PROFIL MOTORKY

Kymco Agility City+ 125 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Schimpy
Vloženo 9.2.2018
Aktualizováno 12.4.2018
Zobrazeno 1348x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jednoduchý, spolehlivý, cenově dostupný, provozně nízkonákladový silniční skútr, který je vhodný nejen do města, ale i na kratší nebo delší projížďky, menší nákupy, i cestu do zaměstnání/školy. Vhodný pro všechny věkové kategorie a obě pohlaví.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Janatex (Brno-Královo Pole) - Naprostá spokojenost s prodejem i servisem. Vždy se s ním dá na všem domluvit a pokud není čas v týdnu, udělá si na vás čas i v sobotu nebo neděli, má příznivé ceny a vždy vyjde maximálně vstříc.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
SYM Symphony 125: Moje nedůvěra v tuto značku, v mém kraji menší zázemí této značky, slabší servisní síť.
Kymco Super8 125: Zadní brzdový buben, menší přední kolo, menší palivová nádrž, méně zkušeností od uživatelů (málo recenzí), vyšší cena o 5000 Kč.
Piaggio Medley 125: Vyšší pořizovací cena (převyšovala můj rozpočet), "méně sportovnější vzhled".
Honda SH 125: Vyšší pořizovací cena (převyšovala můj rozpočet), "méně sportovnější vzhled".
Honda PCX 125: Favorit č. 1! Alespoň do té doby, než jsem narazil na cenu - jinak bych vzal.

První dojmy - Jen ty nejlepší, skútr mi sedl ihned na první "posez" a po pár metrech jízdy. Byl jsem rozhodnutý v řádu několika vteřin, že mi tento stroj skončí v garáži. Pár věcí by šlo udělat lépe nebo jinak, ale nemám ke skútru extra silné výhrady. Pokud bych měl dodržet cenu, je to to nejlepší, co šlo koupit.

Motorku bych doporučil pro - Jezdce vlastnící pouze "Béčko", začátečníky, uživatele, kteří chtějí provozně levnější a úspornější přibližovadlo nejen do zaměstnání, uživatele, kteří se chtějí na "něčem" naučit (stejně jako já), než sednou na velkou motorku, ženy i muže menšího vzrůstu nebo i pro zkušené jezdce, kteří se chtějí občas jen tak projet, pokochat a vyblbnout. Díky třem barevným kombinacím si každý vybere. Bohužel, norma si žádala vyšší číslo, takže emisní normu Euro III nahradila Euro IV, skútru tak přibyl duální brzdový systém CBS, konektor OBD, karburátor nahradilo přímé vstřikování a pochopitelně zmizela nakopávačka. Díky tomu se ale navýšila cena o rovných 10 000,- na 59 990,-. Když nad tím tak zapřemýšlím, raději bych v tomto případě už pár tisíc přidal a sáhnul např. po Honda PCX. Skútru sice tyto věci přibyli, ale výkon zůstal beze změn.

Doplňky na motorce - Kufr Givi E 340N, adaptér Givi SR 6106, teploměr Louis, LED osvětlení pod sedlem, držáky pod zrcátko na telefon, kameru atp.

Recenze

Popis

Stav: Nové
Značka: Kymco
Model: Agility City 16+
Obsah: 125 ccm
Výkon: 6.6 kW při 8500 U/min
Motor: Čtyřtaktní jednoválec
Příprava směsi: Karburátor
Chlazení: Vzduch
Startování: Elektrické, nožní
Objem nádrže: 7 L
Provozní hmotnost: 131 kg
Celková hmotnost: 286 kg
Pneu: 100/80 R16, 120/80 R14, značka Kenda
Rozměry (d/š/v): 2050/735/1210 mm
Výška sedla: 810 mm
Barva: Perleťová bílá
Rok výroby: 2017
Výbava: Zámek řízení, 12V zásuvka, LED poziční světla, drobná sada nářadí
Objednáno dne: 28.3.2017
Zakoupeno dne: 9.4.2017
Přihlášeno dne: 12.4.2017
Najeto při koupi: 5,4 km
Cena: 49 990,-
Cena včetně registrace a povinného ručení: 50 965,-
Cena povinného ručení: 475,-
V ceně skútru: Plná nádrž (7 L), podložka pod SPZ, reflexní vesta, náhradní žárovka, reklamní předměty

Plusy a mínusy z mého pohledu

+ Cena
+ Design
+ 2x kotoučová brzda
+ Velká kola
+ Nastavitelné předpětí zadních pružin
+ Tichý projev motoru
+ Hlasitý projev blinkrů
+ Dostatečná pasivní bezpečnost (osvětlení aj.)
+ Žádné skřípání nebo pazvuky během jízdy
+ Pevná a stabilní konstrukce
+ Jednoduché ovládání, jednoduchá manipulace
+ Hbitost, rychlá akcelerace
+ Dlouhé servisní intervaly
+ Levný provoz, pojištění
+ Nízká spotřeba
+ Dostupnost a cena dílů
+ Široká síť prodejců/servisů
+ Ověřená značka

- Malá úložná přihrádka
- Úložný prostor pod sedlem pouze na povinnou výbavu a drobný nákup, integrální přilba se do něj nevejde
- Absence tlačítka výstražných blinkrů
- Slabší výkon na delší trasy/dálnice/do kopců/proti větru
- Pomalejší reakce rafičky stavu paliva
- Ne úplně vhodná pro dva vzhledem k výkonu
- Slabší, respektive žádná ochrana proti větru

Výstroj

Přilba: MT HELMETS Blade SV + Pinlock + Interkom CellularLine Urban + outdoorová kamera SJCAM SJ4000 Wi-Fi
Bunda: Ayrton Bullet
Kalhoty: Džíny Ayrton Brooklyn
Rukavice: Ayrton Proton
Obuv: Kore Street Sneaker
Funkční oblečení: Triko Roleff, Crivit, flísový šátek Alice Company

Obchody, ve kterých jsem nakupoval

● Pavel Vaverka Motorcycles
● RS for Moto
● Motovšem
● Motozem
● Moto S+P
● Autolamp
● Motostar
● Alza
● MTT Brno
● Motocyklové díly

Odkazy

www.agilitycity.mozello.cz
www.kymco-club.cz
www.schimpy.rajce.idnes.cz

9.4.2017 - zakoupení skútru

Domluva byla na neděli, jelikož v týdnu pršelo, v pátek jsem nemohl kvůli práci a v sobotu zase nemohl pan Vaverka. Tak jsem sedl na bus a jel si pro něj. Sepsali jsme předávací protokol atp., vysvětlil mi ovládání, asi na další hodinu jsme se ještě zapovídali a pak jsem ujížděl domů. Jízda byla super, takřka bez provozu a klidná, zaparkoval jsem skútr do garáže a šel domů. Pak jsem ještě do večera skútr obdivoval v garáži.





12.4.2017 - registrace, přihlášení
Skútr je od tohoto dne oficiálně přihlášen. Na úřadu jsem strávil asi 15 minut (s čímž jsem nepočítal - když jsem byl kdysi registrovat, respektive přepisovat svého čtyřkolového miláčka, strávil jsem tam bez mála dvě hodiny a půl), zaplatil jsem 500,- za registraci, dostal SPZ (celkem pěkná, je v ní i zakompováno číslo domu a písmena v mém příjmení), zastavil se na pojišťovně, dostal novou zelenou kartu a bylo hotovo. Doma jsem na skútr zacvaknul SPZ a mohl tak jezdit bez obav.

22.4.2017 - montáž adaptéru Givi SR 6106 a kufru Givi E 340N

Montáž byla jednoduchá, jelikož je adaptér přímo pro Agilitku, tak nebylo třeba žádných úprav nebo změn. Vše hezky sedí, drží a dobře vypadá. Do kufru se vejde přilba s rukavicemi, nějaký drobný nákup (vzhledem k nosnosti a váze kufru, plotny, adaptéru a nakonec i samotného nosiče) apod.

20.5.2017 - I. servisní prohlídka po 500 km

Jak jsem zmiňoval ve zkušenostech s prodejcem, panem Vaverkou, domluva na I. servisní prohlídku byla na sobotu na 10. hodinu dopoledne a na počkání. Zeptal se mě na pocity, dojmy a jak jsem spokojený a pustil se do práce. Šel jsem tedy do kousek vzdálené hospůdky, abych zabil čas... Za cca hodinu a čtvrt mi pan Vaverka volal, že je hotovo.
Chvilku jsme se zapovídali, zaplatil jsem 950,- a jel domů. Vše OK.

● výměna motorového oleje, Millers Oils
● čištění síta
● výměna převodového oleje, Millers Oils
● kontrola vzduchového filtru
● kontrola všech částí, překontrolováno dotažení šroubů
● dofoukání pneu
● kontrola správné funkce karburátoru





19.6.2017 - krátké zhodnocení po 2000 km

+ Líbí se mi automatické spínání světlometů. Vím, že na to nezapomenu a při sepnutí klíčku do II. polohy se vždy rozsvítí všechny světla.
+ Díky šířce 735 mm je to snadný stroj na typické "proplítačky" mezi auty, kde si na křižovatkách většinou zajistíte první "pole position".
+ Překvapila mne jízda v dešti. Několikrát jsem v něm jel a musím říct, že super, i co se týče konstrukce skútru, hlavně blatníků. Jsou velmi dobře zkonstruovány, dobře odvádějí vodu a na jezdce nikde necáká. Rovněž chválím i pneu značky Kenda, které dobře drží stopu jak na suchu, tak na mokru. Výdrž zatím nemohu hodnotit.
+ Po těch 2000 km si celkem sedla spotřeba. Schválně jsem se na to soustředil, abych vyjel co nejvíce. Ujel jsem přesně 190 km a raději už natankoval, protože rafička byla 1 mm od zarážky. Dotankoval jsem přesně 5.18 L a jelikož má nádrž 7 L, hravě by skútr zvládl i 210 km, možná i víc.
+ Nabylo mi pár zkušeností co se týče rychlejší jízdy do zatáček, s větším náklonem a více pod plynem. Skútr ví, co po něm chci a to také dělá a udělá, není to nepředvídatelná potvora, která si dělá co chce. Začal jsem díky tomu více vyhledávat zatáčky a to mě strašně baví, daleko více, než dlouhá rovinka - to se ale už dostávám k mínusům...

- V zatáčkách je skútr sice jako ryba ve vodě a hravě tak ujíždím vozům na čtyřech kolech, ale na dlouhých rovinkách jsem občas spíše za "brzdu". Pokud je navíc silnější vítr a ještě k tomu prudší nebo táhlý kopec, chybějící kW jsou tu sakra znát. Záleží na vlhkosti vzduchu. Co jsem ale chtěl, to mám - v recenzích o tom psáno bylo, 6.6 kW zkrátka k váze 131 kg není příliš + moje váha taky není málo... .
- Co všeobecně tomuto skútru dělá problém, je kvalita povrchu silnic (zvlněná silnice, hrboly, výmoly). Ne, že by to vyloženě tato konstrukce nezvládala, ale připadá mi, že by to mohla zvládat přece jen o něco lépe. Zvlášť, když jsou zadní tlumiče (pružiny) nastavitelné. Asi po něm chci moc .
- Absence tlačítka výstražných blinkrů mi chybí hodně. Nejen při tom, že občas zastavím u krajnice a odskočím si na malou, ale třeba když před sebou vidím kolonu nebo někomu děkuju za to, že mě pustí aj. Možná jej časem dodělám, uvidím.
- Občas skútr nechytne na poprvé, ale třeba až na podruhé, zřídka na potřetí, ale jelikož je to karburátor, neberu to jako extra výtku, ale zasloužila si napsat.

21.10.2017 - II. servisní prohlídka po 5000 km

Další servisní prohlídka byla o malinko delší, ale jelikož jsem zjistil, že cca 200 metrů byla vzdálená restaurace, tak mi to vůbec nevadilo. Domluva byla na 12. hodinu v poledne, takže jsem to spojil i s výborným obědem. Za necelé 2 hodiny bylo hotovo. Prohlídka stála 2149,-.

● výměna motorového oleje, Millers Oils
● čištění síta
● výměna převodového oleje, Millers Oils
● výměna zapalovací svíčky, NGK
● výměna vzduchového filtru
● výměna benzínového filtru

18.11.2017 - ukončení sezóny při 5329 km, očista skútru, "uložení k zimnímu spánku"

Sezóna 2017 je v tuto chvíli ukončená. Se skútrem jsem maximálně spokojený bez nějakých extra výhrad. V zimním provozu je mi ho líto provozovat, u nás se nesmí solit skrz Moravský kras a jezdit tady na uježděným sněhu je jen otázkou, kdy to položím...
Proběhlo umytí a sušení skútru, doplněná nádrž, dofoukání pneu na vyšší tlak, impregnace pneu, ošetření plastů politurou, odpojení baterie, přikrytí plachtou.

2.1.2018 - výměna předního halogenu

Novým rokem 2018 jsem si alespoň částečně povolil pár šroubků, abych vyměnil přední žárovku. Výměna vyžaduje trpělivost, protože než člověk přijde na to, jak se k tomu dostat chce i trošku času. Výměna byla za původní Philips HS1, kterou nahradil Osram Night Racer 50+. Uvidíme, jak bude v noci svítit.

28.1.2018 - nový voděodolný teploměr Louis

Třetí a doufám, že už poslední teploměr. První nevydržel déšť (ač byl voděodolný) a druhý byl z ebaye - sice velmi přesný, ale bez odolnosti vodě. Tento vypadá nadějněji .
Zakoupeno v MTT Brno










7.2.2018 - změna ceny ročního povinného ručení

Ze 475,- se snížila o celé 3,-, takže celková cena 472,- ročně. Na druhou stranu, pořád lepší, než zdražení...

17.2.2018 - osvětlení úložného prostoru pod sedlem

Všiml jsem si, že ve spoustě recenzích (i tady na motorkářích), které se týkají skútrů a jejich úložných prostorů padá častokrát jedno téma - osvětlení úložného prostoru. U většiny pochopitelně není a občas i chybí - stejně jako občas i mě. Vyřešil jsem to následovně: čirou náhodou jsem s přítelkyní procházel jeden orientální obchůdek a narazil na malé, šikovné LED světélko za 25,- s možností nalepení. Zapíná se pouhým stiskem a pohání jej tři mikrotužkové baterie.

Kdo si hraje, nezlobí... a navíc, sezóna je v nedohlednu - čepičky ventilků v podobě atrapy pístu.

Výsledky? Tady jsou...:















20.2.2018 - držáky telefonu, gps, kamery

Jelikož flexibilní držák na husím krku byla blbost - nejde ani tak o konstrukci jako spíš o celou velikost (mám 5,5" telefon), ale taky o to, že rameno mi zavazí na gripu, že bych tam nedal ruku v rukavici... Tak jsem brouzdal na ebayi a našel držáky pod zrcátko. Tak jsem je vzal 2x a vypadá to dobře. Později tam budu stejně muset dát kombinaci držáků od RAM Mounts a určitě bez vodotěsného obalu - je to strašný pádlo potom.
S kamerou SJCAM to vypadá dobře.










10.3.2018 - zahájení sezóny 2018 při 5 329 km

Takové počasí nešlo nevyužít. Spojil jsem tak užitečný se zábavným - musel jsem jet pro vajíčka do Kauflandu a když už jsem měl tu plnou nádrž, cesta do Kauflandu nakonec měřila přes 150 km (zajímavý, vždycky to bylo blíž... ). Dnes jsem zdolal D1 směrem na Vyškov, kde jsem si dal na benzínce kafé a vyfotil Angie. Rychlost (tachometrová) nešla pod 85 km/h, jinak jsem svištěl většinou 90-100, místy 110 km/h, takže paráda. Ani jsem si neuvědomil, jak moc mě to chybělo, chtělo se mi křičet radostí, že zase jedu na jedné stopě!!!
Místy bylo i 16°C, ale ovlivněný to bylo určitě slunkem - jinak bylo ale moc hezky a jelo se perfektně. Silnice suchý, jen zřídka štěrk nebo mokrá vozovka. Jo a vajíčka přežili bez újmy na skořápce
Maximální spokojenost!!!





4.4.2018 - projížďka, pár výčitek, občasné nadávání :)

Cesta byla do BK skrz stavební spoření, následně dovoz gyrosu pro přítelkyni a poté už následovala samotná projížďka neznámo kam a bez cíle. Přítelkyně mi řekla, ať si zajedu na letiště do Brna - tak jsem teda jel. Pořídil jsem tam pár fotek a jel opět dále - tentokrát po staré dálnici směrem na Vyškov. Zde jsem malinko zuřil. Agilitka se prostě jaksi trápila a ztrácela dech, zkrátka jakoby jí někdo pár kW sebral. Do mírnějšího kopečka se strašně táhla a nejela více než tachometrových 55 km/h. Za mnou samozřejmě dotírající se kolona, která čekala, až bude kopec dolů a malinko zrychlím. Jo, zrychlil jsem, ale proti mě pochopitelně prudký vítr a přede mnou kamion bez přívěsu, který mě předtím předjel. Tlak větru od něj mě strašně rozhazoval, nešlo to vydržet, měl jsem chvílemi pocit, že mi uletí hlava, jak to se mnou házelo. Tady opravdu platí to, že ideální cesta pro tento skútr je taková (okrsky, delší silnice aj.): bezvětří, vlhký vzduch, slabší nebo vůbec žádný provoz, žádné kopce či táhlé rovinky bez zatáček.

Když to shrnu, tohle jsou faktory, které mne od skútru odrazují a cesta je spíše velkým utrpením, než zábavou. Možná jsem teď hodně skeptický, ale tento skútr mi dlouho nevydrží... Sečteno, podtrženo: skútr mne limituje a omezuje!!!




11.4.2018 - lepení proužků na ráfky

Konečně jsem nalepil proužky, které mám doma už od 22. března, ale až teprve dnes jsem se to odhodlal lepit. Postup jsem volil na mokro, takže jsem si s tím opravdu hrál - horší to bylo jen s místem, kde je nápis "KYMCO". Byl pochopitelně na přenášecí fólii a z pod ní se jarová voda dostávala hůře, takže to moc nechtělo držet. Když jsem tomu pomáhal fénem, tak se přenášecí fólie měla tendenci kroutit a odlepovat, takže jsem ji opatrně dával pryč a písmena tak přidržoval, aby nezůstali na fólii. Docela drbačka, ale výsledek za to snad stojí.

Původně jsem chtěl bílé reflexní, jenže vypadali spíše stříbrně. Tyto plní pouze estetický dojem. No, posuďte sami...:












Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Schimpy
Schimpy napsal 24.02.18 v 19:17

Moc díky! Starám se s péčí řádného hospodáře

Vladik73
Vladik73 napsal 24.02.18 v 17:43

Třeba se někdy někde potkame

Vladik73
Vladik73 napsal 24.02.18 v 17:39 9b.

Moc pěkný skutrik a jak je vidět majitel si ho plně užívá.Svetlo pod sedackou vyřešil pěkně a jednoduše.Musim pochválit majitele.Mnoho šťastných kilometrů a vždy kolama dolů. 👍

Více komentářů



TOPlist