Honda VFR 1200F (2012)

Vlastník DejvGSR
Vloženo 14.10.2017
Aktualizováno 13.8.2020

Vloženo: 10.08.2018, Uskutečněno: 19.06.2018, Stav tachometru: 31453 km, Zhlédnuto: 18x

Cesta je cíl .. II - den 4
Po krátké snídaní opět vyrážíme z Cortiny vstříc novým zážitkům. Tentokrát nás čeká cca 359 km v Dolomitech a také výrazné teplo přesahující 30 stupňů. Prvním cílem byla přehrada Vajont.
Vajont (italsky Diga del Vajont) je přehrada vybudovaná na řece Vajont, která byla v době svého dokončení jednou z nejvyšších hrází na světě. Leží asi 100 km severně od Benátek při ústí říčky Vajont do Piavy pod horou Monte Toc. Se stavbou se začalo v roce 1956, dokončena byla v roce 1961.
Dne 9. října 1963 ve 22:39 došlo ke katastrofálnímu sesuvu v délce 3 km, když 270 miliónů m³ skalnaté půdy (skoro dvojnásobek objemu nádrže) ze stěny kopce Monte Toc se rychlostí kolem 30 m/s (110 km/h) sesulo do nádrže, přičemž ji z velké části zaplnilo. V této chvíli bylo v nádrži 115 miliónů m³ vody. Voda vytlačená z nádrže vytvořila mohutnou vlnu, která minula vesnice Erto a Casso na protějším břehu jen o několik metrů.[1] Casso však bylo i tak těžce poničeno smrští směsi kamení a vody, která se pohybovala mimo celistvou vlnu. Dále se šířila proti proudu, kde zničila několik drobných vsí. Přibližně 25 miliónů m³ vody (přibližně jedna šestina objemu nádrže) se převalilo přes hráz, kde dorazilo do městečka Longarone ležícího pod hrází na konci soutěsky. Longarone bylo včetně několika dalších vesnic kompletně zničeno. Asi dva tisíce obyvatel přišly o život hned (oficiální zdroje mluví o 1917 obětech, jiné o vyšším počtu, přesný počet nebyl nikdy zjištěn). Jen několik málo osob (převážně dětí) se podařilo zachránit. Samotná hráz zůstala nepoškozená. Soutěska těsně za hrází však byla zcela zasypaná až do výšky 400 m.
Celé pietní místo jsme si prošli, v duchu poklonili památce všech obětí a především dětí, které tam kdysi zahynuly.
Nad přehradou jsme obdivovali krásné malé městečko Casso s jeho překrásnými kamennými staveními. Toto město bylo také zasaženo katastrofou přehrady Vajont a bylo téměř opuštěno.
Po té jsme se občerstvili v městě Longarone pod přehradou. (malá svačina zakoupená v místním márketu a zkonzumovaná na trávníku ve stínu stromů). Následoval nádherný úsek mezi právě Longarone a Soccampem, který svým profilem zatáček a kvalitou asfaltu značně připomínal naše dubské zatáčky (Liběchov – Dubá), ale samozřejmě o zcela jiném počtu právě těch zatáček. Supr poježdění, téměř žádný provoz, prostě nádhera. Pro mě asi to nejlepší svezení, neb to vyhovovalo povaze mého stroje.
Dalším cílem bylo Paso Staulanza a následovalo Passo Fedaia s jezerem Lago di Fedaia. Kochali jsme se výhledem na Marmoladu (3343 m n. m.), nejvyšší horu Dolomit, která je součástí Alp. Nachází se východně od Trenta v severovýchodní Itálii asi 100 kilometrů severo-severovýchodně od Benátek, ze kterých je za jasného dne viditelná. Den jsme končily průjezdem přes Passo di Giau - horský průsmyk v nadmořské výšce 2236 m v italské provincii Belluno. Průsmyk spojuje údolí:
na severovýchodě údolí řeky Boite (italsky Valle del Boite) s městem Cortina d'Ampezzo
na jihozápadě údolí Livinallongo (německy Fodom, Buchenstein) s městem Selva di Cadore
Překrásné výhledy do krajiny, místy jsem měl dojem, že se nedívám na přírodní scenérie, ale na nějaké divadelní kulisy. Bylo to až neuvěřitelně navonělé, načančané se špetkou kýčovitosti. Odtud pak již spět do Cortiny. Tento den najeto 359 km, jízda v poměrně vysoké teplotě. Spotřeba se mi ustálila na 6l/100 km – supr. Večer jsem cítil únavu. Jedna důležitá poznámka:
• Motorkáři a cyklisti všude kde jsme jeli, byli vítáni, neuvěřitelná ohleduplnost řidičů aut a někdy téměř kaskadérské výkony cyklistů při sjezdech.

DejvGSR (52) napsal 11.08.2018 v 20:18

Ahoj Jindro,
použij, co se ti bude hodit. Já z těch deníků pak tady udělám cestopis, aby bylo na co vzpomínat. Pokud se nic nestane, tak určitě rád zas vyrazím. Já mám takový sen, dojet k moři a alespoň se tam jeden den cachtat, válet, chlastat a koukat po ženských. Saint-Tropez - zkusím udělat itinerář. Je na to téměř rok čas. To by byl Trip.

David

nuna (0) napsal 11.08.2018 v 15:56

Super. Davide jen jsem se chtěl zeptat, zda tvůj text mohu použít do fotoknihy, protože je fakt pěkně napsaný. Už se těším co vymyslíme "Jiří" na přístí rok. Doufám, že se zúčastníš!

JirkaCL (10) napsal 10.08.2018 v 15:59

Paráda,po každým přečtení se tam v myšlenkách vracím a zůstal tam napořád.Jenom do dneška nevím,jakej den byl nejhezčí.To je asi jedno,všechny byly super.

DejvGSR (52) napsal 10.08.2018 v 15:30

Bohužel to je realita. Tady tě nejraději chtějí sestřelit, ve vesnicích skoro na tebe hází vidle, nebo sypou písek do zatáček. Je to škoda, u nás je také krásně. Ale tam je prostě trochu jiná mentalita, morálka. Však jim vydělávají peníze, takže jsou pro ně hosti a tak se k nim chovají.

31081 (679) napsal 10.08.2018 v 15:27

Ta poslední věta platí beze zbytku.To u nás je to úplně naopak,proto tu moc nejezdím

Luba_13 (6) napsal 10.08.2018 v 15:15

paradni

• Prodej

Dnes jsem prodal své vymazlené VFR, cena byla taková, že jsem to prostě musel udělat.No život jde dál. Tak ať novému majiteli dlouho a dobře slouží, musím přiznat, že to byla opravdu dobrá motorka a bohužel se už takové

Typ: Prodej
    Vloženo: 13.08.2020
    Uskutečněno: 13.08.2020
  • Triumph Tiger 1200 Alpine Edition

Vyzkoušel jsem BMW R 1250 GS, novou Hondu 1100 Afriku a teď konečně přišla řada na Tigera 1200 v edici Alpine. Dojel jsem do DK moto Praha na svém VFR a v deset hodin jsem přebíral Tigera. Krátká instruktáž a hurá na výl

Typ: Reportáž
    Vloženo: 07.08.2020
    Uskutečněno: 07.08.2020
  • Podvečerní Chřibská

Tento týden jsem měl dovolenou. V devět ráno jsem vyrazil na kolo a přijel dom po druhé odpolední, na tachometru přesně 100 km a 762 nastoupaných metrů při průměrné rychlosti 23 km/hod. No co budu povídat, utahaný jak ko