renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha SRX 400 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rocketX
Vloženo 24.3.2021
Aktualizováno 4.9.2023
Zobrazeno 1 310x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Zpátky na stromy. Před 20-ti lty to byl první 4t, na kterém jsem jel. Nebyl tak úplně můj ale i tak to byla po opravdu strašné Jawa 350/632 a vedle šíleného Mita 125 (bez přívěry) věc z jiného světa. Jela, brzdila, nevlnila se a měla el.startér.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto3Servis (Tehov) - Úplně v pohodě. Luxusní dovoz moto skoro pod nos.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 RT: Asi spíš zařazeno mezi plány do důchodu. Nebo za dva roky...
BMW R 1200 S: Všechny mi utekly. Možná naštěstí
Yamaha TRX 850: Někdy na ní dojde, občas se v inzerci přece jen objeví. SRX skoro nikdy.
Moto Guzzi Griso 1100: To jsou takové sny. Nakonec to snad dopadne, Buď Griso nebo R Nine-T

První dojmy - Ve srovnání se zbytkem aktuální garáže to zase tak moc nejede. Taky musí tahat o 30kg víc než tehdy . Ale je lehká, malá, obratná. Tovární Café racer.

Motorku bych doporučil pro - To si může koupit jen blázen. Ale i začátečník menšího vzrůstu a hmotnosti s chutí se v tom vrtat bude spokojený. Je to youngtimer...klasika, ale zase ne taková jako SRX 4 nebo SRX 6 s kick startem. Poctivě otestuji vhodnost pro začátečníky na vlastních dětech a kamarádkách.

Doplňky na motorce - Tohle SRX je totální seriovka. Kromě blinkrů a laku.

Recenze

To se takhle hledá další BMW ale teď už boxer, prakticky od R1100S přes R1200RT i R1200S nebo snad R Nine-T a objevila se zpráva, že Jawa pošle do prodeje cafe racer komplet bez kapot.. Prý 20kw z 400ccm, jenom, kolik jako měla ta SRX400? 25kw, a hele, tady je jedna na prodej. No a tak misto boxera BMW a MG Griso a hodně vážného kandidáta Yamaha TRX 850 dopadlo tohle malé jezdítko SRX 400. Další modrá motorka.

Motorka co má všechno, čemu jsem se chtěl vyhnout: karbec, řetěz, málo válců, je objektivně slabá a i takovou blbost jako ruční sytič a palivový kohout se musím zase naučit obvládat. Ale je to nostalgie. Počítám, že na kroužení kolem města to bude super, delší cesty super nebudou. Na to je na mne opravdu nízká a úzká. No uvidím.
Poznámka Honzy Zajíčka k hodné BMW R 1250 RS (video), že když vidí dvoudílná řídítka, čeká trochu jiné peklo, dostává u SRX 400 zase jiné souvislosti.

Cestovat se na tom tedy dá (dalo). Jen to vše trvá trochu delší dobu, vzdálenosti budou v desítkách km a na dálnici spíš z nouze. S max rychlostí 140km/h je to taková okresková motorka.

Konečně se sešly všechny příznivé okolnosti a 300km mám za sebou. Krásně se vodí do zatáček, předek tuhý tak akorát, zadní bude potřeba poladit na 100kg zátěž ale i tak je to paráda. Brzdy tak jak si pamatuji, přední 320mm ůčinná jak hrom. Na váhu motorky. Trošku problém je kam se zámkem. Narozdíl od SRX6 tady není ani madlo, leda to stad zámkem omotat celé...a další nekomfort plyne z opravdu nízkého sedla. Jako opravdu, minibike je teda stále horší, ale ne o moc. Na druho stranu to jsem věděl a celkově to za to rozhodně stojí. Sedlo asi nějaký upgrade dostane, časem.

A letí na to holky, co si chtěji udělat řidičák na motorku...

Letošní sezonu jsem přežil. Naježděno přes 4000km na kratší trasy. Nejdelší cesta cca 350km na jeden zátah, jinak jen takové loudání kolem chalupy, hlavně Českým středohořím ale zavítal jsem i do Jizerem a do podkrkonoší.
Došlo na vycpání sedla na původní výšku, odstranění snížení na předku ale motorka stejně nenarostla a stále je to jen přerostlý minibike.
Dokáže připravit i spoustu teď už vtipných situací. Tekoucí nádrž jsem vyřešil speciálním tmelem zvenčí. Utržená levá příruba karburátoru je zalepená a zasponkovaná (zlusím modifikobat tu z XT). Cestou do Mostu mi došel benzín, díky tomu jsem zjistil, že mám obráceně zapojený kohout a že dojezd do sucha je 260km. Záchrance mě svezl na Africe k pumpě. Umístit kanastr na SRX je další oříšek. A na konci sezóny, cesto do garáže, jsem píchnul zadní gumu.
Ale příští rok vyrážím opět.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marafzs600
marafzs600 napsal 29.03.21 v 06:24 10b.

Normik
Normik napsal 27.03.21 v 15:34 10b.

SRX miluju ... 10/10

p.epanica
p.epanica napsal 25.03.21 v 22:40 10b.

...

rocketX
rocketX napsal 25.03.21 v 10:23

Tno tohle SRX má s předchozím modelem společné jméno, něco v motoru, pár detailů ale jinak je to spíš jiná motorka. S centrálem, jinými plasty, nádrží, koly 17¨místo 18¨. A z této řady (model 3VN u SRX 400, 600 nevím) má i 600 startér. Může to mít zase jen jiný válec a setup karburátoru. Podobně to má SRX4 a SRX6.
V každém případě je to zábavmá motorka.

wild38
wild38 napsal 25.03.21 v 09:05 9b.

celkem unikátní stroj, málokdy k vidění, jestli se nepletu 250 a 600 neměli el. startér, vzhledově se mi líbí jak umí evokovat "výrobu typu - co bychom ještě tak na mašinu přidali" a přes to některé designové prvky najdete i dnešních Yamahách

Více komentářů



TOPlist