Naháč s duší závodníka. Spolehlivý nezákeřný japonec, který se s vyššími otáčkami dokáže rozletět. Verze S2 - 72 kW
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Nižší motorka, uhlazenější vzhled - FZ6 je taková agresivnější.
První dojmy - Motorka není zákeřná, leccos odpustí a s kvalitním obutím pěkně drží i v náklonu. Krásný naháč na pěknou podvečerní projížďku po okolí ale s vyššími otáčkami i pěkně rychlá bestie. Zrychluje snad pořád. Dovedl bych si představit vzít motorku i na delší výlet třeba do Rakouska. Zvuk 4válce žádný koncert ale to řeší nyní laďák Beowulf. Verze S2 má výkonu dostatečně a potrápí spoustu jiných motorek.
Motorku bych doporučil pro - Příznivcům moderního designu u klasických naháčů. Pro začátečníky i pokročilé jezdce. S plexi a kufry asi i pro cestovatele.
Doplňky na motorce - 1) Na motorce jsem hned vyměnil páčky za nastavitelné zalamovací. Originály jsou klasické bez možnosti nastavení délky a bez možnosti zalomení v případu pádu motorky.
2) Koupil jsem držák telefonu na Aliexpresu. Něco na styl QuadLocku ale za zlomek ceny - funguje dobře i při vysokých rychlostech.
3) Laděný výfuk anglického výrobce Beowulf s karbonovou koncovkou. S homologací. Koupeno kvůli zvuku - kdo slyšel FZ6 s originálním výfukem, chápe. S DB killery hlubší a hlasitější zvuk, bez DB killerů to co jsem chtěl!
4) Padací protektory na rám od M-Style - lehce narušují vzhled motorky ale bohužel se můžou hodit.
Recenze
Vzhled:
Japonský naháč působící nadčasovým designem hlavně díky hezky tvarované nádrží, rámu a světlometu. U verze S2 pěkně tvarovaná i kyvka - společně s rámem v černé barvě. Krásný přehledný budík - digitální tachometr a hezký kulatý analogový otáčkoměr - určitě společně s kyvkou největší pokrok od předchozího modelu.
Jízda:
Posez pohodlný (já 182 cm) jak při cestování ve vzpřímené poloze tak při rychlejší jízdě. Stupačky v pozici, která mi absolutně vyhovuje.
Motor běží hladce a na to, že je to šestka disponuje 72 kW, což je výkonu až až. Dá se krásně kochat na čtyřku přes vesničky ale i podržet otáčky výš a užít si pěkné zrychlení. Maximálka uváděná 225 km/h - věřím, že se tam bez problému dostanu.
Řazení bez problému, při rychlejší jízdě krásně padaj kvalty nahoru i bez spojky.
Zvuk s originálním výfukem stojí za starou belu - motorová myš. Nyní s Beowulfem mnohem lepší. Při nízkých otáčkách hezky hluboký a při vyšších je slyšet.
Brzdy v předu parádní, sice bez ABS ale i tak jsou spolehlivé.
Spotřeba klasika - zhruba 6-7 l/100km.
Baťůžek:
FZ6 je za mě motorka pro jednoho. Místo pro spolujezdce je při menším vzrůstu dostačující nicméně výkon už trochu chybí.
Ostatní:
Úložného prostoru je na motorce jak za nehtem. Pod sedlo kvůli výfukům přímo pod ním dáte sotva lékárničku, sadu nářadí a vestu. Jiný prostor není.
Motorka je určená na silnici, nikoliv do terénu. Je obratná a v Praze v provozu se vejde všude. Kostky za sucha ok.
Moc hezká, můj sen, když jsem dodělal papíry na motorku
Ať to jezdí
Rozhodně půjde hned na kontrolu ke kamarádovi mechanikovi. Když řekne ať vyměním, rozhodně nebudu váhat. Děkuji za radu.