renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli 900 Sei (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _Jerry_
Vloženo 17.9.2019
Aktualizováno 11.5.2023
Zobrazeno 2 488x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Uno, due, tre, quattro, cinque, sei !!! Tak to je když válců není nikdy dost.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Šestiválec z Itálie jsem dřív nebo později musel mít. A protože v téhle kategorii se dá vybírat ze dvou, bylo to "snadné". Věděl jsem přesně, že to musí být devítistovka a že musí mít tenhle typ přední masky. Takže model z konce 70tých let.

Recenze

POZOR, POZOR, NOVINKA.
Od letošního roku máte i vy možnost vyzkoušet si jízdu na italských klasických motocyklech z mojí sbírky.
Více na webu projektu Meccanicatricolore

Stojí před Vámi výsledek více než dvouletého lovu. Ale vypadá to na trefu do černého. Motorka je po prvním majiteli, který ji přihlásil v září 1979 ve Florencii ku příležitosti narození dcery. Stihnul na ni najet necelých 13.000 km !!!.
Před pár lety ji nechal oprášit, trochu zrenovovat, vyměnit gumy, oleje atd.. aby z ní mohl udělat uloženku připravenou na prodej.
Věděl jsem o ní a sbíral peníze a odvahu. Motorka se objevovala a mizela až do letošního srpna, kdy to konečně klaplo.
Museli jsme se o ni přetahovat s jedním Belgičanem a jedním Italem, ale nakonec rozhodlo rychlé seriózní jednání a záloha 1.000 EUR poslaná předem na účet neznámého.
Doma jen stačilo nalít benzín, odvzdušnit brzdu a hurá na startovací proceduru. Při studených startech je Motorka citlivá na ulití, když se to dlouho trápí s poloprázdnou baterkou, ulejou se svíčky. Ale naštěstí jen některé a tak motorka chytne třeba na 2 válce, pak přispěchá na pomoc třetí, čtvrtý s pátým na sebe taky nnenechají dlouho čekat a po třech minutách tu máme plnotučnou šestiválcovou symfonii.
Když je baterka v cajku, chytne na cvrnknutí na všech šest. Z toho si zase může cvrnknout náhodný kolemjdoucí.

Update - 03/2020
Konečně je venku slušný počasí, všude řádí ten čínskej virus, takže nejlepší karanténa bude v zavřené helmě. Před zimou jsem se na šestiválci prakticky nesvezl takže to včera byla moje jasná volba a hned se s Vámi musím podělit o ten zážitek.
SEI je v porovnání se sportovními Italkami z garáže spíš cesťákem. Samozřemě tím sportovním. Tomu odpovídá i posez, uvolněný, vzpřímený, ti odvážnější by ho dokonce mohli nazvat i pohodlným. Ale podvozek, vzhled nebo odpružení není to oč tu běží.
Jde o ten MOTOR. Po zahřátí a sundání sytiče si jemně přede svoji symfonii, sbírá se od volnoběhu tak plynule, jako když horkým nožem másla ukrajuje. Při nějakých 4 tisících otáčkách se jede na poslední pátý kvalt stovkou, motor si do výfuků jenom ševelí. Pokud je třeba předjet auto, přidá se plyn a motor zrychlí tak jak by někdo plynule přidal otáčky na navijáku, který vás táhne kupředu. Pokud se plyn podrží, naviják stále zrychluje. Kolem 7.000 otáček motor začíná znít jako tryskáč. Rachot ze sání je stějně hlasitý jako zvuk výfuků a hukot vzduchu letícího kolem přilby. Červené pole je někde za 8.500 otáček. Až tam jsme nebyli.
Ve skutečnosti není třeba v silničním provozu ten tryskáčový mód příliš pokoušet.
Těch 80 koní, které tam kdysi byli dnes nikoho na zadek neposadí, ale ta neskutečná bezedná pružnost šestiválce s tou nejvíc plynulou dodávkou krouťáku se je u motocyklu zážitek vskutku nevšední.
Pokud se zaměrime na jízní vlastnosti, tak samozřejmě motorka má svojí váhu. Natankovaná cca 240 kg. Sedí se hodně nahoře, ale díky těžkýmu motoru je těžiště spíš níž. Chce to si trochu hlídat odstředivou sílu v zatáčkách. Mimo toho utrlaširokýho motoru má celá motorka poměrně štíhlou stavbu.
Tlumení, halvně vzadu je dost tvrdý. Pružiny je možný nstavit a budu se na to muset podívat.

Update - 04/2020
Tak jsme o víkendu absolvovali první projížďku ve dvou. Nedovedete si představit, jak důležité je rozložení hmotnosti. Tahle motorka s obrovským těžkým kotlem vpředu se se spolujezcem ovládá mnohem, ale mnohem líp. K dramatickému zlepšení jízdních vlastností stačí za sebe posadit útlou dívčinu
Nedojde vám to dokud to nezažijete.

Update - 12/2021
Benelli je to se mnou už druhou sezónu. Každá jízda na ní je svátek. Při porovnání se svezením na čemkoli jiném z mé klasické italské garáže si vždycky uvědomím, že mám dočinění s něčím opravdu exkluzivním. Je to ta jemnost dodávání krouťáku, sametový chod motoru, žádné vibrace a k tomu ovladatelnost, kterou by od tak velké a těžké motorky nečekal nikdo. Tahle motorka zatím byla překvapením pro každého, kdo měl možnost se na ni svézt. Je ideální pro vyjížďku ve dvou někam na kafe nebo dobré jídlo. Je samozřemě středem pozornosti kdekoli a kdykoli, díky svému exotickému nápisu na nádrži doplněnému o divný počet výfukových svodů. Je to prostě klenot. Ale na rozdíl od malinkého kousku diamantu w trezoru mám s tímhle drahokamem najeto už cca 2 tisíce usměvavých kilometrů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Honza-K
Honza-K napsal 30.08.23 v 12:53 10b.

Úžasnej, nádhernej stroj!

Gambalunga
Gambalunga napsal 26.05.23 v 23:15 8b.

Ta slavná značka z Pesara, na jejichž strojích jezdili a vítězili i Villa, nebo Pasollini, je už echtovní "čínská motorka", neb ji koupili před už nějakým časem...
Taky jsem nejednu měl a měl jsem vždy radost, když jsem nějakou kupoval a ještě větší, když jsem ji prodával...
Benelli 900 Sei, mladší sestra 750-ky, která když se tuším v r. 1973 objevila se třemi naleštěnými výfuky z každé strany, vzbuzovala, jakožto první sériově vyráběný šestiválec, obdiv, ale její výkony vůbec obdivuhodné nebyly. Neb měla poměrně slabý, ale těžký motor se sklonem k pochcávání a pro svojí složitost a nemotornost byla proto hned škodolibě nazývána "pojízdným železářstvím". Navíc to byla jen kopie Hondy CB 500 Four s každé strany přilepeným válcem navíc a hranatým blokem válců a proto do ní mj. pasují písty z Japonska a stojí míň, než ty originální...

9-ti stovka už byla krapet lepší, měla sice alternátor Bosch na klice, nikoli v tom hrbu za válci, což ji už tak širokou učinilo ještě širší, ale měla bezkontakt a suchou spojku a jen dva výfuky, velkým krokem zpět ovšem bylo to, že když ten argentinský prasečkář DeTomaso přikoupil Guzzi, začal namísto originální vidlice se silnými nosnými trubkami montovat vídli z Guzzi se štylkama pouhých 34,75mm, čím se z ní stala užovka, která se kroutila opravdu jako had...
Přesto všechno po řádné úpravě na té věci závodíval na TT dokonce i slavný Joey Dunlop. Já jsem přišel k závodní sadě karburátorů (namísto orig. tří jich byla kompletní baterie, čili šest), se kterými to jelo o poznání líp, ale taky to po poznání víc žralo...
S výfukem 6-1 Marving měla neopakovatelný zvuk a v otáčkách blízkých červenému poli dělala takový kravál, že byla slyšet až ze sousedního okresu, mrtví ptáci padali ze stromů a lidi se při tom zastavovali a vzhlíželi k nebi, hledaje na obloze přistávající UFO. Ten zvuk s tím výfukem byl jak z jiné planety...
Náš kamarád, který si ji tenkrát pořídil, se okamžitě stal místní celebritou, dostal přezdívku "Benelák" a od té doby mu už nikdo známý jinak neřekl i když už dávno tu famózní motorku prodal jednomu bohatýmu siňorovi, co jich má několik a jezdí na Ducati...

Kali88
Kali88 napsal 08.09.22 v 23:32 10b.

To je paráda vidět, že i tenhle šestivál tu máme krom Kawy a CBX od Hondy. Kolama dolů

Kaaamos
Kaaamos napsal 26.03.22 v 23:09 10b.

Dnes jsem potkal pána na této motorce kousek od Ostravy před motobarem.
Je to nádhera!!!

Kaabo
Kaabo napsal 26.12.21 v 00:28 10b.

Ježiši...to je nádhera Jsem ani nevěděl, že Italové dělali šestihrnek. Luxusní kousek

Více komentářů



TOPlist