renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna FS 450 Supermoto (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník atilla3778
Vloženo 28.12.2020
Aktualizováno 28.12.2020
Zobrazeno 2 839x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Není nic horšího, než rok starý zavodní speciál. S novým modelem je prostě všechno lepší, rychlejší a vymazlenější než vloni.

Ba ne. Horší je ta naše dlouhá zima a s ní spojená nuda, která mě každoročně vrhá do náruče internetu, abych tam ukojil “bazar

Motorka koupena od Neuber Racing Shop - K zákaznickému servisu v Německu - proti kontaktu s dvěma ofiko prodejci Husky a jednomu dovozci v ČR, nebe a dudy. Nic nebyl problém. Komunikace v angličtině “taková nějaká”, každopádně snaha rozhodně velká. Takže palec nahoru pro Neuber Racing Shop ve Frohrburgu

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - A jaký to poprvé bylo. Rozpačitý. Jak to tak bývá. Na jednu stranu to šlo prakticky samo. Horský kolo na steroidech. Žádný přemlouvaní. Až na ty gumy. Nikdy sem sliky nejezdil, takže jestli něco, tak tohle mě zastihlo absolutně nepřipraveného.

Recenze

Když Husqvarna s modelem FS 450 2019 vypravila do světa i testovací flotilu motorek, byl to můj konec. Prohnané algoritmy Youtube mě masíroval klipy z USA, kde si novináři blbli jak malý kluci na FS. Ostatně i motorkari.cz přispěli svou troškou do mlýna testem a videem z Mýta.

Svůj podíl viny na nákupu má i fakt, že se dá s Motoriders organizovaně a s plným servisem jezdit na malých okruzích.

Po zkušenosti s nákupem 2 jetých krosových motorek z druhé ruky (YZ 125, CRF250 - o nich možná někdy jindy) jsem chtěl novou. Sehnat ji u nás bylo nemožné. Musela by se objednat dopředu. To sem ale na podzim nemohl vědět, že to na mě zase přijde ;)

Našel jsem ji na mobile.de “za dobrou”, jak říká pan Trčka z LTR a vyrazil pro ni.

Plánoval jsem sezónu 2019 znovu s Motoriders na malých okruzích a nemohl se dočkat. Času bylo tak akorát navěsit slidery na stupačky a do os kol.

První test v Mýtě nevyšel kvůli počasí. První závody taky propršeli - vytáhl jsem ještě SMC místo Husky, protože sadu mokrých kol jsem ještě neměl a tak se "poprvé" odehrálo v Písku při vytrvaláku v květnu. Zajíždění proběhlo v průběhu dopoledních tréninků a kvalifikace. Před odpoledním závodem svítila na počítadle první hodina, tak došlo na výměnu oleje + filtru a hurá do závodu.

Zpět k motorce …
… na mapu číslo 1 to moc nejede. Nebo rozhodně ne tak, že by si z toho člověk sednul na zadek. Jsa ze staré školy, mě to holt nenapadlo. Navíc sem si říkal, že na poprvé nemusí dostat hned plnej kotel. Při druhém ježdění v Chebu už byla nastavená mapa 2. …To už by šlo.

Prostě jede to, brzdí a zatáčí famózně. Přiznám se, že nemám srovnání s ničím jiným než SMC 690 R s EVO2 kitem, ale stejně je to nesrovnatelný. Kdysi mě někdo varoval, že když chytím “SM virus”, není z SMC jiná cesta, než do ostrýho supermota. Měl pravdu.

Co stojí za prd po 50 motohodinách?
- Pilot. Motorka je o tolik lepší než já. Mrkněte třeba a Filipa Salače na YB, co se s tím dá. Neskutečný :)
- Spojka - na modelech 2017 - 2019 je na Husqvarnách montovaná hydraulická spojka od Magury místo od Bremba, jako na stejných motorkách v oranžových barvách. A Magura má od od 2017 problém v podobě selhávajícího O-kroužku a těsnění na pístku v motoru. Věděl jsem o tom, koupil si opravnou sadu (= díly na KTM značky Brembo, který pasujou) a říkal si, že to po sezóně vyměním. Já vůl. Samozřejmě se mi to vys*alo při posledních závodech. Já vůl podruhé, jsem si nezkontroloval balení z KTM a O-kroužek byl jiný. Takže po 2 hodinách odzvdušňování a volání kolem o pomoc bylo po závodě. Položka za 26 korun. Koupil jsem nový/jiný, jinde a za necelou hoďku bylo hotovo i s výměnou oleje. Mám starou Ducati, takže jsem zažil ledacos, ale tohle je naprosto k zblití a lituju borce s endurama od Husky, když se jim to po… někde v lese. V tomto případě není otázky “jestli”, ale “kdy” to přestane fungovat
- Páčky - opticky mě irituje, že je brzdová černá a spojková stříbrná. KTM - jako vážně? Beru - je to závodnička, funkce před formou, bla bla… ale?!
- Blástry - v sérii jsou celoplastový. Tak to je jen na parádu. Chjo?!
- Řetěz - Regina bezkroužek - jo, je to spotřebák, ale vydržel jen 25 hodin.
- Pružina vzadu je nevyhnutelně na výměnu pro každého normálně rostlého středoevropana. Moc měkká.

- Když se to vezme kolem a kolem - je to jen základ - tohle mi došlo až ve chvíli, kdy jsem viděl postavený supermoto od mistra Vorlíčka. Co by v jeho podání zůstalo z FS vytažený z krabice? Rám, motor, částečně tlumiče… nádrž ;). Je naprosto fascinující poslouchat, jak tenhle pán nad stavbou motorky přemýšlí a dotahuje detaily. Jeho stavba SM si nezadá s dragsterem. Srovnávat se superbikem asi nelze, protože tady se hledá každý "půl-kůň", potencionální výhoda a úlitba Bohu rychlosti.
Co stojí za to?
- Pocit lehkosti, nespoutanosti a zábavy je nesrovnatelný s ničím jiným. Tahle motorka je naprosto podmanivá.
- Nerozbitnost - seknul jsem s ní zatím pořádně jen jednou (chytře zkoušel, kam až to jde na slikách na mokru), ale stálo to za to a vůbec nic se nestalo. Motorce ;). Trochu mě děsí karbonový podsedlák. Na druhou stranu internety si na něj nestěžují, tak si vydrží dost.
- Ježdění na vodě - na velký motorce bych si nikdy nedovolil, co na malý FS. Úsměvné je, že můj čas z prvních závodů v Písku na SMC je stejný jako na FS na mokru.
- Učení se obecně - tím jak motorka reaguje na tvůj sebemenší podnět, tak cítíš každou změnu na technice jízdy nebo nastavení tlumičů.
- Spolehlivost - až na výše zmíněné problémy se spojkou a spotřebák všechno šlape. Na 50 hodinách jsem vyměnil píst a řetízek. Ventily se ani nehnuly. Nechal udělat tlumiče.
- Náklady - proti velkým motorkám a velkým okruhům je to nepřekonatelný poměr cena/výkon/radost. Pro srovnání - zadní pneu jsem nejvíc jel 5 dní (a ten poslední den zajel svůj nejlepší čas v Písku :-x … to nasere). Na R1 v Mostě 2 dny.
Gumy:
- Origo jsou nazuté Bridgestone. Těžko říct co je to za gumu. Byl jsem z nich vyplesklej a špatně nastavený podvozek znamenal, že byly za 2 dny kaput.
- Michelin Supermoto - vpředu jezdím "B" a vydrží cca 2 zadky a vzadu "C" směs. Nejlepší guma, až na tu cenu.
- Pirelli Superbike SC2 slick - zadní - koupil jsem 2 roky starou DOT asi za 1300,- a fungovala krásně, jen při jednom vytrvaláku při cca 30 stupních po půl hodině dávala vědět, že tohle se ji nelíbí.
- Metzeler K2 RR - homologovaná se vzorkem - taky starý DOT a ta vydržela těch 5 dní. Tvrdá je.

Pokračování příště …
(DVR výfuky, Vortex ECU a nemůžou chybět nový polepy)… jo a pneu Dunlop. Na ty se moc těším.

Za mě patří "supermoto do každý rodiny" a hybaj s ním na trať.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
screw13
screw13 napsal 04.01.21 v 23:25

Pane attila, nejezdíte náhodou za ten známý a lukrativní tým CIGIMOR Racing? Pošlete mi svoji kartičku s podpisem?

dvoři_yamaha
dvoři_yamaha napsal 30.12.20 v 21:02 10b.

Pěkná hračka Viděl jsem tě jezdit v Písku a pěkně tam spolu topíte

Mig_35
Mig_35 napsal 30.12.20 v 20:51 10b.

Nevystrkuje se na supermotu noha dopředu v zatáčce?
Jinak si neumím představit motorku s nižší využitelností... takže závist, jestli na ní máš kde jezdit

Tuji
Tuji napsal 30.12.20 v 20:48 10b.

Jezdil jsem všechno možný, ale tohle ne. Bude to asi super stroj, tak blahopřeju!

Targus
Targus napsal 29.12.20 v 10:56 10b.

Motorka o ničem, protože se kazí spojka.
Jezdec ještě víc o ničem - sám to přiznal.
Deset dávám za ty dva ženské "skoro" nahaté zadky na první fotce!!!

Ať ti to jezdí a ať tě to ještě dlouho baví, chlape!

Více komentářů



TOPlist