Skvěle vybavený kočár pro cestování až na kraj světa.
Motorka koupena od FIRMA:BMW invelt (Praha 5-Stodůlky) - Proběhlo, jak mělo. Možnost zkušební jízdy na celý den (za poplatek).
Výška jezdce: 172 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 1000: Moc stejná jako můj předchozí Versys 1000 r. 2015. Byť s motorkou byla naprostá spokojenost, doporučuji, ale chtěl jsem změnu.
Triumph Tiger 1200: Perfektní, ale proti GS mě ničím nezaujala. Politika dovozce (logistika nebo lenost?), kdy 3 výbavové stupně nahradil jediným (Alpine), kam nešly dokoupit nějaké výbavové prvky, které Explorer v nejvyšší výbavě měl!. Nutnost lešení na boční kufry.
První dojmy - Padla mi skvěle do ruky. Motor má výkonu dost, kdykoliv potřebuješ, je tam další rezerva. Do zatáčky jde líp, než předchozí Versys 1000 (těžiště?). Nechávám se rozmazlovat "plnou" výbavou. Sedlo baťůžku bude vyžadovat úpravy, boční hrana řeže do stehen.
Doplňky na motorce - Origo "plná" výbava: ESA, rychlořazení, bezklíčové startování, boční Vario kufry, dolní padáky, mlhovky (ale přehozený na Wunderlich hrazdu).
Origo radost: frézovaný kit doplňků
Doplňky Givi: hliníkový topcase Trekker Outback 58l (nedá se srovnat s malým origem, nahoru přivážeš ještě pytel a tak), plotnu jsem nechal práškově nastříkat, aby stříbrná nerušila.
Doplňky Wunderlich: boční tašky (na lepení, zámek, ...), horní padáky, výztuha plexi, rozšíření stojánku
Doplňky Touratech: velký plexi
Doplňky SW Montech: výztuha držáku topcase (fakt to přetěžuju)
Ostatní: modrý blbosti, polepy kol, čínský držák telefonu do přípravy navigace + ručně domontovaný držák QuadLock s bezdrátovým dobíjením (fakt super!)
Recenze
Budu nejen psát o GS, ale taky srovnávat s Versysem 2015, se kterým jsem najezdil 70 tkm a byl velmi spokojený a občas přidám postřehy s Triumph Explorer ze zkušební jízdy.
Nejsem příznivcem měnění motorky "po 2 sezónách". Ale Versys měl najeto 70 tkm. Lákala mě nová verze, protože měla novou výbavu (aktivní podvozek), ale ve finále mi přišla moc stejná a touha po tom "jít dál a výš" byla větší.
Triumph Explorer byl na začátku hlavní kandidát. Ale jak píšu výše, za prémiovou cenu jsem neviděl prémiové jednání a nabídku (spíše dovozce, než dealera).
Ergonomie
Všechny 3 motorky mají podobnou ergonomii a velký sedla. Je to pohodlný, velký, perfektní. Rozdíly hledám těžko.
GS jde zvednout na centrál mnohem hůř, než Versys (a to je o 10kg lehčí).
Baťůžka tlačí boční hrana sedla do stehen. V zimě to půjde přešít.
Jízda a motor:
Všechny mají výkonu dost. Protože na limitu nejezdím, vždy je rezerva. Kupodivu si troufnu říct, že i projevy motorů jsou podobné (jo, vím, že mluvím o dvouválu, tříválu i čtyřválu!). Ani jedna necuká, zátah je plynulý. A jasně, GS držíš o 1-2 tisíce otáček níž. Vyšší výkon GS je přeci jen maličko poznat. Jede parádně. Hlubší vrčení motoru je taky super.
Do zatáčky jede nejlíp GS. Že by nízké těžiště boxeru? Vždy jsem Versyse považoval za silničně silniční cenduro, kde si zatáčku na hladkým asfaltu vychutnáš parádně. A je to tak! Ale GS to umí ještě líp! Ochota jít do náklonu je parádní.
Já moc nebrzdím, většinou stačí podřadit a tak, ale když už musím, tak GS je lepší. Telelever fakt funguje. Brzdí a nepotápí se.
Aktivní podvozek jsem moc chtěl! Hlavně na středočeských okresních tankodromech jedeš jak na polštáři. Na Kawě jsem jej nezkoušel. ONI nemají (2020) testovací mašinu v plné výbavě (ach jo!?).
Rychlořazení je návykový (to už je klišé, ale pravdivý).
Za 3 měsíce jsem dal 10 tkm (cesta do Dubrovníku, na Východní Slovensko, s klukama 5 dní na Šumavě a pár komínovek) a jsem spokojenej, nadšenej a je mi fuk, že "to má každý". Jeví se, že to má důvod :).
Moc hezka recenze, jako majitel aktualniho Versyse takovato srovnani bedlive sleduju, diky . Paradni moto, chapu smer posunu od Versyse. BMW "vrtulova modr" na motorce sice taky neni uplne muj vkus, ale proc ne, hlavne, ze se libi majiteli. Je fakt, ze BMW se svym mohutnym zazemim a historii ma vychytany jak prodej, nabidku, tak i stroje, ta kontinuita vyvoje premiove firmy musi byt proste znat... Ale nechaji si to teda zaplatit, no jo.
Na ty naše tankodromy by to chtělo ještě vyplétané kola.
Pěkně sepsaný a slušný nájezd. Dobrá volba stroje.