven


- tady je hezky vidět solenoid kit, který mají jen některé stroje, ostatní si musí sytič ovládat mechanicky sami u rychlopalu, případně z pravé strany u airboxu


- mimino je venku


- dostáváme se k první věci kterou si pohlídat - šest šroubů alternátoru, které se rády uvolňují a pak asi nemusím napovídat, co se děje děje dál. Takže podlepit červeným lepidlem, dotáhnout na moment a značkovačem označit, abysme při příští demontáži názorně viděli, jak na tom kluci jsou.


- oba písty a válce standartně ve fajnovým stavu


- často viděný problém č. 2: odlupující se tvrdochrom z povrchu ventilových hrníčků. Někdo říká že je to otázka nekvalitní povrchovky, někdo že je to důsledek kavitace vody, která je již v mixu s olejem. Každopádně je třeba včasná výměna za nové hrníčky s DLC povrchovkou dříve, než tahle vydrolené sežerou obě vačky.


- i chladící kapalinu to chce někdy vyměnit za správně namixovanou


- když už to moc křičí a ty čekáš na díly - přemotej si lauf




- šálky opotřebené až na měď? Ano, ale až tak po 20 tis km, ne po necelých 5 tis. Že by voda v oleji?


- dostáváme se k nejtypičtějšímu místu, kde voda pronikne k oleji. Šedá místa v kroužku naznačují, že voda postupně jako rakovina infikovala životadárnou 10W60 krev motoru. Modré šipky pak ukazují na viníka - původní oranžové těsnění, které časem vykřehlo a ztratilo svoji těsnící schopnost. Novější modely už byly montovány s lepším černým těsněním, které mimochodem aprilia nabízí v malé tubě za lidových 3 tis korun českých! S tímhle už to vydrží navěky!


- inspekce těsnění hlav - tady bylo všechno v pořádku


- kdo si počká...


- tohle když mi Ital poslal, živě jsem se viděl jak jedu do Noale a klukům tam s 32mm klíčem v ruce vysvětluju, jak balit a posílat kluzný ložiska - pro můj klid se výměna obešla bez dalších obstrukcí


- kdo maže naleštěný, ten daleko dojede


- detail na nové (prý snad i nezničitelné) hrníčky s tmavou DLC povrchovou úpravou
- a když už koukáš na hlavu, zkontroluj si maximální hloubku dříku ventilu vzhledem k jeho "upper cupu" - max je 1,90 mm, kdyby to snad bylo víc, hrozí propadnutí ventilu do válce


- nové šálky narážej obezřetně pomocí správného přípravku, se správně orientovanou dělící rovinou a podlepené správným teplotně odolným lepidlem na ložiska


- ani moc, ani málo, v tom je to kouzlo - originál černé těsnění mezi kartery
- důkladné vyčistění všech olejových cest, nečistot a starého těsnění dosedacích ploch je nezbytnou podmínkou - ať to vydrží už napořád :)


- těsnění hlavy se těší delšímu životu díky použití měděného spaye přímo určeného pro tyto těsnění


- na cestě... nezapomenout, že jeden šroub a jedna matice mají levý závit


- zpátky do rámu zejména s již namontovaným kolenem zadního válce a levou hadicí chladiče


- klapky ať žijí v harmonii


- a tady už orosená po první krátké testovací projížďce, teď už to chce jen to počasí...


- především v zádu to chce zdravou slupku, protože ta, díky dravému motoru, obtížně hledá trakci


Spojkovej koš vyměněnej a hned se spojkuje o 10000% líp. Teď se i ty pomalý technický úseky v lese dají rozumně zvládnout.


a ještě nový relé a uhlíky do startéru. V originálu si za to nechá Ital zaplatit nekřesťanský peníze, ale když člověk chvilku pohledá, tak zjistí že Japonec používá to samé a chce to, v porovnání s Italem, za hubičkuuu...

Sleduj moje mašiny na instagramu: matej_jezdi

Čus buuus !!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
semenchikus
semenchikus napsal 28.04.23 v 17:51 10b.

pikaču na koxu
Skvělé a velmi zajímavě napsané!

callowsick
callowsick napsal 18.01.22 v 19:27 10b.

Super čtení

Normik
Normik napsal 15.01.22 v 20:08 10b.

Srdcovka

Cormac
Cormac napsal 15.01.22 v 13:19 10b.

_Jerry_
_Jerry_ napsal 15.01.22 v 09:45

Super cteni. Mam pro Noale a celkove pro Italii slabost. Ja jsem po tyhle motorce vzdycky pokukoval. Po tyhle, nebo po jeji supermotardovy sestricce. No ale nesebral jsem odvahu. Tvoje recenze mi otevrela oci. Enduro uz mam a uzivam si na nem prave ty tezke pomale pasaze. Supermoto jeste nemam . A moooc bych chtel. No ale vidim, ze motorku po koupi budu muset zavezt k tobe do lazni . Takze gratulace k super motorce a srdecni zalezitosti.

Více komentářů



TOPlist