renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio X7 125 IE (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PiaggioX7
Vloženo 11.2.2019
Aktualizováno 11.5.2021
Zobrazeno 1 667x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Spolehlivý skútr s Leader 4T motorem+karburátorem Keihin CVK. Přijde mi jako něco mezi menším skůtrem a cestovním.

Motorka koupena od Maivmoto

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio Beverly 125: Má menší úložný prostor a není možnost změny polohy nohou
Piaggio Liberty 125: Říkal jsem si, že do města pro celoroční provoz by možná vzducháč při stání v kolonách trpěl.
Honda SH 125: Malý úložný prostor a nemožnost změny polohy nohou.

První dojmy - Oproti předchozí 2T 50ccm to jelo mnohem líp. Plexi i kapotáž pěkně chrání před větrem. Manipulace na místě vzhledem k váze je o poznání náročnější.

Motorku bych doporučil pro - Muž nebo silnější žena, ř.p B co chce spolehlivý skůtr s dostupnými náhradními díly, servisem a bezproblémovým provozem. Výkon 11kW je maximum co lze na řp.B řídit. Ideální na dojíždění do práce, na nákupy.

Doplňky na motorce - Tucano urbano neoprenové návleky na řidítka, reflexní proužky na ráfcích

Recenze

Scháněl jsem po předchozí zkušenosti s 50ccm 2T něco silnějšího, ideálně na hranici povolení s řidičským průkazem B. Vybíral jsem mezi značkovými skutry kvůli dostupnosti náhradních dílů a servisu: Honda, Piaggio a Suzuki. Chtěl jsem i něco většího, abych se cítil trošku bezpečněji. Natrefil jsem na nabídku X7 125 naj. 16tis, dovoz DE, u kterého se mi líbila možnost natažení nohou, velký úložný prostor, plexi, osvědčený Leader 4T motor a výkon na hranici řp.B 11kW.
Hned po nákupu jsem nechal vyměnit ložiska a silentbloky s čepy na kyvce zadní vidlice u pana Sarkanyho v Dejvicích (spokojenost). Skůtr se předtím vzadu vlnil, po výměně obtíže zmizely.
Celkově jsem se skůtrem spokojený. Jezdím víceméně každý den do práce ca 20km a nikdy mě nenechal ve štychu. Pouze jednou jsem měl obtíže nastartovat a šlo o přicpané odvzdušnění nádrže. Stačilo povolit víčko a od té doby v pořádku. Studené starty taky bez problému. Když člověk udržuje optimálně nabitou baterku a dá skútru klid tak cca 300 metrů vlažného rozjezdu startuje napoprvé (mluvím o teplotách pod nulou:).
Manipulace na místě je trošku náročnější vzhledem k váze ca 168kg, ale oproti motorkám určitě snažší i kvůli nízkému těžišti zapříčiněnému nádrží ve středovém tunelu. Na dálnici jsem jel nejvíce 115km/h tachometrových, 100-105km/h se dá udržet v klidu. V rychlostech do 90km/h s rychlostí oproti autům nemám vůbec problém (mám 95kg).
Posez je na cesty do 50km příjemný. Mám 183cm a skvělá je možnost dvou poloh na nohy. Bohužel úplně mi nesedí naprosto rovná záda (posez je opravdu jako na židli) a při delších cestách mě bolí záda. Pomohlo by poposednutí o něco víc dozadu, čemuž však brání hrbol na sedle. Trošku fouká na kolena pod řidítky.
Proplétání mezi auty v Praze je naprosto bez problémů a opravdu si to užívám. Výkon mi ve městě ani trochu nechybí. Spotřeba je kolem 3,5l/100.
Dokoupil jsem si zástěru před větrem od Louise a Tucano urbano neoprenové návleky na řidítka. S tímhle jsem schopný jet i v -7C. Deka by byla lepší taky originál od Tucano Urbano, nýbrž ta od Loiuse přestože má výřez pro středový tunel-nepasuje a propouští spodem vítr. Když víc fouká, trochu mi jí nadzvedává.

Olej měním po 3500km, svíčku jsem vyměnil za iridiovou alternativu,vyměnil jsem válečky,vodítka,řemen a brzdovou a chladící kapalinu.
Krizové situace byly zatím dvě. Jednou mi na dvorku skútr spadnul na druhou stranu než jsem stál - ještě jsem nedával pořádný pozor na větší váhu oproti 50ccm2T :(. Odnesla to ohnutá bzdová páčka na pravé straně. Podruhý mi skútr podklouznul na rozjezdu z výstražného nátěru na silnici u stopky - při -5C to fakt u Vltavy klouže. Položil se na bok a díky tomu mám mírně odřenou pravou přední kapotáž. Obě situace naštěstí nebyly za jízdy.
Skůtr bych doporučil někomu kdo chce spolehlivý stroj na dojíždění do práce do 50km denně, nebo na občasné delší výjížďky. Svezení ve dvou je pohodlné pro oba. Úložný prostor pod sedlem je výborný a zvládá i velký rodinný nákup, nebo
integrální helmu.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist