Tak jsem využil vlažné počasí a udělal kontrolu seřízení ventilových vůlí. Mělo by se to dělat pod 35°C, spíš kolem 25.
Tak bylo 24° a dělalo se to příjemně.
Vůle jsou předepsané
Sání 0,15mm
Výfuk 0,30mm
Postup je:
- demontáž ochrany válců
- vyjmutí svíček, vyčištění tunelů svíček
- demontáž vík
- zařadím 5. rychlost a točím kolem dokud šipka na vačce ve fázy komprese je vodorovně, ve směru pístu
- ručně potahám vahadla zda mají trochu vůli, to je ten správný cyklus. Pozor, šipka je také ve druhem cyklu, nesplést se, v tomto případě jsou vahadla pevné, nutno otočit o 180°.
- měřím a šteluju vůle, měrka musí jít ztuha hýbat.
- pak protočím celý cyklus a vůle překontroluju
- očistím a naolejuju těsnění, take těsnění tunelu svíček a vše složím.
Pozor nedotahovat šrouby vika fest. Jen z lehka. Mají doraz.
Současně kontrola svíček, moje 3kontaktni jsou v ukázkové kondici. Ve fajkách vyčistím kontakt a stříknu kontoxem.
Provedl jsem i kontrolu řemenu alternátoru, ten se po 60 tis mění. Můj má asi 17tis km a je jak nový a pořád napnutý.
Kontrola stavu oleje v převodovce, sem tam mi ukápne z vystupní hřídele. Stav oleje na maximu. Dávám 75w140, převodovka je tišší.
Na podzim vyměnim motorák a šmitec.
Vlastník | tomcruise77 | |
---|---|---|
Vloženo | 17.7.2020 | |
Aktualizováno | 8.2.2024 | |
Zobrazeno | 2 299x |
Krásná práce