PROFIL MOTORKY

Husqvarna SM 630 S (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PRiPaDoVaK
Vloženo 9.7.2018
Aktualizováno 8.7.2019
Zobrazeno 786x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vibruje to, jet na tom víc než 120 je utrpení pro mě i pro ní, když člověk netahá plnej permanentně protestuje... Prostě motorová pila... Prostě houska... Prostě... Marie

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 640 LC4 Supermoto: Oproti housce stará hrčka která v reálnu nemá absolutně v ničem navrch
Suzuki DR-Z400 SM: Člověk při ježdění víc strojů zjistí, že to je víc enduro než supermoto
Husqvarna SM 610 ie: Ošklivější, pomalejší, s horší kvalitou zpracování (zejména elektrika) a morálně zastaralá
Husaberg FS 570: Nejsou, a když už tak v hodně pochybném stavu
Husqvarna 701 Supermoto: nečekaný aspekt rozhodl o nekoupi... Nicméně pokud se nikdo nepochlapí a nevyjede s motardem pro chlapy a ne metroušský pozéry, jasný favorit No. 1 jako nástupce

První dojmy - Vyjíždíš z vesnice na rovinku kde ti všechny litry zamávají, ty podřadíš o kvalt níž, dáš plnej a o dvě vteřiny déle už řadíš znova nahoru, a o další dvě vteřiny znovu, a znovu a pak už nemáš kvalty protože jedeš 160 v omezovači. Borci na hektolitrech začínají na tacho číslem 2, nicméně ty to máš úplně v paži. Chceš ubrat, ale vidíš jak se jim rozsvítí brzdy světelný rok před zatáčkou, tak si řekneš že jí ještě chvilku potrápíš v omezovači. Najednou se jim blížíš a pořád nemáš potřebu brzdit. Když už si čteš nápis na helmě posledního z nich když začíná zatáčet, víš, že je ten správný moment brzdit. Pouštíš plyn, rovnáš tělo a bereš na brzdu. Zadní kolo ti jde skoro do vzduchu, ty tam nasereš tři kvalty dolů, pouštíš spojku a zadek se ti roztancuje v rytmu žhavé letní noci. Pohled na apex, noha k přednímu kolu a zlomíš to stupačkou do asfaltu jak starou večer přes koleno. Týpek co ti mával na výjezdu z vesnice nemá tušení co se zrovna stalo, a než se rozkouká už jsi na výjezdu, dáváš plnej, spojka, kvalt nahoru bez ubrání, motorka se začne vlnit a kroutit, vzpírá se a zároveň v hlavě slyšíš jak sténá blahem protože se jí to líbí, podržíš jí ještě trochu víc k omezovači, i když normálně už by jsi řadil, nemůžeš se nabažit toho jak se pod tebou vzteká, znova kvalt nahoru, máváš na borce kterého jsi právě předjel venkem, rovinka, řadíš šest a už víš, že teď tě čeká to samý, jenom na druhou stranu :)

Motorku bych doporučil pro - Nepotřebuješ lítat pár cm nad zemí (nemusí platit u předního kola), bere tě designově enduro nebo MX ale chceš něco na silnici, nebojíš se že když se uklouzne zahučíš tam za xx tisíc, máš radši utažené klikatice než dlouhé táhlé zatáčky, nechceš ale řešit každých pár motohodin rozborku-sborku motoru, chceš vystoupit z davu a nezapadnout s dalším sportem/naháčem/endurem/scramblerem/screamerem/streamerem/youtuberem...

Doplňky na motorce - - Chrániče páček s výztuhou
- Zrcátka co jsou úplně k hovnu, ale nesere to chlupatý že tam nic nemám
- padáky do os made in rutan
- Krátký páčky made in Aliexpress
- Upgrade na bezduše (přední supercorsa si s duší úplně nerozumí a trochu jí papá)
- Radiální pumpa 16x16

Recenze

Supersport je krásná věc... na okruhu... Tohle je "blbuvzdorná" továrna na kraviny a adrenalin už od rychlosti chůze. Jak jednou řekl můj kamarád: "Do supermota musíš dospět, a jakmile zjistíš kouzlo, nebudeš chtít nic jiného". A měl pravdu ten chlapec, není to nic co jede 300km/h, ono tě na tom ani víc než 120km/h jezdit nebaví. Vlastně tě na tom nebaví jezdit nad 120km/h vůbec. Je to prdelní věc. Není to ani hardcore supermoto, ale ani vyměklá multi-pop-kulturní píčovina. Hardcore SM stejně patří na trať, jinde si ho člověk zdravého rozumu, při dnešním provozu, už užít ani nemůže. Nicméně tohle je podle mě ideální kompromis mezi vraždou a nudou.

Není to ani motorka pro pozéry, holky u mekáče si z toho rodidla netrhají jako z R1pyčo. Spíš uslyšíš "jeee, táta má doma od husqvarny sekačku/pilu, jsem nevěděla že dělají taky motorky". Takže můžeš poníženě sednout na svůj zahradní traktůrek, nechat rodidla krutopřísným mekáčovým závodníkům na hektolitrech s poserproužkem jak týden neměněná plýnka batolete a odbrumlat do zatáček pro svůj vlastní orgasmus.

Motor

Motor je fajn, prostě jednoválec se vším co k tomu patří, dole cukačka, nejradši má střední pásmo a nahoře se jí taky docela líbí. Reakce na plyn je, řekněme akční. Čeká kdy jenom o trochu víc pootočíš aby mohla sežrat zase něco víc benzínu z nádrže, a jakmile milimetr přidáš okamžitě se hrne vpřed. Jelikož své italské kořeny i přes snahu pánů z bavorska nezapře, je to zhýčkaná a nóbl kur..., společnice. Takže nepočítej s tím že budeš tankovat kde se ti zlíbí. Ne ne, panička má chuť jen na voňavoučký modrý stooktan.

Podvozek a brzdy

Co se podvozku a brzd týká, přední brembo je absolutně fenomenální. To není brzda, to je kotva která by zastavila snad i ISS při pádu z vesmíru. Zadní brzda, no, ta tam je taky. Přední Marzocchi a zadní Sachs fungují, tlumí, pruží, motorku drží na silnici. Po přitvrzení a doladění k obrazu mému zmizela většina neduhů které motorka měla. Pořád mi malinko chybí obratnost v rychlostech 80+, nicméně s fungováním podvozku jako celku jsem spokojen. I v případě okruhového ježdění má podvozek dostatečně velké rezervy než by začal člověka nějakým způsobem brzdit.

Jízda a spolujízda

Co k tomuhle říct? Nad 120 na to fouká jak prase, víc než 162km/h to v omezovači nejede a pohodlnost sedla je... no, vlastně nění. Asi bych to přirovnal k vibrujícímu prknu před kterým je puštěný obří větrák. Zastávám názor že ve dvou na supermotardu jezdí jenom úchyl, ale dostal jsem k tomu druhé stupačky tak se testovalo, a pořád jsem nepřišel na tom jak velký má spolujezdec být, a hlavně, kde má sedět (skončil jsem u sedmiletého dítěte). Takže jestli někdo někdy na tomhle vezl spolujezdce, chci toho člověka potkat a poznat, tohle by mohl někdo udělat maximálně za trest. Úložný prostor, tak ten je docela super, třeba na hayabuse nebo Varaderu, tady jsem zatím asi koukal pod špatné sedlo, třeba je někde z zespod ještě jedno. Nějaký batoh nebo ledvinka je hold nutností.

A servisně, co víc chtít, je to "tupý" jednobuch. Co 5 000km dva litry oleje a filtr, vyfoukat vzducháč, dopnout řetězovku a nazdar...

Tuningové nebo "nespotřební" díly budou trochu problém sehnat, hold to není japonec, ale jakýkoliv spotřebák není nejmenší problém.

Člověk se na tom baví i když jede na výlet (výlet tomu říkaly všichni ostatní). Respektive se všichni baví na tvůj účet. Pořad na tom řadíš 2-3-4-5-6, a zbytek lidí jede na naháčích a sportech 2-3. Jediný mínus co vidím v převodech je absurdně krátká šestka... většinou ti stačí prvních pět kvaltů, šestku mohli udělat delší na přesuny, takhle mi tam trochu postrádá smysl, když otáčky padnout o asi 300 ot/min.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist