Kawasaki VN 800 (1999)

Vloženo 19.11.2020
Aktualizováno 25.5.2021

Vloženo: 27.03.2023, Uskutečněno: 27.03.2023, Zhlédnuto: 34x

Nahodím zde rychlé shrnutí sezóny 2022, kdy jsem na Drifteru najel cca 4tis km. A kdybych naši první sezónu měl v rychlosti shrnout, tak bych řekl, že jsem se snad konečně našel. Je to úžasný stoj, spolehlivý, pohodlný pro mě moc líbivý a jízdu na něm si fakt užívám. Někdo by možná řekl, že jsem na tuhle kategorii motorek mladý, ale já to tak neberu naplňuje mě ten skvělý pocit, který z jízdy na Drifteru mám. Líbí se mi cestovní rychlost okolo 80 km/h, výlety a kochání. Jak už jsem zde asi jednou psal, zkusil jsem supersport, velké cestovní enduro, lehké enduro ale nic mě asi nebavilo jako cruiser. Jasně každá kategorie má něco do sebe a spoustu věci co mi cruiser nemůže dát mi chybí, ale já jsem spokojený.

Co se týká údržby tak před sezónou 2022 Drifter dostal nový olej s filtrem a nové přední desky. Dál proběhla kontrola rozvodového řetězu a ventilových vůli. Jinak nebylo nic moc potřeba a jen prolívat nádrž benzínem.

Vzhledem k tomu, že jsem byl v podstatě celou sezónu bez auta kde jse na mém Volvu XC70 P3 povedlo zadřít motor, byl Drifter nejen stroj na projížďky. Obstaral veškeré dojíždění do práce i kamkoli jinam když bylo třeba.

Podnikli jsme i první větší výlet - moto dovolenou, což byla oblast Českého Ráje. Vyjeli jsme v červenci z Vigantic a namířeno jsme měli na farmu Ptýrov poblíž Mnichova Hradiště, což bylo cca 320 km daleko. Nikdy jsme tak dlouhou cestu na Drifteru ještě k tomu ve dvou nejeli, proto to byla výzva. V Ptýrově jsme byli 6 nocí ubytovaní v Penzionu Farma Ptýrov a v plánu byly výlety v okolí. Ubytování mohu jen doporučit, vše bylo krásné a čisté, ráno bohaté snídaně formou švédských stolů a to nejlepší, neměli problém s parkováním motorky pod střechou poblíž stájí. To znamená nemusel jsem mít o ní absolutně žádný strach. No ale ještě před cestou nastala otázka jak vyřešíme věci co sebou na 7 dní potřebujeme. Já bych se obešel i s minimem, ale jak už sebou vezmu drahou polovičku nastává problém. Bylo jasné že do malých kožených brašen se společně nevlezeme. Napadl nás ale super nápad jak dané vyřešit. Prostě si věci zabalíme do krabice, pošleme je dva dny předem přes Balíkovnu na nejbližší pobočku poblíž penzionu a jakmile dorazíme do cíle ubytování, své věci jen v krabici vyzvedneme. Před cestou zpět to uděláme úplně stejně jen v opačném pořadí. Zbytek věci co potřebujeme na jedno denní cestu už do brašen dáme. A tak jsme i udělali, zabalili krabici, odeslali a modli se, aby až dorazíme do cíle naše věci tam na nás čekaly. A tak se i stalo, cesta proběhla v pořádku, bez žádných komplikací a věci v krabici taky dorazily. V průběhu sedmi dnů jsme viděli spoustu zajímavých míst v Českém Ráji jako například: hrad Kost, zříceninu Trosky, Prachovské skály, Hruboskalsko, Vesec u Sobotky, Zříceninu hradu Zvířetice, Hrad Kokořín, skalní útvary Kokořínské pokličky, Libereckou ZOO, vyjeli jsme na Ještěd, zámek Dětenice, rozhlednu Čížovku, město Jičín, Máchovo jezero a mnoho dalšího. Takže jsme dělali výlety v okolí a na večer se vraceli zpět na penzion. Cesta na zpět domů byla ubíjející, ale zvládli jsme to a v pořádku dojeli domů.

Letos bychom chtěli podniknout podobnou cestu, ale tentokrát do oblasti jižních Čech, Třeboňska a okolí ve stejném duchu s ubytováním na nějakém příjemném penzionu.

Co se týká nějakého servisu, tak dáme nový olej s filtrem, a po dvou letech nový vzduchový filtr, vyměním brzdovku a chladící kapalinu a jinak jezdit a jezdit. :)