BMW R 1250 GS modelový rok 2021 ve specifikaci, která vyhovuje cestování a použití v terénu, kam se spolu vždycky rádi podíváme. Rallye style je šmrncovní záležitostí a géesu sekne!
Výška jezdce: 172 cm
První dojmy - Cestovní enduro GS se vyrábí více než 40 let a od prvního modelu k tomu uteklo hodně času. Jde o velice pohodlný cesťák, který je výkladní skříní německého výrobce, který u něj nasazuje nejmodernější technologie, které se zaměřují na bezpečnost s komfort. Každopádně je to stále motorka, a při jízdě fungují fyzikální zákony, takže tvrzení, že v terénu i na silnici všechno dělá za jezdce a tím pádem může ji řídit každý, jsou mimo mísu. Za mě je až neuvěřitelné, co v terénu dokáže a jak si za řidítky velkého GS člověk dokáže pustit žilou. Ano, jde o těžší cestovní enduro, které primárně cílí na cestování po silnici a v lehčím terénu, ale kdo se toho nebojí a má zkušenosti, dokáže se zabavit i v náročnějším terénu. Tam je největší problém se srovnat s vědomím, že mám pod zadkem mašinu téměř za šest set tisíc korun. Kapalinou a vzduchem chlazený boxer jede jako ďas a doporučuji každému vyzkoušet.
Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo rád cestuje a občas nakoukne do terénu.
Doplňky na motorce - Padáky, koncovka Akrapovič, rallye stupačky, rally sedlo
Recenze
První recenze a první dojmy teprve přijdou a určitě je hodí do placu více redaktorů našeho portálu Motorkáři.cz
Já jsem nadšen dynamikou motoru, jízdními vlastnostmi a tím, jak si ho naše redakce nakonfigurovala. Jde o větší cestovní enduro, které nemá problém přivítat na palubě spolujezdce a bagáž. Samozřejmě, že rallye sedlo není na dlouhé cestování tak pohodlné jako standardní dvoudílné, ale já bych ho nevyměnil. V terénu funguje víc než dobře a vlastně s ním nemám problém ani při stakilometrových cestách. Pokud bych něco zvažoval vyměnit, byl by to vyšší plexi štítek, protože tento rallye je docela nízký a při delších přejezdech neodvádí tak dobře.
Brzdy fungují, jak mají a stejně bych nebyl proti volbě, zda chci duál nebo ne. Podvozek naprosto odpovídá své kategorii a dá se říct, že je velice komfortní, takže nabízí velké pohodlí. Pokud se na silnici trošku tlačí na pilu, je potřeba počítat s tím, že jedu na mašině s vyššími zdvihy, a že adaptivní pérování není naladěno jako u tvrdých silničních cestovních sportů.
Zkrátka jde o výborné universální cestovní enduro, které vás doveze na světa kraj a je fuk, jestli po silnici nebo nezpevněném povrchu.
O našem testovacím R 1250 GS jsme na stránkách Motorkáři.cz popsali dlouhé listy virtuálních á-čtyřek:
1) vítání do garáže a jak si vybrat a nakonfigurovat cestovní enduro: https://motorkari.cz/a/tf9
2) zajíždíme redakční BMW R 1250 GS https://motorkari.cz/a/tfc
3) děláme první servis na redakční BMW R 1250 GS https://motorkari.cz/a/tfb
4/ test BMW R 1250 GS: https://motorkari.cz/a/tfa
pekny kusok
Pěkná holka, tak ať vám klucí dobře slouží. Budu se těšit na vaše postřehy.