SV 650S Polokapota, nebo naháč? Je to záležitostí vkusu. Obě verze SV650 totiž nabízejí hodně radosti z jízdy. A nepřicházejí o ni ani v ojetém stavu. SV je stále ve formě!
První dojmy - Je zbytečné chodit okolo horké kaše. SV650 je levný motocykl, který navzdory své ceně nabízí hodně zábavy. Potvrdila to už jeho první generace, uvedená na trh v roce 1999. Se svými sedmdesáti rozjařenými koníky, kteří bohatě stačili k tomu, aby 190kilový stroj prohnali spletí zatáček, nabídl absolutně dostačující výkon. A co víc, SV650 nechyběla ani výborná ekonomika provozu a velmi slušná ergonomie i pro piloty naprosto odlišných postav. K univerzálním schopnostem „esvéčka“ navíc přispíval i jeho design, který měl k nudě daleko. Jedinou potíž v podobě příliš měkké přední vidlice šlo jednoduše vyřešit za pár stokorun výměnou pružin za tvrdší. Ve své době všechny tyto argumenty stačily k tomu, aby přesvědčily početný zástup bikerů, kteří si SV pořídili. Mezi nimi byli jak absolutní nováčci, tak ostřílení borci, kteří přišli na chuť sportovnímu biku s absolutní schopností zvládnout každodenní používání. Suzuki si díky tomuto modelu zkrátka mohla mnout ruce.
Recenze
Po zásadních úpravách v roce 2003 (typ WVBY) se však masivní vlna obliby vytratila. Vzhledem k tomu, že inovace měly smysl a jejich výsledkem byl pozitivně lepší motocykl, šlo o překvapující fakt. Uznejte sami: vstřikování, lepší rám a podvozek, od roku 2007 možnost ABS apod. (více viz Historie modelu). Jenže ostřeji řezaný design a náklady spořící tlakově litý rám už tolik příznivců řady SV neoslovily. Navíc nezaspala ani konkurence. V roce 2005 vyrukovala Kawasaki se stejně silnou ER-6 s neotřelým vizuálním pojetím a prodeje Suzuki se o to víc zmenšily. Při případné koupi ojetiny však stále bez ohledu na prodejní úspěchy platí: SV650 je levný motocykl, který navzdory své ceně nabízí hodně zábavy..