Při 114 000km jsem si všimnul, že začíná být cítit motorka spáleninou. Jako spálené topinky. Napadlo mě, že něco teče na výfuk. A byla to pravda.
Na výfuk pomalu kapal olej z převodovky, prolínající z gufera výstupní hřídele.
Pravidelně jsem kontroloval stav oleje v převodovce, ale téměř nic neubývalo. Tak jsem jezdil. Jednoho dne při asi 115 000km už se pod mašinou udělala loužička velikosti padesátikoruny. To už jsem věděl, že je zle. Mašinu jsem odstavil a objednal díly.
Pujčil jsem si od Bohuša přípravek na osazení gufera, koupil momentový klíč, nastudoval youtube a pustil se do práce.
3 hodiny rozborka s vytažením gufera. Z kyvného ramena vyteklo tak 2 dcl oleje.
Složení trvalo déle, protože jsem všechno 10 x kontroloval, čistil, promazával atd.
Zkrátka, poctivě jsem se snažil to složit.
Po 5 hodinách hraní se, byla mašina složena.
Provedeno:
- nové gufero 23122330135 - Simering převodovky 25x40x6 výstupní hřídel- kardan
- LO243 - LEPIDLO NA ZAJIŠTENÍ ŠROUBU LOCTITE 243, 5ml
- nový převodový olej CM75 - Castrol MTX GL-5, Full Syntetic 75W140 1 Litr
- do kardanu nový olej Castrol 80W-90 hypoid, vypuštěný byl uplně čistý
- výměna motorového oleje 4L Castrol Power 1 - 20W-50 a filtru KN 163
Vše z BMWmotoparts
http://www.bmwmotoparts.cz/
Pozor při skládání hřídele, musí být kardany osazeny zrcadlově proti sobě, jinak hrozí poškození. A udělejte si tam rovnou značku barvou.
Otestováno 100 km a vše zatím OK.
Braňo
-
-
-
-
-
-
-
Z ramena vyteko 2 dcl oleje
-
-
-
-
-
Navrtat, zašroubovat, potáhnout
-
Po vytažení gufera
-
-
Vlevo nové gufero, vpravo originál
-
-
Hřídel se v gumovém uložení malinko pootočila
-
-
Nový simering
-
Převodový olej - převodovka s ním nehučí ani při zahřátí
dobrá práce, skvělá tofodokumentace
1 reakce
Děkuji. Dělám to i pro druhé, aby věděli co a jak, kdyby měli stejný problém.