PROFIL MOTORKY

KTM Freeride 250 R (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sally06
Vloženo 5.12.2018
Aktualizováno 4.11.2022
Zobrazeno 2 910x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


hledám majitel xtrainera 300, který BY BYL ochoten přijet NA vyjížďku A prohodit SI MOTO NA otestování NEBO můžu přijet JÁ!
30.11.2015 koupena nová a já ji koupil 30.11.2018 haluz
Po různých mýtech, že FREE nejede, nebrzdí apod. jsem si ho chtěl na

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - S prodejcem jakožto sprostředkovatelem prodeje zkušenost takřka výborná. Co se týče moto a přípravy na prodej to už bylo horší. Majitel byl jak já říkám uživatel ne majitel. Čekal jsem více vymazlenější moto, ale měl to pán začátečník a tak to jde poznat.

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Zatím ho jen šlechtím a prakticky jsem ho vypucoval jakoby na prodej, byl nehorázně zanedbaný a tak dostal trošku lásky. Promazaný krček, shlédnut startér, karbec - nastavení, výměna vitonů, izolace kabelů od startéru a drobné mušky. První dojem oproti EXC je, že je to laňka. Lehoučký, kratší, nižší, větší rejd o hodně.

Motorku bych doporučil pro - začátečníci ani moc ne, spíše bych nedoporučoval. Starší pánové z fochu co už se za ničím neženou a jdou se výkendově jen povozit. A pro magory co jdou proti proudu dnešního trendu :-D a dodám ještě pro děduly (60+), kteří jezdily celý život na trialkách a pořád mají chuť si lehce povrkat po přírodě, ale už si musí sednout, tak tohle je ideální náčiní.

Doplňky na motorce - žádné jelikož blástry už jsou tam takové jaké bych kupoval, tak FREE nic dalšího nepotřebuje. Chtělo by to hliníkový kryt motoru, ale ten plastový origo bohatě stačí, nesmí s tím člověk skákat po šutrech no. Tím, že je moto malinká a já nad ní mám nadvládu, tak ji nepotřebuji tak opancéřovávat, jak EXC. EXC kolikrát neudržim, když se mi postaví, ale když postavím na dvorku FREE na zadní, tak ho udržim, není tak vysoké a těžké, hádám, že ho nebudu moc odkládat a snad mi to pošetří i síly dohromady se startérem.

Recenze

Všeobecně se ví, kde se motorka cítí nejlépe. V pomalém trialovém terénu. Potoky, roklinky, kratší výjezdy, traverzy. Nedělají ji dobře rychlé přesuny, ale kdo potřebuje lítat po louce 100vkou, že? A nedělají jí údajně dobře dlouhé táhlé výjezdy. ALE!!! Nikde jsem se nikdy nedočetl, že ji sedlal podprůměrný středoevropan. Vždycky jsou to začátečníci nebo už pantátové ve věku, s obojím souhlasím, že je to dobrá volba pro takové lidi.
Slibuji si od toho, že semnou to poletí naprosto jinak, naprosto jinak budou fungovat tlumiče s mojí váhou (zdají se mi fakt dost tvrdé na mě). Možná budu muset kuchnout a změkčit! Takže si myslim, že semnou by to nemuselo mít ani výkonu nedostatek ve výjezdech ani nedostatky v brzdách. Uvidíme za nějaký čas po pár testovacích lokalitách, které projedu. Zatím jsem z toho nadšený, protože po DR, XR, DR-Z kdy byla váha moto vždy dvojnásobná přes EXC, které mělo stále o 50 kg navrch, tak tohle má něco kolem 30 kg navrch a to už sakra poznám. Do toho ten mega rejd oproti EXC je luxus. Dá se s tím vyvádět to co s trialkou v garáži. Bez nastartování trénovat rovnováhu na místě a odhazování předního kola! Pecka! S EXC ani za kosočtverec. Ta motorka je těžká, delší a velká prostě. FREE mi sedí k pleti a ať si říká kdo chce co chce, ale když má člověk pod sebou malou moto, tak si sní hraje a užívá si to plnými doušky a vyvádí skopičiny. Příklad, když si koupí 2m borec FREE, tak se rozkročí a může si s ním mezi nohama dělat co chce. Vládne nad ním. To samé já mám s fichtlem Ale FREE je to nejmenší co jde dnes pořídít, tak aby mi stačil výkon na to co jezdim a tak jsem to prostě zkusil. Uvidíme časem, ale bojim se toho, že mi opravdu bude stačit, vyjedu s tím vše co existuje a budu nucen prodat EXC. Nadcházející sezóna bude o FREE vs. EXC. Která půjde z domu? Bude to zajímavé.
Nechal jsem origo rozetu 46z. a dal 12z. dopředu (bývalý majitel jezdil 14z.) Když s kamarádem (100kg) lítá FREE bez problémů všude na 48z. rozetu, tak já si trošičku pomůžu dvěma zoubky, že by mi to mohlo stačit, jak na trialové pasáže, tak na dlouhé výjezdy. Uvídíme jde se testovat.
Už teď vim, že mega + FREE jsou:
Když nepočítám, že je o nejjednodušší motor co se kdy v nové době vyrobil jakože 2T a ještě bez přívěry, což je absolutní bomba! U EXC odpadávali starosti o rozvoďák, vačky, vahadla a sračky. Tak tady odpadá i přívěra a už tam není co prostě. Tam je jen píst. Při těch otáčkách při kterých jezdí FREE si myslim, že se nebude ani tak opotřebovávat, jak u točivějších EXC s přívěrou.
Mega rejd
váha/těžiště
velikost moto
STARTÉR (konečně kurva)
snadný příštup pod sedlo (na filtr)
větší spodek než u EXC
origo ventilátor (konečně nemusím na moto nic složitě tvořit)
dále považuji za velké + ,že náplně jsou luxusní 0,9 vody, 0,7 olej, 390 ml jedna vidla, takže vždy stačí koupit litrovku na danou výměnu! Zacož do EXC musí člověk koupit dvě litrovky a většinou mu 700 ml zůstane. FREE je v tomhle pro peněženku spořivější, protože člověk těch 700 ml někde většinou prodrbe nebo to špatně vychází, když člověk koupí na další výměnu další litrovku.

teďka mínusy FREE aby to nebyla jen pohádka
horší studené starty (od novoty) člověk se musí naučit zacházet z tou origo lithiovou baterkou co tam dávají.
EDIT:Po reklamaci mi byla doručena nová baterka klasická dolévací. Starty jsou v pohodě i studené i teplé, ale jde poznat nižší startovací proud, ale nemusí se laborovat za studena, jak s origo lithiovkou.
výkon a tlumiče uvádět nemůžu to potvrdim až časem a nebo vyvrátím.
EDIT: Výkon, tlumiče, brzdy - vše na hraně. Chápu, že těžší člověk řekne, že to stojí totál za p..u! Pro mě dostačující, ale na hraně!
BRZDY: Na přední se staví velice ochotně. To jsem s EXC nikdy neudělal.
VÝKON: uvítal bych přívěru, 19 kw je dostačujících, ale když potřebuje člověk z místa vystřelit do kratšího, strmého výjezdu nejsou tam ty prdy, ale zatím mi to vždy stačilo a dlouhé táhlé výjezdy tam by se taky občas hodila přívěra i když kopce u nás nemají takový sklon, tak jsem zatím taky nepotřeboval a stačilo mi to co to má. Dá se to dohnat jinak, ale je to prostě hrana.
TLUMIČE: Pokud člověk nejede vyloženě jen pomalé technické pasáže, tak je většinou ve stupačkách. Přes louky apod. je to hrkadlo jako kráva a člověku to naklepává dost prdel. Ale zase to jsem schopen dohnat sebou tím, že se stoupnu, takže zase dostačující, ale mohlo by to být lepší. Zkrátka hrana.
krátký a úzký zadní blatník (to bude bahna na zádech)
EDIT: blatník v pohodě. Tahle teorie se mi nepotvrdila!
Po kompletním rozebrání vim, že celej předek drží vlastně jen jeden dutej šroubek z hliníku v krčku řízení, což je mazec, dále je vše na sobě, tak naňahňáno, že baterku bez rozebrání půlky motorky vem nedostanu, káble od startéru vedou pod karbecem a kolem jitrnice, která vede za motorem napříč z pravé strany na levou stranu do koncovky (jeden kabel jsem zachránil a podle svého jsem udělal opatření), ale jinak to funguje, není tam místo na nic. Kdyby takhle smrskli klasické EXC o 15% pro menší postavy, což je FREE důkazem, že by to šlo, tak s normální tlumiči by to mělo prodejnost dost velkou si myslim, aspoň teda 300vka. Být FREE 300vka, tak nemá většina z nás co řešit. Většina z nás má EXC na hraně toho aby člověk dosáhl celou nohou a měl jistotu. S jistotou to baví o poznání více a člověk si daleko více dovolí.
Trojúhelník je takový divný. Stupačky blízko sedlu. Buď jsou vysoko a nebo nízko sedlo, je to prostě smrsklé. Na EXC je ta poloha více člověčí Když sedim, tak řidítka jsou trošičku výše než bych potřeboval, ale když si stoupnu jsou zase moc nízko. zatím jsem si nezvykl.
Při zastavení ve výjezdu se hned překlápí na zadní kolo, když šplhám se zasednutým zadkem teda. Ta vycentrovaná hmota veškerá v prostřed motorky a dole je až moc. Je to super na oko, ale musím si na to zvyknout a více na to myslet.

plusy FREEčka jsou, tak jak jsem napsal. Můžu jezdit klidně celý den strašně mi to šetří síly ta váha dohromady se startérem. Zatím nejvíce 5H v sedle.

mínusy FREE bych trošku poupravil!
špatné studené starty jsou minulostí. Dal jsem klasickou dolévací baterku a nemá nikdy s ničím problém. (poslána jako reklamace)
výkonu má FREE dostatek na jakýkoli kopec si myslim. Akorát, že abych vyvinul stejnou rychlost jako na EXC musím jet o kvalt výše. Zkrátka když chci jet stejně rychle jako na EXC do daného výjezdu musím být připraven řadit, ale jde to už jsem si zvykl! Kdybych měl být soudnější, tak FREE má výkonu taktak dostatek. Je to prostě hrana! Ale jde s tím vyjet opravdu všechno. Uvidíme jestli potkám něco co vyjet fakt nepůjde kvůli výkonu teda.
Tlumiče! Naladil jsem si je na měkko a sedí mi to. Díky kratším zdvihům se mi to krásně odšlapává, jak trialka a v terénu to dělá divy! Luxusní!!! Strašně jsem si zvykl a pro naprosto s přehledem dostačující. Dorazy? Co to je? Nejezdim motokros
ten zadní blatník můžu potvrdit. Háže to občas až na helmu při sjezdech. Nic příjemnýho, ale přežiju to
ještě upřesnim tu baterku. Stačí vyšroubovat jeden šroubek dole na tlumiči a baterka jde vytáhnout. Sice chujovo, ale jde Inženýři v KTM nejsou zase tak blbý A kolikrát to člověk dělá, že? Já jsem možná jediný široko daleko kdo to musel řešit Kdyby mi nekiksla origo baterka, tak ani nevim, že to baterku má
Na posed už jsem si absolutně zvykl a přizpůsobil se, takže cajk.
Překlápění na zadní kolo v kopci jsem částečně se naučil eliminovat, ale jinak sesedám dozadu přes zadní blatník a držim si ji za zadní blatník (EXC nejde udržet za zadní blatník!!!) FREEčko jde jednou rukou Má dokonale vycentrovanou hmotu a proto se nikam nekácí a stojí.
Takový hodně předčasný závěr je, že nechci momentálně se vracet k velké moto (EXC) protože je to opravdu velké na mě! FREEčko mě baví jako sviňě!!! Euforie! Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží. Motorku pro mě ještě nikdo nevyrobil. Možná Xtrainer? Kdo ví? (Schází mi trošku výkonu do rezervy) FREEčka je mi líto, když ho podržim do výjezdu (má divnej zvuk) EXC si šveholilo při otevřené přívěře
Myslim si, že v ČR není kopec na který by FREEčko nemělo výkon!!! A jestli si to někdo myslí ať mi ho ukáže... Rád bych takový poznal...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sally06
Sally06 napsal 20.04.23 v 16:17

Ozzy_ nedá se říct, že FREEčko prohrálo. FREEčko i jasně dominuje! Je to na velice obsáhlý článek! Každopádně trialka ve spojení s FREEčkem dominuje excelentně! FREEčko se díky své maličkosti, lehkosti a i průběhu výkonu dost přibližuje trialce a když jsem se něco naučil na trialce, tak na FREEčku to stačilo zkusit a šlo to! To byla ta bomba jako hovado! To je to nejlepší co může člověk udělat! Velice, ale velice těžko se to učí pouze na FREEčku. A na velké 300 ccm to člověka ani nenapadne. S tím rejdem co to má atd. to žádný hobík ani nedá! Takže ostré enduro moc neposouvá. Dneska posouvají pneu, tubliss místo duše nebo moussu a takové kraviny. Tu techniku člověk levluje až ve spojení trial/enduro...

Ozzy_
Ozzy_ napsal 20.04.23 v 10:05 10b.

Krasna recenze, ale z je pryc, tak nakonec asi s EXC asi prohrála ...

BAJA_CZ
BAJA_CZ napsal 31.07.20 v 09:56 10b.

Super recenze i další pokračování.

kubicheck
kubicheck napsal 10.09.19 v 16:13 10b.

Nazdar Sally,
pěkně napsaný! Půjdu do něj časem, no dyt'víš

speedman93
speedman93 napsal 03.05.19 v 18:12 10b.

Čus když ji tak testuješ a slouží ti tak by se siklo par rad přítelkyně ji ma asi o rok mladší a jak se rika nebrzdi to ale hlavně teda předek

Více komentářů



TOPlist