velmi lehká a ovladatelná, na dvouvál neuvěřitelně hladký průběh výkonu. S originální výbavou Hyperstrády jsem si připadal spíš jako na skútru. :)
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Hypermotard 1100 Evo SP: Nebyla žádná s jasnou historií k mání
První dojmy - při zapnuté kontrole trakce, ABS, v režimu město totálně mrtvá, hodná motorka, pocitově skútr... skoro zklamání.. naštěstí lze vše povypínat a udělat z ní docela hravou, živou mašinu.. Měl jsem verzi Hyperstrada, paradoxně s trochu nižšími zdvihy než HM nebo HM - SP. Kdybych si měl znovu pořídit Hypermotarda, tak pro mě rozhodně SP. Se Stradou jsem brousil v zatáčkách stupačky, nejsem velkej cestovatel, takže kufry nevozím a centrální stojan šel dolů jako první, když jsem s ním hned první den škrtnul.
Motorku bych doporučil pro - spousta jízdních asistentů, tahle motorka se dá nastavit úplně pro každého, kdo z ní jakžtakž dosáhne na zem. :) Na zábavné cestování bude verze Hyperstrada dobrá, na lítání po koleni, přeskakování obrubníků a podobné legrácky určitě verzi Hypermotard, nebo radši SP
Recenze
chtěl jsem výkonný hravý naháč, trochu do motarda. Lítat po zadním, trochu po předním, zatáčky na koleno a aby mi kamarádi se supersportama neujížděli na okreskách. Naskytla se mi příležitost koupit verzi Hyperstrada, motorově shodná se sportovnějšími verzemi, říkal jsem si, že sundám zbytečnosti a bude to OK.
První dojem při zapnutých asistentech byl trochu rozpačitý, při zkušební jízdě po městě jsem si ještě s origo plexi připadal fakt jak na skútru. Při přeskočení hrbolu jsem škrtnul centrálním stojanem - bylo jasný, že to bude první věc, co půjde dolů..
Všechny kontroly trakce ABS a regulace výkonu se dají v režimu sport vypnout, pak je to docela zábavná motka.
V utažených zatáčkách se cejtí nejlíp, předek je hodně krátký a do zatáček padá víc než ochotně. Trochu nebezpečný je umístění a tvar přístrojovky, kterou má člověk hodně pod sebou a ještě se na slunci ráda leskne - otáčkoměr a vše ostatní samozřejmě digitální, takže když jede člověk palbu, tak tacháč, nebo ukazatel rychlosti raději moc nestudovat :)
Výkonu má víc než dost, 230kmh není problém, rozjezd jinak než s předním kolem ve vzduchu jsem si neuměl ani představit :)
Pokud by to na někoho bylo moc, tak se dá kromě prokluzu a ABS nastavit i stupeň a průběh výkonu.
hodně nesvůj jsem byl z kombinace lankové spojky a elektrického plynu, neměl jsem zde zdaleka tolik kontroly a přesnosti jako na SD KTM Není zde prakticky žádná možnost přesného nastavení.
Dost jsem si zvykal taky na převodovku, kde je falešný neutrál snad mezi každou rychlostí a řadit se musí opravdu pečlivě.
Ducati dostála své pověsti a servis jsem za sezónu musel navštívit dvakrát, jednou kvůli zanedbanému servisu od předchozího majitele (pečlivě maskováno :D )
Podruhé kvůli neochotě startovat za tepla a občasnému chcípání na křižovatkách při velmi ohřátém motoru v létě. (super kombinace s neochotou startovat za tepla :D)
Toto bylo způsobeno zřejmě výrobní vadou - drobnou netěsností na sání.
Přes výše popsané nedostatky jsem se na motorce skvěle bavil, zvláště rychlé nájezdy do zatáček jsou neuvěřitelné, člověk má pocit, že snad ani nemůže vyletět, i v případě špatně zařazeného kvaltu motorka člověka netlačí ven ze zatáčky, tak jak to silné dvouválce umí.
Tuto sezónu plánuju návrat ke KTM, přeci jenom mi chybí preciznost Super Duke...