Můj první stroj po super skvělém kole značky Liberta, co víc si člověk mohl přát.
Výška jezdce: 188 cm
První dojmy - První dojmy z jízdy si skutečně po cca 20 letech nepamatuji, přece jen už je to nějaký pátek. Prostě další obyčejná padesátka, nicméně pro mě znamenala konec nutnosti využívat k cestám do školy vlak a ostatní prostředky zoufalé hromadné dopravy.
Recenze
Asi nemá smysl popisovat vlastnosti Simsonů. Dnes už asi platí, že kdo chce jezdit, koupí cokoli soudobého, kdo na nich vyrůstal, nebo má nějakou úchylku ve starých krámech, ví, do čeho jde.
Stroj jsem si nevybral. Byl mi úředně přidělen příbuzenstvem v dobách, kdy ještě naše vztahy byly v pořádku...hm, tak nic.
Každopádně jako k prvnímu přibližovadlu jsem si k němu vybudoval jistý důvěrný vztah, tudíž spadlo do kategorie "neprodejné".
Za ty roky prošel Simson mnoha opravami i úpravami. V mých -nácti letech měl jednu nedobrou vlastnost (která je naštěstí dávno pryč), velkou spotřebu zadních gum. Možná se na tom podílel fakt, že když člověk v 60km/h zašlápl zadní brzdu, nádherně pískala, ale třeba to bylo něčím jiným. Mno.
Dále mi strašně vadilo, jakým způsobem žral obrysové vlákno u zadní žárovky. Ve studijních dobách jsem to řešil buď výměnou, kterážto zapříčinila správnou funkci světla cca 15-30 minut, častěji spíš ignorací. Kdo měl taky furt z toho ubohého rozpočtu kupovat obden za 54 Kč nové žárovky.
Po úspěšném ukončení SŠ a nástupu do (fuj) zaměstnaneckého poměru jsem usoudil, že je načase přestat ničit a začít opravovat.
SRko následně utrpělo tyto škody:
-LEDky do origo blinkrů, tim se vyřešily problémy zoxidovaných patic, klesla spotřeba proudu
-LED zadní světlo, zapojeno přímo na baterii -> konec problémů s dvouvláknem, okamžité rozsvěcení brzdového světla, nižší spotřeba proudu.
- komplet přehrabaná elektrika, regulátor vape, LiFePo4 baterie vlastní výroby, jiný přerušovač
- přístrojovka s otáčkoměrem made in China "Aliexpress"
- palivoměr do nádrže, opět upravený tovar z PRC
-nový lak kol, revmaplechů a nášlapů. Přece jen po celoročním ježdění se člověk pádům na zledovatělém asfaltu nevyhnul, navíc byly i nějaké letní pády ve stylu "radši mrtvý, než druhý".
- postupné propracování se od 50ccm válce přes 60ccm až na soudobý 60ccm s membránou od Firesneka (modří už vědí)
- výfuk 32mm Reso
- primár S70 sport MZA
- komplet nová spojka, 1,6mm pružina
- homemade zapalování
- silnější pružiny ve vidlicích
- drobnější opravy typu zrcátka, nové potahy sedla, výměny uražených blinkrů, několikrát vyměněná ELBA, modul zapalování a podobné skopičiny už ani nespočítám
Jojo, hezkej, a těch prachů co už sežral
Hezkej mazlik
Super
Díky, časem doplním trochu detailněji formou deníků všechny úpravy, ke kterým došlo. Počítám, že přes zimu bych to mohl stihnout
Obdivuju, takhle jsem kdysi začínal na autech. motorky přišly až v době, kdy to už nebylo nutné a hlavně už na to nebyl čas.