renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna Vitpilen 701 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mariii
Vloženo 19.8.2020
Aktualizováno 17.2.2023
Zobrazeno 3 483x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vitpilen 701, designový porno a zároveň nejsilnější sériově vyráběnej jednoválec.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Husqvarna Nuda 900 : Sehnat pěknou je problém, hlavně v ČR
KTM Duke 790: Chladná a bez větších emocí

První dojmy - První jízda koncem listopadu u dealera nebylo to pravý ořechový, ale i tak hned padla do ruky. Skvělej design, zpracování a výkon. To vše doplněný o quickshifter, kontrolu trakce a antihoppingovou spojku.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo nepotřebuje jezdit 300km/h, ale chce se svézt sportovněji a kochat se designem.

Doplňky na motorce - Folie na předním světle od Lamin-X
Tvrzené sklo na budíku
Kryt chladiče od Evotech Performance
Bar-end zrcátka originál Husqvarna
Chrániče páček od Evotech Performance
Laděný výfuk Arrow
Držák výfuku originál Husqvarna / vyhozeny zadní stupačky /
Padáky z Duke 690
Blinkry Kellermann
Custom svody + decat se zachovaným "belly"
SAS Canister Removal od Rotweiller Performance
Fueling Dongle taky od Rotweiller Performance
Držák RZ Evotech Performance

Recenze

Když byl v roce 2015 představenej koncept Vitpilena, seděl jsem doma s otevřenou hubou a říkal si, že tohle jednou chci. Moderní cafe racer s několika retro prvky a jedinečnym designem. O čtyři roky později přišla velice slušná nabídka a možnost se svézt. O další týden později už stojím před Husqvarna Promoto s klíčky v ruce a směju se na celý kolo Vitpilen byl kupován jako předváděcí s nájezdem 1200km v listopadu 2019.

Jízdní pozice skvělá, lehký předklon a dvě zlomený tyčky dolů, výška sedla 84,5cm nad zemí, takže nic pro lidi menšího vzrůstu. Motorka se zdá menší, ale jakmile si na ni člověk sedne, není tomu tak. Nohy nejsou zalomený, ba naopak, jsou v příjemný pozici.

Motor jednoválec 693cc, 55kW a 72nM. Bál jsem se, že mi to nebude stačit. Hah, to jsem byl docela vtipálek, naprosto dostačující a v kombinaci s váhou 157kg je to zábavná hračka, která umí v zatáčkách prohnat i lachtany na šestkách.

Podvozek plně stavitelný od WP, brzdy Brembo a jeden kotouč v předu, brzdí perfektně. Ovladatelnost motorky to je lahoda, stačí lehkej pohled do zatáčky a už v ní ležíš, možná při vyšších rychlostech nad 150km/h je i na nejvyšší tuhost podvozku znát malinká nervozita v řidítkách, ale jinak OK.

Motorka je to pro jednoho, spolujezdkyně okusila 150km a bylo to utrpení nejenom pro mě, ale i pro ni a pro motorku. Spotřeba 4-5l/100km, ale to je opravdu to poslední co řeším. Motorku jsem koupil po prvním servise na 1000km, a interval je jednou za rok nebo 10 000km, takže mě druhý teprve čeká. Často odchází spojkový váleček a je problém s tekoucí nádrží, sem tam někomu na novým Vitpilenu upadne držák SPZ nebo přestane jít budík... Nicméně kvůli designu a tý motorce jako takový to všichni přežili

Vitpilen není městská motorka, i když se to tak může zdát. Je to bike, co chce prohánět v zatáčkách a neustále řadit v těch nejvyšších točkách. Město není utrpením, jen člověk musí na kruháčích a v kolonách více spojkovat. Dálnice se dá, ale když to jde, je lepší se vyhnout. Z počátku jsem měl problém ujet na Vitpilenu víc než 150km, ale člověk si zvykne a není problém dát i 450km za den.

EDIT 27.1.2022
Tak jo, po roce a půl menší update, jak se daří Vitpilenovi. Koncem sezony 2020 mi cestou z Železnýho Brodu začli sami od sebe blikat blinkry a světlo. Motorka po pár kilometrech sama od sebe chcípla a nic. Do té doby 8500km bez jedinýho problému. Vláďa z Husqvarna Promoto a mechanik se na to přes zimu koukli, sfoukli rovnou druhou garančku a ještě mi Vitolda dovezli domů, takže pecka. Příčina problému? Vadná baterka, takže výměna za pořádnou a od tý doby klid. Začátek sezony 2021 začal montáží doplňků, takže nový pneu Mitas Sportforce, poměr cena výkon neuvěřitelnej a černá folie na světlo opět od Lamin-X. Ta stará, čirá, vydržela celou sezonu a myslím si, že to světlo i několikrát zachránila... Takže doporučuju jak Mitáše, tak i folii No, najel sem zhruba 2000km, ve Vitoldovi zarachtalo a šlus Spojkovej váleček. Takže opět do Husqvarna Promoto a v rámci garance proběhla výměna válečku. Od té doby najeto 1000km a zatím drží. Každopádně jsem toho moc nenajezdil, vlastně necelý 3000km... Pocity z motorky jsou pořád stejný, jako když jsem si ji koupil. Designový porno, tah jednoválce, to prostě bavit nepřestane. Ke konci sezony 2021 jsem ještě okusil okruh v Mýtě a tam je Vitpilen jako doma. 150kg z jednoho vinglu do druhýho, po zádech, 2-3-4 přes quickshifter, podřadit o dva dolů, zadní brzda a s antihoppem už zas letíš do další zatáčky.

Na sezonu 2022 jsem se vzhledem k mým předchozím zkušenostem se závoděním na minibikách a pitbikách rozhodl, že s Vitpilenem absolvuji sezónu na malých okruzích s agenturou Bikes4Life. Tím pádem jsem nainstaloval padáky z Duka 690, chrániče páček od Evotechu, ochranu výfuku a rozety. Dopředu místo 16z kolečka přišlo 15z aby bylo víc síly "vodspodu". Snad to všechno dobře dopadne, protože s Vitem je na okruhu neskutečná sranda!

EDIT 17.2.2023
Po roce opět další update. Z Vitpilena už jsem udělal okruhovku a nenajel s ním po "silnici" ani jeden kilometr Takže 400km za celou sezonu 2022 bylo pouze na okruzích a to převážně v Sosnové. Na jaře po garanční prohlídce při otočení řidítek do leva motorka zdechla a konec zvonec. Přelámané kabely v krku řízení, opraveno na záruku. Už mě to ani nějak nevzrušovalo po všech těch reklamacích Musím říct, že Sosnovou jsem si neskutečně užíval, 15z kolečko v předu funguje velice dobře, s klidem se dá Vitpilen pěkně ždímat a pokud to máte trochu v ruce a něco naježděno, potrápíte i šestky. Bohužel na srpnové akci v Sosnové jsem byl sestřelen závodníkem na Ducati a tak jsme se oba s Vitoldem pěkně prolítli při nájezdu do první zatáčky. Škody minimální, padáky vše pobrali a musel sem objednat akorát novou řadičku... A airbag pro sebe Spousta kamarádů a i lidí na okruhu mi říká že je škoda jezdit s tím jen na okruhu, ale podle mě je to přesně to místo, kam Vitold patří. I po těch 4 letech vypadá a funguje "ftopu".

Sezonu 2023 se opět chystám jet s Bikes4Life a CarsJet na okruzích. Po srpnovém pádu jen vyměním chrániče páček od Evotechu za ty samé, nové. Objednán držák RZ od Evotechu kvůli úspoře váhy, na zakázku dělaný kryt zadního kola styl MotoGP Aero a karbonový kryt sedačky spolujezdce, protože origo už není k sehnání a ukončili výrobu. Dále na zakázku dělaný titanový svod vč. decatu se zachováním spodních černých "bříšek", to bych pak chtěl odladit s Powercommanderem. Potom klasika, kterou už jsem měl objednat dávno - fueling dongle a SAS removal. Ještě dokoupeny opravdu mini mini mini blinkry od Kellermanu. Uvidíme jak dopadne sezona, v plánu je spousta dalšího karbonu a přemýšlim o reverzním řazení vzhledem k aktuálnímu posazení stupaček, kdy si brnkám špičkou při řazení dlouhých zatáčkách. Vidíme se na dráze

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Normik
Normik napsal 12.08.23 v 08:21 10b.

Pěkně

véna
véna napsal 22.03.23 v 10:40 10b.

-Jury-
-Jury- napsal 04.09.22 v 15:56 10b.

10

Leatherboy
Leatherboy napsal 18.03.22 v 13:06 10b.

Skvělá motorka, skvěle napsaná recenze - od srdce. A ty naprosto skvělý fotky k tomu, ty se fakt povedly, jsi ďábel na dvou kolech! A užíváš si to Jen tak dál a dlouho!

Kali88
Kali88 napsal 17.03.22 v 14:20 10b.

Mám o ní jen přečteno v časopise, ale ten neotřelý design je bezva. Recenze a fotky na jedničku

Více komentářů



TOPlist